Zo'n nieuwe BMW eenpitter, die G650X Challenge.
(en Klei heeft wel gelijk, die DR was nogal gepimped: RM voorvork, gereviseerde schokker, 18" achterwiel, Acerbis tank, Magura vetstok stuur, pimpy carterplaat en nog veel meer leuke spullekes)
Ik snap jouw geflirt met die superlichte goedkope chinese dingetjes trouwens niet zo. Vind je de DR te zwaar?
Doe maar duur met zo'n BMW. Wel mooie machines.
Nee, de DR is niet te zwaar, zelfs misschien wat underpowered (al issie in principe wel genoeg voor op de weg, maar qua gevoel na 3,5 jaar ken ik 'm door en door).
Wat ik met lichte dingen heb ? Leuk voor erbij, voor bijv. naar m'n werk of familie of vrienden in de buurt. Mijn werk zit op nog geen 5km afstand en met dit mooie weer fiets ik het zelfs, maar omdat de DR niet weg gaat en ik toch iets kleins voor erbij wil hebben.
Ik kan natuurlijk ook die DR weg doen en iets anders kopen, maar met een BMW F650GS houd ik er voelbaar minder vermogen aan over, een Husqvarna/Husaberg/KTM enz. vind ik te duur en meer onderhoud en koop ik een wegmotor, dan ga ik weer het offroad gevoel missen (en de zithoogte etc)... alles heeft z'n voor en nadelen....
Plus ik wil niet heel erg veel geld in motoren steken, jij koopt een nieuwe BMW van 10.000 euro, ik zou dat dus nooit doen, moet ook nog sparen voor een huis en nog vele andere dingen en dan 10k wegleggen voor een motor terwijl ik misschien 5000km per jaar ga rijden? Beetje zonde
Vandaar zo'n PBR125 erbij of een YBR125 ofzo. Maar een PBR past in de schuur, een YBR niet (heb een heel smal gangenstelsel naar de schuren toe in het appartement waar ik woon) en zo'n PBR is eigenlijk al helemaal geen motor te noemen maar tovert bij veel mensen wel een grote lach op het gezicht... ik zie het al voor me, naar de mega meeting op zo'n PBR125 met 2 dikke uitlaten (aan elke kant 1)... helaas zijn ze zeer slecht leverbaar en komt de eerste zending pas over 10 weken....
Tis allemaal wat !