wat hebben we allemaal al gedaan aan onze brikkies

Op vrijdag 07 juni 2002 14:14 schreef Ralfie het volgende:Dat anodiseren, hoe werkt dat, wat kost dat, wat doet het, hoe bevalt het? Infoooooooo!!!! :P :P

Anodiseren is een chemische/elektrische behandeling van aluminium, kleurecht en keihard/slijtvast!
Is niet duur en bevalt prima!
Ask een keer wat meer tijd heb maak ik wel een lijstje van wijzigingen tot nu toe!
Ben niet zo'n tiepmiep! :P

Komptie! :

Frame: Zwart geanodiseerd (+ achterbrug uiteraard)
Voorvork: Cpl binnenwerk vervangen door WP-spul + montage van een WP-stuurdemper!
Achterpoot: WP-race.
Wielen: Marchesini magnesium velgen.
Blok: standaard; nóg wel, heb ander blok liggen :}
Tank: Vervangen door carbon/kevlar exemplaar.
Kuip+ spatborden: Vervangen door carbon/kevlar resp. carbon.
Afdekkapjes: ook carbon.
Carburatie: Dynokit met K&N filter
Uitlaat: Arrow race-systeem met eigenbouw demper.
Ketting+tandwielen: Vervangen door 520 ketting + alu achtertandwiel.
3 kilo stalen bevestigingsbouten/schroeven+moeren vervangen door P60/65 aluminium
Remmen voor: standaard (wel stalen leidingen)
Remmen achter: eigenbouw remschijfje met Brembo-klauwtje
Rem/schakelset: Vervangen door eigenbouw carbonbrackets en alu steuntjes.
Rest: standaard.
Resultaat: Rijklaargewicht 176 kg (met volle tank)
Extra's : Datatool alarm en Sigma 800 teller.

Ps: zo werd het toch nog een brik :P
 
Laatst bewerkt:
Gedaan aan mijn FJ:
Normaal onderhoud.

Veranderd: Progressieve voorveren
volzwevende schijven voor.
remklauwen voor gereviseerd.
nog te doen: iig kopvlakken want mennuh pakking is lek. scheelt weer wat PK-tjes (minimaal, maar toch)

Graag zou willen: 1314cc boring met wiseco zuigers, 38mm carbs. NOS/turbo ?????
Ach een mens moet kunnen dromen :z :)
 
Laatst bewerkt:
Gedaan aan mijn FJ:
Normaal onderhoud.

Veranderd: Progressieve voorveren
volzwevende schijven voor.
remklauwen voor gereviseerd.
nog te doen: iig kopvlakken want mennuh pakking is lek. scheelt weer wat PK-tjes (minimaal, maar toch)

Graag zou willen: 1314cc boring met wiseco zuigers, 38mm carbs. NOS/turbo ?????
Ach een mens moet kunnen dromen :z :)

Dacht al dat je koppakking lek was, ik vond je al zo vreemd.. :P :P
 
Wat ik moest doen aan mijn Kawa 250.
Toen ik hem kocht met 8000 km was hij al 10 jaar oud en was in goede staat maar trilde zodanig dat ik mijn vingers soms niet meer voelde.
Dus blok(je) open gemaakt,krukas op gehangen zodat hij licht draaien kon.
Als snel hingen de kruk wangen beneden,en er was oongeveer 80 gram extra gewicht aan de zuiger nodig om dat te compenseren.
Dus 80 gram van de krukwang af gezaagd.
Trillen deed hij daarna ook nog wel maar het was totaal niet hinderlijk meer.
Daarna vele jaren probleemloos gereden.
Alleen olie en filter vernieuwen.
Ketting 1x
Voorband 1x
Achterband 2x
Voor ketting wiel 1x
Vorig jaar blok uit frame voor schoon maken/spuiten frame.(met paintbrusj apparaat.)
Cilinder voet pakking vervangen.
Rem schoenen voorwiel vervangen.
Accu vervangen.
Lager in achter kettingwiel vervangen.
Nog te doen.
Bekleden buddy.
Iets roestende en lekkende voorvork.
Roestende uitlaat.
Soms moet de carb schoon gemaakt ivm roestende tank.
In middels staat er 28500 mijl op de teller.
Ik heb bij het kleppen controleren nog nooit hoeven stellen.
Hij loopt nog als een zonnetje. *D
 
Jij moet mij wel hebben! Ik zal die paarde-zweepjes die ik op je gebruik toch eens inruilen voor een echte Bull-whip.
Pieptie wel anders! :9


Hit me with your rhythm-stick!!! :P :P :P

Sorry, ik zal je niet meer pesten. Vriendjes?? :) :)
 
mijn cx500 gekocht op 01-08-2000
1e jaar: remleidingen vervangen voor rvs leidingen
nieuwe bandjes erop
nieuwe chokekabel, clignoteur,accu
grote beurt (alle filters + bougies)
hierdoor een nieuwe oliebout moeten kopen
remblokken, claxon vervangen.
dynamo laten wikkelen (blok uitelkaar) |(
nieuwe uitlaat/demperset
helemaal gespoten(tank, achterspatbord,
kuip en zijkapjes)
alle zekeringen en lampjes meteen ook
maar vernieuwd.
nieuwe koppelingskabel

2e jaar: lekker toeren 8-)
3e jaar: hetzelfde.
 
Maar dan verdwijnt het brakke brik-imago van dat leuke apparaatje, is eigenlijk wel jammer '( .
Dat is ook zo.
Een brik mag wat aan mankeren.
Ik ben ook niet van plan veel geld te besteden.
Ik kwam er vandaag ook achter dat er tijdens de OBT en de week daarna (totaal 500 km)ongeveer 0.5 ltr olie gebruikt is. ;(
Nuttig om te weten als je totale carter inhoud 1.4 ltr bedraagd. :)
 
Laatst bewerkt:
Jaar 1:
Windscherm er af gesloopt
Afstellen
Bougies vervangen
Bougies vervangen
Niewue achterband
Verlichting
Veertje bak
Groete beurt, tegelijk met het veerje
Alle lagers in de bak vervangen

Jaar2
Nog meer bougies
Afsteelen (blijft lastig met een kapotte stationairsproeier)
Carterpakking goed lek gereden
Olie en van die prut (vooral dikkere olie)
Ongewenst alarmlichten gemaakt
Nieuwe voorband (na een zeer hagelijke regenrit vanuit Assen naar huis)


Jaar 3
Afstellen
Contactpunten (toen werd het weer een actiefe 2 cilinder)
Carter aftapplug verneukt en laten uitboren
Carterpakking vervangen
Meer olie en pakkingen :r
weer HET veerje |(

en nu afwachtend '(
 
Remschijven zitten er inmiddels op, nieuwe blokken, nieuwe vloeistof...zometeen effe stoppies oefenen :P :P

Kan ik weer lekker veilig op weg. Met mijn snelheden is een goeie rem onontbeerlijk...
misc.php
 
Laatst bewerkt:
24-11-2000 Honda CB750kz uit 1980 gekocht.
vervangen:
achterband (laten doen)
bougies, luchtfilter, olie+filter (paar keer)remklauw r.v., remvloeistof, r.v.s. remleidingen, bougie-kabels.
Onderdelen al in huis, nog te doen: ketting en tandwielen, voorvork-olie, kleppen stellen.
Nog laten doen: carbs. synchroniseren.
 
Ik heb niet echt een brik maar volgens een marshall op Assen wel "haast een klassieker".
Wijzigingen/reparaties vorig (1e) jaar (11.000 km):
- kleppen gesteld
- nwe bougies
- DynoJet kit
- K&N filter
- nwe remblokken vóór (origineel)
- nwe tandwiel/kettingset gemonteerd
- nwe remschijven vóór (Lucas)
- nwe remblokken vóór (Lucas)
- WP progr. veerelementen vóór
- WP verbouwing/ophoging achter
- nwe spiegel
- knipperlichten vóór vastgelijmd
- Yoshimura uitlaat gemonteerd
- nwe koppeling binnenhuis, platen, veren
- 3 x koplampunit gelijmd/gelast (kuipophanging)
- olie, olie, olie
- banden, banden, banden

Wijzigingen/reparaties dit (2e) jaar (2.000 km tot nu toe):
- nieuwe km-tellerkabel gemonteerd
- Yoshimura uitlaat gedémonteerd
- nwe bougies
- nwe remblokken achter (Carbone Lorraine)
- revisie remklauw achter
- nwe remblokken vóór (Carbone Lorraine)
- revisie remklauwen vóór
- reparatie electrisch (van alles en nog wat)
- kuipophanging definitief gerepareerd
- nwe spiegel(vorig jaar) en gedeelte kuip geplamuurd en gespoten (Praxis)
- olie, olie, olie
- banden, banden, banden

En dan heb ik nog geeneens een Harley ;) )
 
Dan moet je ipv met motor op aanhanger, toch gewoon binnendoor komen toeren naar de volgende obt. ;)


Weet je wat het is? Toen OBT1 was, had ik net 2 weken mn rijbewijs, en nog maar net 500km op mn brikkie gereden. Omdan meteen een tocht van 500+ km te gaan rijden...dat werd me iets te gek. Dus dan maar het eerste stuk met auto+aanhanger ;)
Maargoed, als mn studieresultaten iets beter waren geweest...dan had ik lekker mee getuft! :)
misc.php
misc.php
 
Laatst bewerkt:
- gekocht
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- lager stuur erop
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- achterspatbord afgezaagd
- fenderstuts afgezaagd
- achterspatbord verstevigd aan binnenzijde
- achterspatbord geplamuurd en zwart gespoten
- zadel gemaakt en gemonteerd
- nummerplaat + achterlicht aan zijkant gemonteerd
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- grotere tank gekocht
- tank zwart gespoten
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- olie + filter ververst
- tank volgegooid
- nieuwe lifter gemonteerd nadat oude het begeven had
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- voorpartij suzuki gsx750 gekocht
- voorspatbord zwart gespoten
- balhoofdplaten laten frezen
- voorpartij gemonteerd
- stalen remleiding gemonteerd
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- motor om laten vallen bij bezoek radio 3FM
(omdat de voorpartij lager was dan origineel stond hij vrij rechtop)
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- olie + filter ververst
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- frame + achterbrug laten richten
- kortere achterveren gemonteerd
- standaard verbogen (zodat hij nog een beetje kan staan)
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid
- tank volgegooid

Ik kan me iets vergissen in de tankbeurten, maar voor de rest is het allemaal wel een beetje compleet. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwste klus: 'k had laadproblemen, eerst gelijkrichter onderzocht was dus nog o.k., toen spanningsregelaar, was ook o.k. , meet ik m'n dynamo door, ;( een van m'n spoelen doorgebrand :? , gelukkig een goeie 2e handse op de kop kunnen tikken, deze geplaatst, en jippie ik laad m'n accu weer ouderwets bij :P :P :P , tegelijk ff m'n oliekeering van m'n schakelas vervangen, lichte lekkage.
 
Gedaan:

vorkprotectoren gemonteerd.

En dat was het dus.

Nog te doen:

alles wat nodig is na verloop van tijd.

Maar hulde aan alle sleutelaars hier.
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Ik kan het altijd waarderen als mensen veel zelf kunnen. Ik weet hoe lastig het kan zijn.Ik heb namelijk een zundapp compleet zelf gerestaureerd.
 
Met mijn tweede brik:

-andere schokbrekers achter
-zijkappie gespoten en erop gezet
-kleppen gesteld (moet nog een keer, niet goed gedaan ;( )
-achterwiel schoongemaakt (vet eraf gepoetst)
-luchtfilter van dichtbij bekeken (mooi hoor)
-achterwiel rechtgezet

WIP (Work In Progress)
-remsysteem voor vervangen/schoonmaken

Toekomstige activiteiten:
-remvloeistof achter moet vervangen worden
-achterbruglagers waarschijnlijk vernieuwen
-d'r moet nog nieuwe olie en filter in, staat al te wachten
-blokbouten vastzetten :P
-schokbrekermontagerubbertjemetbusjemetschroefdraad vervangen
-werkplaatshandboek kopen
 
Sjaap schreef:
Nu ik:
Gekocht: 22-12-2001
Nieuwe Claxons (2tonig)
Nieuwe voor/achterband (BT45)
Aantal nieuwe cockpitlampjes
2de hands uitlaat demper (stoer!)
Veeeeeel nieuwe benzine
Veeeeeel Chroom poets (glimt als de tering )

Nog te doen:
Sterkere koplamp (nu 35W=te weinig)
Sport buddy
Stalen remleiding
Beteree afstelling
Deukje in tank bij werken
Meeeeer km's op de klok zetten (nu nog maar 14.000km/s)


Heb inmiddels al 14.500 op de klok staan :P
En nieuwe olie/filter (3 uuur mee bezig geweest....)
 
nou ik .
heb een GS 550 e veranderd naar het type l.
is dus nu een chopper.
vorig jaar gekocht voor een bedragje van f300,-.
heb het blok er onder vandaan gehaald.
ander blok er weer onder.
alle pakkingen vervangen.
nieuwe bougies.
voorspatbord vervangen.
andere zijkapjes waren moeilijk aan te komen,maar hebze toch gevonden.
nieuwe ketting en tandwielen.
leren tasjes erop gehangen.
weer een chroom achter spatbord er op gezet.
zat er niet meer op.
spanningregelaar vervangen.
moet binnenkort uitlaten lassen.
moet ook nog buddy laten bekleden.
en tank moet ook nog over gespoten worden.
en verder zie ik nog wel.
ojaaaaaaaaa bijna vergeten wil ook een kleiner kentekenplaat,nu veel te groot.
maar het is nog steeds een fijne motor om op te rijden.
geniet elke dag weer. :]
 
nou ik .
heb een GS 550 e veranderd naar het type l.
is dus nu een chopper.
vorig jaar gekocht voor een bedragje van f300,-.
heb het blok er onder vandaan gehaald.
ander blok er weer onder.

alle pakkingen vervangen.
nieuwe bougies.
voorspatbord vervangen.
andere zijkapjes waren moeilijk aan te komen,maar hebze toch gevonden.
nieuwe ketting en tandwielen.
leren tasjes erop gehangen.
weer een chroom achter spatbord er op gezet.
zat er niet meer op.
spanningregelaar vervangen.
moet binnenkort uitlaten lassen.
moet ook nog buddy laten bekleden.
en tank moet ook nog over gespoten worden.
en verder zie ik nog wel.
ojaaaaaaaaa bijna vergeten wil ook een kleiner kentekenplaat,nu veel te groot.
maar het is nog steeds een fijne motor om op te rijden.
geniet elke dag weer. :]

Hee, nog een GS550 :)

Blok vervangen? wat heb je met de oude gedaan en wat was er mis mee?

Om te zorgen dat het voorspatbord wat langer meegaat (rotten zo weg) is het verstandig om hem opnieuw te tectileren van de binnenkant, de orginele beschermlaag is vrij dun en slecht.
 
En hier is dan het bewuste veertje uit de bak...

full
:(

Dat ze het ding niet steviger hebben gemaakt, want de ruimte is er voor |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan