kreeg net een factuur in mijn mailbox waarin stond dat de kosten
van een ketting met tandwielen 230 euro is,
en dit is nog niet gemonteerd...
kan aan mij liggen, maar vind het toch wel prijzig.
Wat vinden jullie...???
O ja... het is een ketting/set voor de fireblade
bedankt alvast
Voor je wat goedkoops gaat vinden let even ook op dat de ene kettig de andere niet is.
Ik kan je ook een ketting set leveren voor €.130,00 maar dan ben je niet blij.
Er zit veel verschil in treksterkte van kettingen en natuurlijk de tandwielen, maar 230 lijkt mij niet helemaal verkeerd, dan heb je zeker een goede waar je niet na elk ritje op de knietjes moet om je ketting te stellen.
Hmz.. DID-kettingsets zijn op zich niet slecht en die kosten rond de 130 Euro. Die DID die ik er nu op heb zitten heeft het bijna 50K volgehoudenMoet er wel bijzeggen dat die tot op de draad versleten is.
50K
Mag je blij zijn dat je ketting er niet af is gevlogen
50K
Mag je blij zijn dat je ketting er niet af is gevlogen
Hmz.. DID-kettingsets zijn op zich niet slecht en die kosten rond de 130 Euro. Die DID die ik er nu op heb zitten heeft het bijna 50K volgehoudenMoet er wel bijzeggen dat die tot op de draad versleten is.
Daar zit nu de clou in een did kettingset is gewoon goed, maar welke ketting heb je en welke ketting moet je, en wat tandwielen betreft zit ook veel kwaliteit verschil in AFAM tandwielen zijn gewoonweg de beste, dan gaat ook je ketting langer mee, JT tandwielen zijn sinds kort ook van erg goede kwaliteit omdat ze nu net als AFAM c45 staal gebruiken en het productieproces erg is verbeterd.
Als een tandwiel of onrond is of heeft een slag dan slijt ook je ketting al is het een goede.
Paar die goedkope kettingen zijn of oude producten of gewoon lokkertjes.
Zelf monteren scheelt veel.
Ik werk vaak met DID (fijne kettingen)
Ketting plus tandwielen kost rond de 200 euro, met speciaal gereedschap klinken.
Of een eindeloze ketting halen. Moet de achterbrug wel gedemonteerd worden, maar dat is zoveel werk niet. Kan je gelijk de staat van de lagers bekijken en eventueel vervangen.
Ik blijf echt bij DID, en ben er zeer over te spreken, en laat die brug maar zitten.
Marlboroman
Ja, ik ben ook gek van DID, maar die heb je ook in de eindeloze variant. Dat scheelt weer zo'n apparaat om de ketting te klinken, zoveel gebruik ik zo'n klinkset immers niet.
op zich al moeilijk te vergelijken tussen verschillende types motorfiets, want naargelang bvb. constructie van het achtertandwiel lopen de prijzen, zelfs bij één en dezelfde leverancier nogal uiteen.
zo kost een kettingkit voor een blade meer dan die voor een rsv, en die van een duc 916 weer meer dan een cbr, allemaal bij dezlfde fabrikant, zelfs tewrijl de maten grotendeels hetzelfde zijn. en ja, een blade is één van de duurdere.
en sinds ik op circuit eens een ketting aan 230 km/u voelde breken en achterin m'n kuitbeen klappen, ben ik enkel nog meer overtuigd om voor kwaliteit te gaan. die paar euro's meer, of zelfs minder km's liggen me niet zo nauw als een halve kilogloeiend heet metaal in m'n kuit begraven, of in het carter van de motor.
Klopt helemaal, met zo een snelle motor, ga je voor goed materiaal.
Brekende kettng, dat wil je niet meemaken.