Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Mijn kentekenplaathouder(3 x woordwaarde)klaar gemaakt voor de RDW en ook klaar gemaakt voor het terugbouwen na de keuring. Had al een nieuwe RVS houder gemakt. De eerste was net iets te smal, maar had een randje van de plaat afgehaald. Maar daar gaat de DW niet mee akkoord, dus opnieuw. Voor de keuring er een CE goedgekeurd achter/remlicht in geknutseld. Als de keuring achter de rug is het nieuwe glas er in en echt licht er in. Mijn eigen oplossing geeft wel echt veel meer licht( veiliger), maar er staat geen CE in.
ACtC-3cybUF6dtjvxOnEtGvYClFIeb6wDxuRnnQJyJkQW6suH_9VksYSe2otUJYiYpK0Wx2Ea-UM9Vwr_nidON_6RwzuDrxW_1pxZuJqwKp2G2afrKRdKLgNg5KAjJeXF-oqM2mnUkUC55T6Chek49Eb4bpeRQ=w1249-h833-no

ACtC-3dEi9sDZczQUDErKj9AQr-7WxOLr4-0pUvvM3sI2LGjr7Yff4s1zTJRbDj-UVJaK5ybK4ootxk3E6MHUPRPsdjHvJyZxt2Y0Ac6oRy2St9YsnGvCXFjTj1iWOdXneID2cnDj14mlHEt94CpaWnmK-PUgQ=w1249-h833-no

ACtC-3eyerfTlN83toaSyvONauCXQx079jWF5sAEAx5O_U-Da38u5Z6PbnFvSR6amHKI1iURr2kYpykqMqVpr02fDdDU3SquCDWF2BGR0dNFdP5pE2nqmzP8euD6KN-H9Nw9PWB1q3GVA4blC6HQFMBnTOgu6Q=w1249-h833-no

ACtC-3ckiVDWEI-WGCTvHtFXvjgVs7_VIKvX71abQm0aoWQrPqz6fhDRL-ArW_-90FV9sggEPmk_zS7cMBAj-m4gYcM5AMNUjUfhlPT80IV2qiGhNHWobHRPmR8zkVpP09yfk9BOS4cK_17hJSyC5sbs9upppQ=w1249-h833-no

 
Is ie dan niet gewoon te fel? Een achterlicht moet natuurlijk niet verblinden.
Of ging het echt enkel om het CE stickertje?
 
Ik wilde hier een winterproject van maken, want ik had nog geen idee hoeveel tijd en moeite dit zou kosten...

Ben ik mee begonnen en twee dagen later klaar *O*

Uitlaat polijsten (4).jpg


Uitlaat polijsten (6).jpg


Uitlaat polijsten (7).jpg


Ben best wel tevreden over het resultaat van een emmertje water, een paar stukken schuurpapier, een tube Autosol polijstmiddel en een paar uurtjes spierkracht inzetten. Alleen de lasnaden vind ik niet mooi op de standaard pijpen.

Oh en een paar foto's zonder uitlaat voor de lol...

Uitlaat polijsten (1).jpg


Uitlaat polijsten (2).jpg


Gepolijst of niet, het komt niet in de buurt van titanium.

1614522011254.png
 

Bijlagen

  • Uitlaat polijsten (8).jpg
    Uitlaat polijsten (8).jpg
    556,5 KB · Weergaven: 8
Glasvezeldoek om de V&H dB-killers gewikkeld en ze teruggeplaatst in de pijpen. Ik had een doek van 60x50cm en zo'n 6mm dik besteld, daar kon ik zonder verlies de twee inserts mooi vol mee omwikkelen. De stock Honda exhaust er weer afgehaald en de V&H pijpen teruggezet, dat ging al een stuk sneller dan de eerste keer omwisselen, en toen het 'moment-supréme' !

Laat 't nou helemaal nie tegenvallen, het scherpe is 'r echt af, maar je hoort wel weer dat 't motorblok leeft als je begrijpt wat ik bedoel. Ik laat ze zo zitten, en dan 's kijken hoe een-en-ander zich na een duizend kilometer of wat heeft gehouwen.

Van de week efkes een paar oogbouten in de garagemuur (of 't plafond, moet nog 's goed kijken) boren om de stock uitlaat netjes en uit de weg op te hangen, en dinsdag weer een ritje in 't zonnetje 8-).

gr. Leo
 
Sinds een maand of 3 weer uitgelaten om o.a. eea te testen.
Alles goed bevonden; motor direkt starten en goed lopen, nieuwe elektra bodywarmer (het was slechts 4-5 grd dus prima weer daarvoor), usb aansluitingen, muziek/nav., elektra handvatten, mijzelf :]
 
Vandaag de achter knippers vervangen voor led.
voor was al gebeurd een poosje geleden.
bizar fel en opvallend.
Nu ziet iedereen waar ik vandaan kom, waar ik ben, en waar ik heen ga:]
 
Motor heeft vanwege de verplichte winterstop onder een hoes gestaan. Die weggehaald en de accu aangesloten op de druppellader. Ook de benzineslangen op de kraantjes gedrukt. Morgen weer op z'n normale plek neerzetten en dan de spiegels weer recht zetten. Die moet ik naar binnen klappen om door de zijpoort te kunnen. Benzinekraantjes open zetten, een paar minuten wachten en dan zou hij weer binnen 3 seconde starten weer regelmatig moeten lopen zoals de vorige jaren. Wel zal een vlotterkamer even lekken maar dat komt door een opgedroogde kurken pakking. Als die nat is geworden sluit hij weer goed af. Dan de banden controleren op spanning en eventueel iets lucht er bij pompen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan