Hangt ervan af waar je presies allemaal wil rijen. Doe je enkel asfalt en beperk je je tot de oost en zuidkust waar veel (relatief) bewoning is dan is elke motor goed. Ga je in de outback gaan rijen of de west en noordkust, dan doe je er beter aan om een simpel on-the-road te herstellen ding dat het goed doet op stof/steenslag wegen, genre yamaha XT600 of kawa KLE500 (of als het budget het toelaaat een KTM640). Die twee motoren zijn niet de snelste maar technisch zo simpel dat je zelf altijd een en ander kan verhelpen als je halfweg Darwin en Alice springs in het grint een en ander moet fixen. Handkappen zijn een MUST, een integraalhelm ook, en zie je een roadtrain afkomen (van die vierdelige vrachtwagens van 80meter lang en 150 ton die 100km/u denderen op grintwegen, ga dan UIT DE WEG (ook assem van achter je komt), stop zo ver mogelijk aan de kant van de weg af, en hou da ding in de gaten. die stoppen namelijk voor nix en niemand en zeker al niet voor een klein motorfietsje (die zien jou warschijnlijk niet eens) ... tis maar een tip hé