Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

ik bedoel dat tie aan gewicht een stuk lichter is
Bespaar daar dan niet op en ga voor een duurdere lithium ijzerfosfaat accu.
Dat is een chemisch stabielere samenstelling en is ook ongevoelig voor diepontladen, nadeel is wel dat de capaciteit net iets lager is.
 
Accu teruggezet, nieuwe banden laten monteren en de eerste km-ers dit jaar gereden. Eindelijk... de grijns op mijn gezicht zit er nog.

Ik had de motor afgelopen weekend al klaargemaakt, maar ben er gisteren ook voor het eerst weer echt op uit geweest.
Die grijns herken ik heel goed!
 
61 jaar oud is de Norton en sinds zomer 2017 had hij niet meer gelopen. Nieuwe accu's er in gezet, starten en lopen alsof hij gisteren nog heeft geleefd. En dat geluid is zo heerlijk, maar nog niet gereden, dat gaat gebeuren als het weer wat beter is dan vandaag.
 
De TDM 900 die ik had gekocht als vervanger van mijn Fazer 600 is gisteren afgeleverd en daar heb ik vandaag wat dingetjes in- en opgezet dan wel afgehaald.

- Handvatverwarming gemonteerd en bedrading weggewerkt
- Handkappen verwijderd (ik vind die erg lelijk, maar wellicht is het volgende winter wel nuttig)
- Bevestiging van de Tomtom overgezet
- Accu van de Fazer overgezet (zag dat er een Landport van onbekende leeftijd in de TDM zat, terwijl ik voor de Fazer ik december een nieuwe Exide had gekocht)

Kun je niet beter de volgende keer aangeven dat je er niet van gediend bent, in plaats van dat je principes je misschien een (zo te lezen) goede garage 'kosten'
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets vorig jaar via MLM Parts gekocht.. laatste rit in september..
Motor stond werkeloos zonder enige aandacht .. dinsdag gestart en 100%.
Mijn motor staat gewoon buiten en heeft aardig wat vrieskoude gehad.

Die dingen hebben totaal geen onderhoud nodig, nagenoeg geen zelfontlading en het is dus betrouwbaar.
Topspul.

 
Laatst bewerkt:

ja het lijkt mij ook top spul en lekker licht
klopt het ook dat je hem niet kan laden
met deze druppelaar
 
Speling in gaskabel bijgesteld vanwege de handvatverwarming, rijdt weer super. Ook ff afgespoten, siliconenspray erop en ketting ff gesmeerd. Staat weer te glanzen
 
Mensen... leer nou eens het verschil tussen een druppellader en een conditielader.
Een druppellader laadt constant een beetje wat bij langer gebruik je accu sloopt, een conditielader simuleert normaal gebruik wat in theorie de levensduur moet verlengen wanneer je vaak langer stilstaat. De praktijk blijkt trouwens vaak anders maar dat is een ander verhaal.
 
Het lijkt jouw terecht dat men de kentekenplaat houder omwisselt ???
En welke waarschuwing moet ik daar achter zien dan......

Wellicht was er wel 1 van de klemmetjes (opstaande randje) stuk, scheurtje erin.
Als je je eraan irriteert ben je stom dat je het niet meld!
Of verhuis jij ook gewoon maar als je je irriteert aan je buurman?

Wij bewaren houders altijd even voor het geval dat..
 
drup laaier is niet nodig als het goed is. Tenzij er ergens stroom wegloopt, door bijvoorbeeld lampje dat aan blijft, zal de accu makkelijk de hele winter vol blijven.
In principe is het een accu zoals in je telefoon of laptop.

En antwoord op je vraag. Fabrikant geeft aan of lader geschikt is. In jou geval gok ik van niet.


Aan de andere kant is mijn jaren 70 laadsysteem misschien ook wel niet optimaal voor zo'n accu. En gaat toch al paar jaartjes goed nu. En na aantal maanden stil staan zonder drupdoos ook prima en vlot te starten.
 

ja dat dit een druppelaar is dat weet ik ook
die kon in de winter op mijn accu
maar die kan niet op die lithium accu
klopt het dat daar een speciale lithium lader voor is
 
Kun je niet beter de volgende keer aangeven dat je er niet van gediend bent, in plaats van dat je principes je misschien een (zo te lezen) goede garage 'kosten'

Ik heb het spul er afgepeuterd...zelfs op het voorspatbord trof ik iets aan wat er eerst niet op zat..lijkt me dan duidelijk zat dat ik daar niet om zit te springen....
Tzt krijgt 'ie een nieuwe ketting + tandwielen en dat kan dan samen met de gloednieuwe banden zo'n 20.000 km mee..
Verder heb ik nog meer onderhoudsplannen maar dat doe ik dan zelf :
Nieuwe olie + filter , verse bougie's en de achterrem eens nakijken : die piept irritant...
 
Ome Joop.................... heeft u ook stickers???




















Chinees kuipwerk met stickers al onder de blanke lak, dus up close zie je wel wat reliëf...

 
Ook een vfr heeft af en toe liefde nodig...

Een andere brandstofpomp erin gezet, de oude deed het niet echt lekker meer.
Startmotor eraf gehad, zat vast. Raar genoeg zat er een steentje (?!?) in.
En toen ook maar meteen het luchtfilter gereinigd en de bougies vervangen.

Lekker avondje sleutelen weer.