michelblade
Die hard MF'er
ik ga morgen mijn olie verversen van mijn honda fireblade sc 28,,,wat voor olie kan er het beste in??? mvg michel
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is niet de enige reden.Gewoon halfsyntheet.
Volsyntheet kan hij ook wel hebben, maar is gladder. Als je koppelingsplaten al niet helemaal lekker meer zijn, zou het kunnen zijn dat ze gaan slippen. Dat is de enige reden waarom ik halfsyntheet zou aanraden.
Motul / Belray half-syntheet.
Schakelt je motor ook nog eens goed van. Castrol gaat alleen de auto in of Shell.
Verder kan toch niemand je vertellen wat de beste olie is. Doe geen moeite. Het is vrijwel allemaal subjectief oordelen.
Zorg nu maar dat het aan de specs voldoet.
Toen ik in mijn sc28 wisselde naar Castrol volsyntheet ging de koppeling slippen.
Fireblade modeljaar 1992–1993.action olie dus.
ik ben overgestapt van motul naar motorex topspeed, deze bevalt mij beter.
met de motul gebruikte hij wat olie en met de motorex is het over.
en het is mooi groen, milieuvriendelijk.
Dat is zonder onderzoek natuurlijk niet op afstand vast te stellen maar een aanname.Dat wilt dus zeggen dat de motorex minder aanhechting aan de cylinderwand heeft, waardoor het olieverbruik daalt.
De olie is dus allesbehalve beter... (op dat vlak tenminste)
Die castrol meuk kan je nauwelijks volsyntheet noemen...
Dat doet het dusniet.Fireblade modeljaar 1992–1993.
Action olie overtreft de olie specs van die jaren.
Ik zou er iets goedkopers ingooien.
In welk opzicht niet?Dat doet het dusniet.
Castrol gebruikt de naam volsyntheet op groep III 'hydrocrack' olie.
JASOIn welk opzicht niet?
In de USA, niet in europa zover ik weet.Castrol gebruikt de naam volsyntheet op groep III 'hydrocrack' olie.
In europa ?Marketingtechnisch verantwoord. (mag niet overal ter wereld..)
Dat is zonder onderzoek natuurlijk niet op afstand vast te stellen maar een aanname.
Een verschil in olieverbruik kan op tientallen manieren plaatsvinden; ondermeer viscositeitsverschil tussen de olie, lekkage van olie door een minder goed werkende dichting, hogere temperatuur en snellere verbranding van olie door rijstijl - hoge toeren-belasting.
En te vergeten: de meetbare gevoelens van de gebruiker.
En welk jaar is die geïntroduceerd?
Om het olieverbruik op één 'bedachte' eigenschap in twijfel te trekken zonder onderzoek lijkt mij - is ook een aanname- te kort door de bocht. Wat een vakman u ook bent.Tuurlijk..., dezelfde rijder verwisselt een olie merk en plotseling is er een verandering..., logisch dat dan ook de rijstijl en andere parameters meteen in twijfel gesteld moeten worden... , achja, laat ook maar...