Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Een hamer !je weet toch wel dat de ophouder onder het zitje zit .
Ben blij dat het luchtfilter hier bij de superbike aan de voorzijde van de tank zit voor de tankdop.
Gemakkelijk meerdere keren per jaar even doorspuiten.
Kapje er van bovenaf en direct er uit te trekken.
Vijf minuten in/uit. :9
 
wat voor afbijt gebruik jij :o , ik heb al diverse geprobeerd maar alles is ruk geworden , albastine etc .
bij deze de foto van het spul zoals beloofd succes met afbijten :t
 

Bijlagen

  • IMG_20230612_192744.jpg
    IMG_20230612_192744.jpg
    125,5 KB · Weergaven: 29
Toolbox verwijderd om de schokdemper meer ruimte te geven. Afwerking komt later nog.

Weet iemand hoe ik het reservoir kan vastzetten? Het draait steeds naar beneden wanneer ik over een drempel rijdt 🥲


IMG_9004.jpeg
IMG_9011.jpeg
IMG_9010.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Een van de voorvorkpoten lekte olie en heb ze er beiden uitgehaald en weggebracht voor nieuwe keerkringen en omdat alles toch los lag de remklauw eens aangepakt, nieuwe rubbertje besteld voor de zuigers, na het weekend weer verder.
De remklauw lag toch uit elkaar dus helemaal schoon gemaakt en in de Hammerite hamerslag gezet. Hij is weer als nieuw, remblokken en afdichtingsringen liggen klaar,
20230613_174306.jpg
nog even wachten op de vorkpoten(uitbesteed)
Toch makkelijk die keukenattributen van moeders.
 
Laatst bewerkt:
De ouwelullenleuning kwam van de week al binnen vanuit usa.
Vandaag er opgezet. Beter qua comfort dan qua look, maar het zit wel 👍🏼

En natuurlijk weer ff gepoetst
 

Bijlagen

  • IMG_2516.jpeg
    IMG_2516.jpeg
    588,8 KB · Weergaven: 63
Vandaag een andere demper op mijn motor gezet ,ook een decibelkiller erin geplaatst moest wel een en ander aanpassen voordat het allemaal ok zat ...
Geluid gemeten nette 75 db bij stationair
Gelijk aan de standaard uitlaat
 

Bijlagen

  • 20230611_195631.jpg
    20230611_195631.jpg
    349,4 KB · Weergaven: 97
  • 20230330_175612.jpg
    20230330_175612.jpg
    379,8 KB · Weergaven: 93
Geen sap meer….gelukkig gisterenavond thuis gehaald en vanmiddag gemeten….bekende euvel vd VFR: de stator doorgefikt……|(

Connectoren nog schoon, dat wel.

134mV wisselspanning. …._O-, mag wel iets meer zijn…

Volgende week staat de afspraak gepland…. :X

IMG_5768.jpeg
IMG_5772.jpeg
 
Vandaag een andere demper op mijn motor gezet ,ook een decibelkiller erin geplaatst moest wel een en ander aanpassen voordat het allemaal ok zat ...
Geluid gemeten nette 75 db bij stationair
Gelijk aan de standaard uitlaat
Nou had ik het idee dat ik redelijk wat motorfietsen kende, maar hier moest ik toch even voor googelen. Gaaf ding trouwens!
 
Nou had ik het idee dat ik redelijk wat motorfietsen kende, maar hier moest ik toch even voor googelen. Gaaf ding trouwens!
Die staan onder meer bij Goedhart Motoren. :)

Leuke remklauwen in ieder geval. 8-)
 
Wel de proefrit was geslaagd.
:Y
Bekijk bijlage 1890258
hier de wetenschappelijke verantwoorde conclusies:
1. Het doorwaai jack voldoet prima, frisse okseltjes bij 29 gr! (het kan echter niet voorkomen, dat de familiejuwelen toch klef worden)})
2. De door Daan B. uit de Achterhoek gecoate deksels zijn bijzonder fraai.
3. Gijs heeft ze zo goed gemonteerd, O-) dat er niks lekt en ook niets was losgelopen.
4. De door meneer Yamaha opgegeven 2 liter reserve blijken er 3 te zijn, zodat ik de laatste paar kilometers, geheel ten onrechte, met
samengeknepen billetjes heb afgelegd!:(

})
Ad. 1 Nee, jassen doen over het algemeen weinig met de familiejuwelen. Broeken soms wel.
Ad. 2 Ja.
Ad. 3 :t
Ad. 4 De combinatie Yamaha en reserveliters is zelfs bij moderne motoren een bron van ten onrechte samengeknepen billetjes.
 
Boosterplug aan de Varadero gekoppeld en wat klein onderhoud.
 

Bijlagen

  • 20230614_200946.jpg
    20230614_200946.jpg
    544,8 KB · Weergaven: 37
Bougies en klepdeksel verwijderd van de 650F en restjes vloeibare pakking verwijderd. Wat een gepruts met dat deksel, dat past net tussen het frame. Van de week maar eens rustig de klepspeling controleren. Op een van de bougies kwam ik wel wat corrosie tegen.

Bekijk bijlage 1890404Bekijk bijlage 1890405Bekijk bijlage 1890406
Nu ook de klepspeling gecontroleerd. Na een kleine 154 K nog steeds allemaal keurig binnen de tolerantie. Slechts twee kleppen een hele kleine verandering ten opzichte van de vorige keer.

20230614_211135.jpg
20230614_214833.jpg
20230614_214820.jpg
 
Boosterplug aan de Varadero gekoppeld en wat klein onderhoud.
Ben benieuwd naar je ervaringen met die plug.
Een Varadero staat momenteel op mijn lijstje van 'betaalbare opties' mocht revisie / vervanging van het vastgelopen blok van mijn KTM te duur worden.
Heb me aardig ingelezen op de Varadero en begrepen dat ook sommige vroege bouwjaren van de injectiemodellen wat schokkerig konden reageren op het gas.
En dat zo'n boosterplug (heb ik me ook op ingelezen, interessante materie) verlichting zou kunnen brengen.

Ik heb zelfs bedacht dat als ik mijn KTM weer rijdend krijg, ik wellicht zo'n plug op de KTM wil proberen.

Anyway: ik ben benieuwd naar je ervaringen :-)
 
probleem aan de cardan achterwiel. Is een stuk harde plastic in de cardan gegaan en heeft de seal beschadigd. Er lekte olie. Heb het laten maken. Best raar dat daar plastic in kan komen. Zou bijna zeggen sabotage.

Edit: Hard plastic: lange kunstof stuk zoals een pallet strap dat zich in de opening van 3~4 heeft gevonden en om mijn cardan as heeft gewikkeld..... pallet straps zijn meestal zo ruim 1 cm breed.....
 
Laatst bewerkt:
Een quadlock phone mount op mijn stuur geplaatst.
IMG_5583.jpg


Eigenlijk had ik deze dinsdag al geplaatst, maar ik kreeg de schroeven van de accu niet los. Ik had het steeds met een schroevendraaier zitten proberen, maar ik kreeg er geen beweging in en wilde de kop ook niet kapot draaien.. Dus ik dacht, ik ga wel even op het forum informeren of er nog tips zijn om hem los te kunnen krijgen :)
Maar toen ik 's avonds in bed lag dacht ik ineens, zou die schroef niet ook een bout zijn?? Dus snel de foto erbij gepakt en inderdaad... Dus een dopsleutel erop en hij was gelijk los. Nu laat mijn telefoon tenminste ook op tijdens het rijden.

IMG_5582.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan