Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Oliepeil gechecked (morgen een paar dyno runs). Mocht 300cc bij....

Bekijk bijlage 1360556

Bekijk bijlage 1360557
Een zaklamp en een maatkan. :? Volgens mij is u perfectionist. :+ ;) (Hoe is het verder verlopen..)
Donker kuipruitje d´r op gezet en 4 nieuwe bougies + 2 nieuwe bobine's met een run op de testbank laten uitvoeren.

162 pk op 't achterwiel.. valt me niks tegen voor een beestje van 15 jaar oud :tBekijk bijlage 1360829Bekijk bijlage 1360830
Zeker lekker! Ik mis alleen de onderste grafiek, die vond ik wel even interessant om te zien. :9
 
Dynamo kapje geschuurd en gepoetst/ gepolijst. Voorkant nog even zo gelaten. Daar was de lak niet geoxideerd/gebarsten.
 

Bijlagen

  • IMG-20190304-WA0017.jpeg
    IMG-20190304-WA0017.jpeg
    69,5 KB · Weergaven: 16
Ik weet niet of dit ook telt, maar ik ben wel heel de dag bezig geweest met dit bouwwerk in elkaar schroeven voor de aanstaande motorfiets. De motor past niet in de schuur dus dan maar deze oplossing.
Bijna alles is afgekomen vandaag, morgen nog de laatste paar planken.

Afmetingen: 250 x 100 x 130cm
Kosten: +- 35 euro aan spullen, de houten planken kon ik gratis krijgen maar moest er flink wat arbeid voor verrichtten voor ik alles netjes van de pallets had gesloopt en op maat had gezaagd.
 

Bijlagen

  • IMG_20190305_192420.jpg
    IMG_20190305_192420.jpg
    130,3 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190305_191944.jpg
    IMG_20190305_191944.jpg
    207,5 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190305_191932.jpg
    IMG_20190305_191932.jpg
    128,9 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Dr. Rossi was er niet helemaal klaar voor vanmiddag om de rimstriping aan de andere zijde te plakken.
Hij was net wakker na een middagdutje en lichtelijk verward. :Y

Dr Rossi.jpg


Wil de echte dokter Rossi opstaan?? :o 8)7

hf3-box-l07_268-b-_l346-rossi_-funny_-celebration.mxf.16_57_40_06.imagen-fija001-5.big.jpg


Tijd om verder te gaan. :t

DSC_1823.jpg


DSC_1869.jpg


De rimstriping helemaal afgemaakt aan de linkerzijde, maar bij het plakken van het voorwiel viel de motor opeens om. :X
Deze stond toch echt goed op de zijstandaard, maar als het stuur rechtsom gedraaid is e.a. blijkbaar toch te instabiel.
Sticker plakken en stevig aanduwen met twee vingers was genoeg. -O-

Gelukkig viel de schade mee, viel met het stuur door dat bankje. (Stuk uit)
Vervolgens een kleine plek op de uitlaat, scheurtje in gashandle en de achterste valbescherming is na twee keer gebruiken nu toch helemaal overleden. :P

DSC_1827.jpg DSC_1828.jpg DSC_1850.jpg DSC_1826.jpg DSC_1824.jpg

Maar.. wie wat bewaard, die heeft wat. :9
Vorig jaar een lichte aluminium crashbobbin besteld die ik gewoon mooi vond, maar had en kon er even geen toepassing voor vinden. _O-

Samen met onderdelen van de oude is deze nu gemonteerd. *O*

DSC_1831.jpg


Het oude puntstuk was zo mooi afgebroken dat ik die erin kon doen als dikke vulring. :P (Nogal groot gat)

DSC_1848.jpg


Tevens een lange en dikke 22 mm bus die ik over had van mijn uitlaatsysteem er achter gezet als verlengstuk.
Naast de rimstriping aan de andere zijde, ben ik nu wel blij met mijn nieuwe en verbeterde bescherming.
Maar soms heb je liever geen leermomenten. _O-

Het staat verder 'beterder' en is nog lichter ook! 8-)

DSC_1866.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knetters wat een unit :')
Valt erg mee in de praktijk (valt al niet op bij de eerste foto van mijn post ;) ) , de tussenbus om hem naar buiten te brengen is maar 27 mm lang.
De diameter lijkt zo ook enorm. Het effect bij omvallen is groter. ;)

(In 25 jaar wel een paar keer laten vallen - op één hand te tellen - maar de laatste twee keer was in een paar maanden :$ )
 
Maak die foto nu eens van achteren? :+
Uurtje geleden wel van boven gedaan. Want er steekt daar onder mijn knie ook nog wel wat uit als we het er toch over hebben. :+ ;)

DSC_1871.jpg


Als de andere zijde binnenkomt (zelfde bobbin besteld zoals gisteren) dan zal ik wel een foto maken. :Y ;)
 
Ik heb Miep gewoon in de schuur laten staan vandaag. Was te druk bezig met de kleinzoon.
 
Eindelijk de schokdempers op zwaarste stand gezet van de CB500 uit 2002.
Die kwamen van Boonstra, ik had ze blind gemonteerd maar na te vaak doorslaan op drempels toch iets beter bekeken......
IMG_20190305_162902003.jpg

Nu veel beter met mijn 80kg.
 
Achtervoet steunen gebruik ik nooit maar blijven niet meer verticaal staan op mijn Africatwin 750.
Gedemonteerd en zag dat het
IMG_20190307_182801483.jpg
alu- flink afgesleten was. En ja, een Grolsch beugelfles rubber erbij en case closed!
 
Eindelijk de schokdempers op zwaarste stand gezet van de CB500 uit 2002.
Die kwamen van Boonstra, ik had ze blind gemonteerd maar na te vaak doorslaan op drempels toch iets beter bekeken......Bekijk bijlage 1361841
Nu veel beter met mijn 80kg.
Met 80kg ben je toch niet zwaar? Een goeie schokbreker zou zelfs in de laagste stand niet door mogen slaan bij dat gewicht volgens mij. :?
 
De dempers sloegen door bij drempels in de buurt, zeker toen mijn zoon (van 17) achterop zat. (Vergeten te melden).
Ook stonden ze elk nog een verschillend ingesteld. Komen van Boonstra, de originele chromen waren volledig verrot. En ik had na montage vergeten de standen te checken.....
 
Eindelijk de schokdempers op zwaarste stand gezet van de CB500 uit 2002.
Die kwamen van Boonstra, ik had ze blind gemonteerd maar na te vaak doorslaan op drempels toch iets beter bekeken......Bekijk bijlage 1361841
Nu veel beter met mijn 80kg.
80 kilo is niet zwaar, ik had onder mijn VX800 een paar shokkers goedkoop van een Harley.
Maar die waren zelfs met mijn 100 kilo nog veel te overbemeten. _O-

Fijn dat het nu lekkerder rijdt. ;)
Achtervoet steunen gebruik ik nooit maar blijven niet meer verticaal staan op mijn Africatwin 750.
Gedemonteerd en zag dat het Bekijk bijlage 1361842alu- flink afgesleten was. En ja, een Grolsch beugelfles rubber erbij en case closed!
Ik gebruik de achtersteunen elke twee weken, het hele jaar.
Maar klap ze wel in bij alleen rijden. :? Vind het bij mij anders rommelig staan, minder sportief. :$
 
80 kilo is niet zwaar, ik had onder mijn VX800 een paar shokkers goedkoop van een Harley.
Maar die waren zelfs met mijn 100 kilo nog veel te overbemeten. _O-

Standaard had een VX nogal slapper vering, ik had er setje Hagons onder en extra veertjes van een Jawa-speedwayer in de voorvork tegen doorslaan.
 
Standaard had een VX nogal slapper vering, ik had er setje Hagons onder en extra veertjes van een Jawa-speedwayer in de voorvork tegen doorslaan.
Leuk die veren. _O-

Mijn Jawa 640 had trouwens een paar Hagons. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan