Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

V-power racing is 100 maar het levert geen hogere topsnelheid.... :o

En voor Aral 102 moet ik nog 10 km extra voor rijden, Ahaus, had ik geen zin meer in, dus ik hou het bij v-power.
 
Deze week worden de vorkpoten uit elkaar gehaald om de buitenpoten te kunnen gaan anodiseren. De topkuipsteun wordt ook gelijk meegenomen, of de kroonplaat en rempothouders ook nog zwart gaan worden, ben ik nog niet over uit.
Ga je nou de goud kleurige voorvorkpoten zwart maken? -O-
Ik vind het juist zo jammer dat de nieuwste ZX-10R zwarte poten heeft; ziet er zo goedkoop uit.

Toch zowat het einde van het seizoen, vol wegzetten die handel
Integendeel het seizoen begint pas *O*
 
Gereden en leuke babbel met een cb500 bezitter die ook 98 stond te tanken. Ding was uit 73 en helemaal gerestaureerd in originele staat.
 
Ga je nou de goud kleurige voorvorkpoten zwart maken? -O-
Ik vind het juist zo jammer dat de nieuwste ZX-10R zwarte poten heeft; ziet er zo goedkoop uit.


Integendeel het seizoen begint pas *O*
Vorkpoten zijn geen goud, maar meer bronskleurig. Wil eenheid in mijn kleurstelling, de buitenpoten met bruine asopnemers vallen daar een beetje mee buiten de boot.
_20190809_200834.JPG

De nieuwe radiale asopnemers zijn ook zwart, dat icm zwarte buitenpoten zal het een mooi geheel worden.
DSC_0277.JPG


Bij mij is het seizoen zo goed als over, denk dat ik nog maar een paar keer zal gaan rijden. Verder rijd ik het hele jaar door met mijn dikke 50cc scootah :] :P
 
Wellicht een idee om hem airless helemaal zwart te blazen...

Gekheid, ik vind het oog voor detail gewoon leuk.
 
Versnellingspookje wat verder naar beneden gezet, om misshifts te voorkomen, want ik heb zo het gevoel dat ik altijd nét te weinig mijn schakelpedaal omhoog doe :')
 
Ben vandaag 3 tankstations afgeweest om van mijn nieuwe FZR de banden op te pompen, toen dus maar naar huis gegaan om met de gewone pomp de boel op spanning te zetten :( 1 pomp vergat ik het na het tanken, 2de pomp kon ik de lucht niet vinden en bij de derde pomp kreeg ik de nippel niet op de ventielen...

Wat weer een boel goedmaakte: lekker de 4 FZRren en de RD uitgelaten, zo rij je zomaar 200 km rond de kerk op 5 motoren :)

Topdag
 
Jah, man... zo is het gegaan, staat ook, weliwaar een beetje verborgen, gewoon in mijn post

:t

Wel een tip die voor anderen heet gunstig kan zijn...
 
Ben vandaag 3 tankstations afgeweest om van mijn nieuwe FZR de banden op te pompen, toen dus maar naar huis gegaan om met de gewone pomp de boel op spanning te zetten :( 1 pomp vergat ik het na het tanken, 2de pomp kon ik de lucht niet vinden en bij de derde pomp kreeg ik de nippel niet op de ventielen...

Wat weer een boel goedmaakte: lekker de 4 FZRren en de RD uitgelaten, zo rij je zomaar 200 km rond de kerk op 5 motoren :)

Topdag
Ik wist niet dat de FZR nog nieuw te koop was? :$
 
nietalleen vandaag , maar de laatste dagen, alleen maar vuil gemaakt
 

Bijlagen

  • IMG_20191014_151242.jpg
    IMG_20191014_151242.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 9
Ik wist niet dat de FZR nog nieuw te koop was? :$
Moet het allemaal in P.-V. dan??? Kan ook hoor, maar waarom pleur jij niet naar een Advocatenforum???

Ik had er overal al quotes bij gezet...alleen hier niet... Johnnies Oude Golf is Wimpies Nieuwe Golf...
Moeilijk te begrijpen he, algemeen Nederlands :(
 
Moet het allemaal in P.-V. dan??? Kan ook hoor, maar waarom pleur jij niet naar een Advocatenforum???

Ik had er overal al quotes bij gezet...alleen hier niet... Johnnies Oude Golf is Wimpies Nieuwe Golf...
Moeilijk te begrijpen he, algemeen Nederlands :(
Aaai morgen maar wat vroeger naar bed want je humor is op. :P
 
Gisteren een tank afgevuld met water en een fles HG ontroester (kon zweren dat ik nog een flacon tankcure ontroester had?)
Roest zit er nog steeds in, laat nog 1 nachtje staan en dan verzin ik wat anders..
 
Nee joh. Schoonmaakazijn gebruiken. Na een aantal dagen en af en toe schudden: alle roest (binnen in de tank) weg !! Als nieuw. Dan goed spoelen met water. Goed laten drogen. Tankcure erin. Zit al 5jaar supergoed in een tank van een cb50 uit 1976.
 
Even lekker oldschool gedaan.
Geen zin om "met de meute mee te huilen" over het grote boze E10 en dus gewoon het enige stuk kunststof aan de hele motor (de kunststof vlottertjes die 8 jaar terug met een paar verse carburateurs mee kwamen) van mijn K750 omgeruild voor een paar ouderwetse van messing. Knappe soort alcohol die dat oplost.
Afstelling gecheckt/gecorrigeerd en voortaan rijdt mijn oldtimer gewoon op "wat de pomp schaft".
Soms is ouderwets gewoon beter. En een probleem dat je kunt oplossen is geen probleem ;)

img_20191019_161627-jpg.1437069
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan