Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik tank ook alleen nog 98. Bij de grens altijd nog iets goedkoper dan 95 niet bij de grens ;)
Ik rekende anders; prijs 98 is minder dan 10% hoger dan 95 en zowel auto als motor lopen zeker 10% zuiniger erop, daarnaast ook nog prettiger.
Dus dan altijd de moeite waard ook zonder al die evt. e10 bijverschijnselen.
Vooral als ik in belgie ben.. 1.34 voor 95 en 1.43 voor 98.
Het maakt me niet zoveel uit wat het kost, voor V-P moet ik omrijden en als ik dat kan beperken tot één keer per jaar dan doe ik dat. voorheen zat de competition102 pomp het meest dichtbij dus tankte ik dat altijd maar dat woord nu niet meer geleverd dus is het die goedkope meuk die er doorgaans in gaat.
 
Merk je echt 10% minder verbruik op de lange duur? Das best fors...
Ja en dat is zonder te overdrijven. Ik hou wel van cijfertjes en nagaan of iets wat geclaimd wordt (Aral) ook klopt. Was deels ook mn beroep.. vandaar wellicht.
Merk dat zowel de auto als motor beter reageren op het gas en gewoon prettiger rijden.
Mss waren beide bij aankoop vervuild oid, geen idee maar kom met beide gewoon 10% verder met 98 of beter.
Laatste terugrit met de auto was met V-power (belgie) en dat heb ik nog nooit eerder getankt.
Dat beviel erg goed ondanks 50 km fileverkeer.
Heb ik ook in een ander topic over benzines gemeld, dit is een ander topic ;)

On-topic; niets :+
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Sensoren voor de olietemp. op een andere plek gezet. Hadden teveel last van de rijwind.
 
Het stuur van de FXD vervangen.

VOOR.
2D012A2F-172A-444B-BDED-37996FAB1EA4.jpeg


NA.
A0335D8E-2C80-4083-A7A2-C49B7C46A7AA.jpeg


Nu vanaf de andere kant
VOOR
0904F1B9-A591-4896-BEC3-3A846A39F7E2.jpeg


NA
75FCE72D-3982-445B-AFAD-2BA992667BF1.jpeg


Voor wat het waard is, smaken verschillen, ja dit is lelijk, nee vind ik niet, als je het niks vind moet je het gewoon laten, je bent tot niks verplicht. Laat me met rust met je geouwehoer.

En dan van opzij.

7F476665-41D2-4B3F-AF7A-6C573459D952.jpeg


De teller is dus van bovenop het horizontale deel van het stuur een stuk naar beneden gegaan. Kan nog precies alles zien.

En hoe het dan pontificaal eruit ziet, prachtig al zeg ik het zelf.
B39EA8A3-B44D-4EED-A838-34928045B43C.jpeg
052400B7-0043-4A12-B993-3ED7709F3EBE.jpeg


Helemaal mijn ding.
 
Het stuur van de FXD vervangen.

VOOR.
Bekijk bijlage 1443498

NA.
Bekijk bijlage 1443499

Nu vanaf de andere kant
VOOR
Bekijk bijlage 1443500

NA
Bekijk bijlage 1443501

Voor wat het waard is, smaken verschillen, ja dit is lelijk, nee vind ik niet, als je het niks vind moet je het gewoon laten, je bent tot niks verplicht. Laat me met rust met je geouwehoer.

En dan van opzij.

Bekijk bijlage 1443502

De teller is dus van bovenop het horizontale deel van het stuur een stuk naar beneden gegaan. Kan nog precies alles zien.

En hoe het dan pontificaal eruit ziet, prachtig al zeg ik het zelf.
Bekijk bijlage 1443503Bekijk bijlage 1443504

Helemaal mijn ding.

Ik vind het een hele verbetering vergeleken bij die apenhanger ...
Nu ben je wel weer genoodzaakt om deo te gebruiken.
Je oksels krijgen zo beduidend minder frisse lucht.

Ga je ook nog wat aan die kabels doen,of laat je dat zo?
 
Ik vind het een hele verbetering vergeleken bij die apenhanger ...
Nu ben je wel weer genoodzaakt om deo te gebruiken.
Je oksels krijgen zo beduidend minder frisse lucht.

Ga je ook nog wat aan die kabels doen,of laat je dat zo?
Tjah, deo is toch al verplicht, ben ook gewoon getrouwd.
De tankinhoud heb ik net overgeheveld naar een jerrycan en die gaat er zo af zodat de bedrading bekeken kan worden en daar waar nodig is fatsoeneren.
En al de bestelling goed is gegaan komt er eerdaags ook een nieuwe remleiding aan.
De koppelingskabel mag ook wat korter.
 
Waardoor de olie koeler leek dan ze was?

ja, wat op zich natuurlijk niet zo gek is.
Nu zitten ze lager op de leidingen en veel beter geisoleerd dus ga er nu vanuit dat eea accurater en constanter weergeven wordt.
Maakt eigenlijk niet zo heel veel uit want ging me meer om de funktie van de koeler. Tussen 3 en 6 grd T-afname, afhankelijk van de olietemp. tot dusver.
Testen moet nog gebeuren.
 
WhatsApp Image 2019-11-15 at 11.55.11(2).jpg


Nieuw kuipdeel geïnstalleerd. Was afgelopen zomer omgerold na te enthousiast opstappen.. De schrammen en een barst in de kuip waren een doorn in m'n oog. Na lang zoeken kwam ik het juiste OE kuipdeel tegen. Na wat research te hebben gedaan naar het bedrijf, besteld en een paar dagen later in huis. Ziet er allemaal weer superstrak uit :-)
 
Bekijk bijlage 1443566

Nieuw kuipdeel geïnstalleerd. Was afgelopen zomer omgerold na te enthousiast opstappen.. De schrammen en een barst in de kuip waren een doorn in m'n oog. Na lang zoeken kwam ik het juiste OE kuipdeel tegen. Na wat research te hebben gedaan naar het bedrijf, besteld en een paar dagen later in huis. Ziet er allemaal weer superstrak uit :-)
Very nice.
 
Donorblok begonnen schoon te maken. Doel is tzt het te splitsen en de kickstart as er uit te halen

IMG-20191115-WA0000.jpeg



Oliefilter, 1950's style
IMG-20191115-WA0004.jpeg



Koppelingskorf/voortandwiel er ook maar vast af
IMG-20191115-WA0006.jpeg


IMG-20191115-WA0029.jpeg
 
Laten afkoelen en dan op m’n schouders door het trapgat. Hoe anders?
Jah, okee, dan begrijpen we elkaar... Ik dacht al, zo'n hete motor naar boven sjouwen...
Dat is zijn huiskamer, @Rob RD , je bent echt niet de enige met motoren in de huiskamer. *O*
huiskamer op zolder...

Ik was het van plan, nog steeds een beetje... Onwijs grote zolder en die heb ik nog steeds over
 
Dat is zijn huiskamer, @Rob RD , je bent echt niet de enige met motoren in de huiskamer. *O*
Precies m’n huiskamer op de derde verdieping

Jah, okee, dan begrijpen we elkaar... Ik dacht al, zo'n hete motor naar boven sjouwen...

huiskamer op zolder...

Ik was het van plan, nog steeds een beetje... Onwijs grote zolder en die heb ik nog steeds over

Denk dat ik morgen maar even naar de huisarts moet voor een verwijzing naar de fysio therapeut.
C99109E3-B6EE-4A61-963A-69A4605C3714.jpeg
8D054826-B1CF-475F-B6D3-3EE9DCA278C2.jpeg
73504D29-6176-4408-B81C-06271B6AD4C8.jpeg
 
Maarja, ik heb de koelvloeistofreservoirtjes opgetopt met gedistilleerd water....
 
De MT-09 winterklaar gemaakt:
- wassen
- druppellader aangesloten
- onder doek in de garage gezet
- 98 zit er standaard in :+

Na de winter zijn 1.000 beurt.

Een nadeel: heb een safety torx bout doorgedraaid van mn buddy voetsteun, dus die kan er nu niet af. |( Tips?

19D22785-FABD-43F8-AC52-CA7183EEB948.jpeg
 
Zojuist weer afgetankt...toch afgelopen week 150km kunnen rijden, zolang het droog en niet al te koud kan een tochtje van een uurtje er wel vanaf....
 
Terug
Bovenaan Onderaan