Wat is wijsheid

Marcel1978

Rookie
13 apr 2024
3
-1
Il heb bijna mijn rijbewijs rond en orienteer me naar een aankoop.

Ik mag helaas geen proefrit.maken nog maar me gevoel gaat naar een tour motor
Denk aan een bmw 1200 gs, of een ducati multistrada, evt een kawasaki 100sx touren.

Ik zit met me budget wel ruim maar de keus is. Of een nieuwe kwasaki, of een 2e hands bwm 1200 gs met ongeveer 40.00 km. Mijn gevoel zegd bmw, maar hoe zwaar til ik aan die km standen
 
Als ik lees, Nog net geen rijbewijs, dus eerste motor BMW gs of Ducati Multistrada, Dan ging ik ook voor een rode Hayabusa, of een Ktm 1290. Met minder wou ik niet aan de weg gezien worden... Uiteraard zeer sarcastisch bedoelt. Ik zou eerst leren rijden op iets minder potent spul :] :]
 

Kan je nog proberen ook
 
Als je A rijbewijs hebt, en je bent een persoon die zich in kan houden, dan hoef je niet perse een motor die langzamer is. De kans is dat gezien je tijdens het lessen niet alle situaties meegamaakt hebt, dat je niet de grenzen weet van je motor. Om de grenzen echt te weten, kan vallen een optie zijn. Dit hangt af van de persoon. Sommigen zoeken de grezen nooit op, die zullen dan vaak ook niet vallen. Sommige grenzen moet je opzoeken, bijv. hoe schuin je eigenlijk kan gaan zonder te vallen, maar ook dat hangt af van de onderegrond. Koop misschien een zware motor met beugels. Dat kan nooit kwaad. Als je valt, dan heb je minimale schade.

Jij kent jezelf het beste. Je wilt al een toermotor, dat betekent dat je niet een racer bent. Een toer rijdt ook fijn.

Een zware motor hoeft geen probleem te zijn. Ik zelf had 20 haar niet meer gereden na mijn RGV 250 Suzuki. Dan ging ik meteen naar een CB750 die stukken zwaarder is qua gewicht. Mijn 1ste dag was echt, wat een logge machine. Maar na enkele dagen rijden raak je eraan gewent en ik vond het wel fijn. Het zware gewicht zorgte ervoor dat de motor bij zware windstoten gewoon rechtdoor bleef gaan bijna.
Nu rij ik een lichtere Moto Guzzi V7, ik moet soms tegen hangen om de wind de baas te zijn.

kawasaki 100sx is een Ninja, weet je zeker dat je daarop wilt gaan als eerste motor. Dat is toch wel een groot verschil met je les motor.
Les motor tuf tuf, Ninja is gas en je spuit weg als een raket niet? 100sx is niet alleen krachtig, de trekkracht is echt enorm!
Had ooit, heb ik eerder verteld, een bekende op mijn RGV 250 laten rijden, 50 meter verderop, Vloog ie de bosjes in! Gelukkig bosjes, de motor bleef toen heel gelukkig. Een racer is echt rustig proberen te rijden, dat is een hele opgave. Vind ik. Maar de 100sx heeft heel veel electronica hulpmiddelen lees ik. Dat is dan ook weer mooi.

Probeer ze uit, dan weet je pas echt ewat bij jouw past. Daar kan ik geen advies over geven. Alleen mijn gedachtes.
 
Laatst bewerkt:
Begon met motorrijden omdat ik een Harley wilde, maar na diverse dealers en motorzaken afgelopen te zijn en schade rijden met een Harley kostbaar is ben ik voor een Tuppperware bakkie gegaan. Achteraf wel jammer, omdat ik HD gewoon mooi vindt.
Maar begon, zonder proefrit te hebben gemaakt met een RT (1150). Maar dat gepruttel en gestotter en gestoot ten spijt (en nog wat BMW-gerelateerde misdragingen waardoor je flink je beurs moet opendoen) overgestapt naar een GT (160 pk). En dat gaat prima hoor. Enerzijds wil ik je meegeven om je eerste motor niet al té gek te doen qua aanschaf en zeker geen nieuwe.
Anderzijds gewoon rijden wat je wilt, als je weet dat je geen jakkeraar bent en een nieuwe motor niet snel zat zal zijn kun je best een nieuwe kopen. Wil je geregeld een nieuwe of andere voor de deur, tja, wat is dan wijsheid?
 
Als ik lees, Nog net geen rijbewijs, dus eerste motor BMW gs of Ducati Multistrada, Dan ging ik ook voor een rode Hayabusa, of een Ktm 1290. Met minder wou ik niet aan de weg gezien worden... Uiteraard zeer sarcastisch bedoelt. Ik zou eerst leren rijden op iets minder potent spul :] :]
Vandaar die 100sx die hij aangeeft hè 🤷🏽‍♂️
 
Rode hayabusa kilometerstand maakt niet uit.
Graag gedaan 8-)
download (30).jpg
 
Als ik lees, Nog net geen rijbewijs, dus eerste motor BMW gs of Ducati Multistrada, Dan ging ik ook voor een rode Hayabusa, of een Ktm 1290. Met minder wou ik niet aan de weg gezien worden... Uiteraard zeer sarcastisch bedoelt. Ik zou eerst leren rijden op iets minder potent spul :] :]
Helaas beide niet mijn smaak. Maar dank voor je voorstel😆
 
Vriend van mij heeft 2 jaar geleden z'n Z1000SX als eerste motor gekocht. Hij is net zo'n buitencategorie saaie lul als ik en hij kan er goed mee overweg, dus :t
IMG_20240406_151302.jpg
 

Kan je nog proberen ook
De meeste BMW rijders zijn minimaal 40 jaar oud.
Fuck, ik ben al BMW rijder leeftijd. Ik ben oud.

Overigens mijn eerste motor een Z800, en eerlijk gezegd, erg leuk, maar je moet je wel weten inhouden. Ik vind het een verdomd snelle machine.
 
Laatst bewerkt:
Kost een nieuwe Kawasaki even veel als een oude BMW?
Dan zou ik kiezen voor een nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan