Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Switchbacks geplaatste bij de en een usb aansluiting Pan European van schoonvader ( alles bij elkaar met solderen etc. Zes uur werk)
BC2EE637-3095-4686-B276-13183AF06B1A.jpeg
IMG_1180.jpeg
IMG_1181.jpeg


En bij mijn eigen Pan het laatste stukje onderhoud van de 0 beurt met een nieuwe luchtfilter en bougies:
IMG_1185.jpeg
IMG_1184.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_1186.jpeg
    IMG_1186.jpeg
    126,4 KB · Weergaven: 32
Was inmiddels gisteren.
Vol goede moed begonnen met wassen.
Bleek het wasmiddel op te zijn.
Toen maar het meeste maar gewoon met water gedaan, en enkele hardnekkige vliegen maar laten zitten.
De achtervelg met wd40, dat werkt echt fantastisch!
De lelijke tankstickers eraf gepeuterd, en nogmaals met wd40 aan de slag.
Even een beetje wax erop, en dat is ook weer klaar.
Beetje ketting smeren, en het was weer mooi geweest 😁
 
Aan mn motor eigenlijk niets, wel voor mn motor.
Ik heb gisteren een setje 5 spaaks marchesini wielen opgehaald voor de 748, en die heb ik vandaag eerst maar eens goed gewassen, met iron out extra ontdaan van verontreiniging, daarna nog even met een beetje klein gepoetst, en toen lekker in de show car wax gezet.
Nu nog even sparen voor 2 nieuwe remschijven :+
1afab17f-b6fe-409f-9044-dea0ef52796e.jpg
 
Vandaag begonnen aan de grote beurt met klepspelingcontrole (bij 154.000 km). Olie alvast opgevangen, koelvloeistof reservoir geleegd, luchtfilter verwijderd en de pair units verwijderd om het klekdeksel vrij te krijgen. Volgende week de klepspeling controleren.

Bekijk bijlage 1887732Bekijk bijlage 1887733Bekijk bijlage 1887734Bekijk bijlage 1887735
Ruim 150dkm en dan nog zo weinig steenslag en of pekelschade zichtbaar (op de fots)? Indrukwekkend goed gedaan van jou en je motor!
 
Motor van mijn zwager wat opgeknapt,
Blok gespoten, pitting en roest van de voorvork en onderkant gespoten, handvatten achter bijgewerkt ivm slijtage, uitlaat ontroest, diverse bouten ontroest en aluminium schoongemaakt, verder na gelopen en gepoetst :)
Bekijk bijlage 1887755Bekijk bijlage 1887756Bekijk bijlage 1887757Bekijk bijlage 1887758Bekijk bijlage 1887759Bekijk bijlage 1887760Bekijk bijlage 1887761
De motor ziet er (weer) prima uit!
Wat me opvalt is dat er een oneven aantal van drie bouten per zijde voor de klemming van de vorkpoot wordt toegepast. Dat had ik nog niet eerder gezien.
 
Motor van mijn zwager wat opgeknapt,
Blok gespoten, pitting en roest van de voorvork en onderkant gespoten, handvatten achter bijgewerkt ivm slijtage, uitlaat ontroest, diverse bouten ontroest en aluminium schoongemaakt, verder na gelopen en gepoetst :)


Laat hem even onder het zadel ( met name "onder" de accubak" ) kijken.
Kwam daar van t weekend wat roest tegen, lijkt er op dat dit een zwak plekske is

En ja.. ik heb de flex door die accubak montage gehaald, de pleuris dat ik de hele motor uit elkaar ga halen om
bij die schokbreker te komen :)

Precies voor die 2 torx doorhalen, heeft t hele spul nog max ondersteuning en is het een snel-wissel geworden :)
 
Winterschort verwijderd. Verwachte temeraturen boven de 20 gr.......
20230605_095101.jpg
20230605_095305.jpg
20230605_095320.jpg


Er op hangen koste me 3 dagen, netjes verwijderen 1.5 min.
Bovenaan hing het gewoon los over de valbeugel, met 2 haken. Onderaan met 2 boutjes m6 aan de balanspijp.
Opgerold en mee in de topkoffer.
Gaat er weer op als de temperaturen zakken onder de 15 gr. En of hevige regenval.
 
Winterschort verwijderd. Verwachte temeraturen boven de 20 gr.......


Er op hangen koste me 3 dagen, netjes verwijderen 1.5 min.
Bovenaan hing het gewoon los over de valbeugel, met 2 haken. Onderaan met 2 boutjes m6 aan de balanspijp.
Opgerold en mee in de topkoffer.
Gaat er weer op als de temperaturen zakken onder de 15 gr. En of hevige regenval.

Eindelijk, een man van verstand en status.
sokken in slippers, zoals een beschaafde man doet .
 
Zag eerst wel Lidl Merch in het krantje.. nog over gedacht om die te kopen voor op het strand.

Zeg nou zelf; wie wilt dit niet.

Wie is de eerste die een Lidl motorpak laat maken op maat? Knalgele helm erop en gaan!

LidlCouture-Favorflav.jpg
 
Oliebeurt en K&N luchtfilter geplaatst op een Fazer600 en de Tracer 9.

mijn Fazer heeft bij de vorige eigenaren erg weinig KMers gemaakt en ik denk dat deze olie en oliefilter misschien wel al 5 jaar oud waren. Resultaat? Ruim een half uur vechten met het oliefilter.

Oliefiltertang met een fietketting = Ketting brak
Oliefiltertang met metalen band = Te weinig grip
Schroevendraaier door het filter en draaien = filterhuis boog en scheurde, maar geen beweging. En de schroevendraaier begon te buigen.

Uiteindelijk heb ik met een waterpomptang goede grip gekregen, daar moest ik zo hard aan trekken dat ik de motor bij omtrok van de middenbok en de waterpomptang is nu volledig verbogen.

Maar het is gelukt!!!

Moet zeggen dat de ik wel redelijk wanhopig begon te worden.

20230605_184933.jpg
20230605_184927.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan