Wat is nou een goeie motor voor beginners?

Misschien is daarom een Fazer 400 wel een idee. Zelfde fiets, 400 cc viercilinder, redline bij 14.000 toeren })

Wel veel lawaai op de snelweg maar dat heb je bij de meeste lichte fietsen.
 
Mij is op het hard gedrukt zeker niet te licht te beginnen, want dan ben je je moto snel beu en wil je een andere kopen.

Anderzijds lijkt me het advies van de nu al legendarische site voor dummies me ook wel logisch. :?
 
Ik heb nog steeds mijn eerste motor, Suzuki GSXF600.
Voor een eerste motor, vindt ik het een goeie machine.
Niet extreem en niet te soft..!!!
Maar dat is mijn ervaring er mee. Ik heb er veel goede ervaringen
over gehoord dus...ik zou zeggen maak veel proefritten en maak dan je keuze. Doe ik ook met mijn volgende motor...!!! (Althans als de TLS mij niet bevalt dan!)
 
Ik heb nog steeds mijn eerste motor, Suzuki GSXF600.
Voor een eerste motor, vindt ik het een goeie machine.
Niet extreem en niet te soft..!!!
Maar dat is mijn ervaring er mee. Ik heb er veel goede ervaringen
over gehoord dus...ik zou zeggen maak veel proefritten en maak dan je keuze. Doe ik ook met mijn volgende motor...!!! (Althans als de TLS mij niet bevalt dan!)

Jij bent niet zwaarder dan ongeveer 80 kilootjes, zeker.... Met een gewicht van in de drie cijfers vind ik de voorvork behoorlijk duiken als je eens wat harder moet remmen....

Voor de rest wel een fijne fiets, die goed zit voor groot en klein....
 
CB 350 F :} :}

Ja voldoet aan de 25kW grens
Ja altijd lol
Ja weinig pk/kg
Ja veel roest als je niet poetst
Ja hoop kleine technische problemen

Prima basis voor een mooie motorloopbaan!
 
Misschien is daarom een Fazer 400 wel een idee. Zelfde fiets, 400 cc viercilinder, redline bij 14.000 toeren })

Wel veel lawaai op de snelweg maar dat heb je bij de meeste lichte fietsen.
Het valt mij nog meer bij 120, m'n FZR400 (ook 14.000 max hoewel ik hem vandaag op 15.000 tpm had, in rode gebied dus :) ) vind ik hem nog redelijk stil maar ja, ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Hij draait dan iig mooi trillingsvrij, vind ik wel belangrijk want trillingen zijn erg vermoeiend.
 
Ik heb als eerste motor een Fazer 600 gekocht en ik kan alleen maar zeggen: LEKKERRR!! Ontzettend vergevingsgezind en rijd perfect.
En over die 95 PK: die komt pas echt goed los boven de 7000 toeren. Daar hoef je dus als beginnende motorrijder helemaal geen last (nou ja, last..., je snapt wel wat ik bedoel) van te hebben. Het lekkere is wel dat als je de motor een beetje leert kennen dat je dan wel eens (in het begin wat voorzichtig) lekker aan het gas kan hangen. Je hebt dus minder snel de neiging om je motor na een jaartje in te ruilen omdat het beestje soms te traag is.
In mijn ogen een absolute aanrader voor iemand die houdt van lekker rustig toeren maar ook van stevig aan het gas wil hangen (om een buikschuivertje bij te houden bijvoorbeeld...). En dat kan dus zowel een beginnende motorrijder zijn als iemand met al ruim 20 jaar motorervaring.
 
had ik de vrije keuze dan had ik een snellere motor gekocht maar door die 25kw regeling was ik nogal beperkt
vind nu al dat ik kan zeggen dat ik de motor al aardig onder de knie heb en zeker een zwaardere motor zou aankunnen, maar dat mag dus niet

zou een 600 kopen of zo, bandit/cbr
lijkt mij interessant:
zolang je voelt dat je rijkunsten nog niet alles zijn niet teveel toeren maken en wat voorzichtig zijn met gas geven, eens je wat beter bent kan je wat sneller gaan zoals je zelf kiest en zo al doende leren
mijn probleem is dat het niet sneller KAN! :(
 
een fazer natuurlijk betaalbaar snel zuinig en handelbaar verkrijgbaar in 400cc en 600 cc oja ook in 1000 cc
Hallo allemaal,

Ik vraag me af, wat is nou een goede motor voor beginners? Ik hoor van diverse motorrijders namelijk heel verschillende geluiden.

Oke, het lijkt me verstandig om eerst een tweedehands aan te schaffen. (wat is trouwens de beste manier om aan een goede tweedehands te komen, en aan wat voor prijzen moet ik denken?) Maar verder heb ik eigenlijk geen flauw idee...

Wat voor een type is aan te raden? Een supersport lijkt me nou niet direct de beste keus, maar ja, het oog wil ook wat en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die op een mooie machine wil rondrijden...

Als iemand suggesties heeft mbt. een bepaald merk en/of type waar ik me eens op zou moeten orrienteren, dan hoor ik het graag.

bvd.

[ Dit Bericht is bewerkt door: voyager op 2001-08-14 20:09 ]
:+
 
had ik de vrije keuze dan had ik een snellere motor gekocht maar door die 25kw regeling was ik nogal beperkt
vind nu al dat ik kan zeggen dat ik de motor al aardig onder de knie heb en zeker een zwaardere motor zou aankunnen, maar dat mag dus niet

---
mijn probleem is dat het niet sneller KAN!:(

ik denk dat een ervaren rijder op een 25 kW op een bochtig parkoers geen problemen hebt om een zwaardere machine bij te houden. Het accelereren is minder, en er moet meer geschakeld worden, maar ik heb vaak genoeg gezien dat goede coureurs op lichte fietsen het in de bergen prima deden.
 
Ikzelf ben ook beginnend motorrijder ( 22-03-04 gehaald) en ik ben ook opzoek naar een (goedkope) motor. En ik ben zelf nog niet echt bekent met de motoren. Heeft 1 van jullie een idee? mijn budget is rond de 1500 / 2000. Ik mag helaas nog maar op 25KW rijden. ( of het 25kw is of vol vermogen maakt mij niet uit. ik koop wel een 25kw kitje)

Dit is een Fzr van marktplaats :9~ [EDIT!]

35826.jpg


Bijlage: 35826.jpg
 
Laatst bewerkt:
wanneer gaan mensen die opzoek zijn naar tips voor beginners motoren nou eens de zoek funktie gebruiken :X

Ja ik vind het ook wel knap dat deze jongen out of nowhere dit oude topic
omhooghaald
Zou die misschien inderdaad de search hebben gebruikt? en dit topic voor z'n vragen
gebruiken i.p.v. een nieuwe aan te maken?
 
ik vind het een beetje loos om een nieuw topic aan te maken alleen voor mijn vraag wanneer er honderden mensen meer zijn/komen die ook dezelfde vraag waarschijnlijk gaan stellen. Ik zocht op beginnende motor. En toen kreeg ik een lijst van 25 opties. iene miene mutte... deze werd het.. :+
 
fzr 400 en 600 zijn goede fietsen om mee te beginnen
de 600 heeft wel +- 100 pk op de kont staan, dus als je het gas er te snel op gooit in de bocht, dan kan hij eruit breken.
It's all in the mind

ik rijd 400, bevalt me prima.
goeie power, en een exup klep is leuk spelen!
:)
 
Eenn Of de schroot is ideaal om mee te beginnen.
 
Koop een Honda CBR 600 cc ...makkelijk te berijden door iedereen denk ik...

ik ben er ook op begonnen..vriendelijke motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan