Wat kost het afstellen icm dynojet en K&N ???

IzZa

Die hard MF'er
8 mrt 2004
928
0
Alkmaar
Hey MF-ers...

Ik vroeg me af wat jullie hebben betaald voor het afstellen van een dynojet icm filter of powercommander icm filter ??

En het belangrijkste eigenlijk waar het is afgesteld en of je daar tevreden mee bent.

Ik zou graag wat meningen willen horen omdat ik van plan om ook een dynojet icm K&N filter te laten monteren. Ik heb sindskort een ander uitlaat en heb de smaak wel te pakken *D

Ik heb gekeken wat de materiaalkosten zijn voor mijn fiets (cbr600f pc35) en dat is een klein 160 eurootjes.

Vast bedankt voor de reacties.
 
stage 2 kit zou op mijn motor met alles erop en eraan 350 euro gaan kosten

laat maar zitte dan, want ik heb geen 350 euro over voor die 10 PK extra.
dit is trouwens de prijsopgave voor een FZS600 uit 2003, en ik heb al een open demper. dus 350 euro voor de kit en K&N filter en afstelling.
 
Aanschaf,inbouw en afstelling kosste me € 255,-
 
koste me een euro of 300 voor een thundercat, filter a 70, dynojet kit voor 120 en vervolgens 4-5 runs op de dyno met een hoop gesleutel tussendoor.

afstelling stond daarna top, 98 achterwiel pk's voor een catje uit 96 is niet mis, kijk maar ff op www.madracing.nl is nog bij je in de buurt ook.
 
Na morgen weet ik meer :P Morgen een afspraakje bij de goeroe in Goes voor een filter, kitje en afstellen.
 
Maar die collega heeft een langere wachttijd heb ik uit betrouwbare bron vernomen :P
 
dynojet rotterdam ben ik ook geweest met een monster 750, loopt als een naaimachine!! [en dat voor een ducati] ik was 200 euro kwijt, maar voor 2 sproeiers en 2 naalden en natuurlijk het inbouwen en afstellen...gewoon doen! krijgt er een nieuwe motor voor terug!
 
Ik ga binnenkort een R1 van 2004 kopen. Ik wil eigenlijk alleen de knippers integreren achter in het achterlicht en er voor de rest niet veel geld aan besteden. Dus geen dure andere uitlaat.

Is alleen afstellen, dan al aardig om de dip wat weg te krijgen? De dip dus die je op alle grafieken ziet van de tests in de motorbladen zo rond de 4000rpm dacht ik.
 
Ik ben geweest en heb net in een ander topic dit gepost ;)

"Vandaag dus de motor bij Ruud Fredriks onder handen laten nemen, niet door Ruud zelf maar door z'n collega. Eerst een run om te kijken hoe ie nu staat, redelijk rijk afgesteld maar desondanks een gezonde 135,3 pk aan het achterwiel en 113,9 Nm aan koppel. Toen de motor de bank af zodat er een Zx-12 op kon om een powercommander te laten plaatsen. Bij mij de carbs open, nieuwe naalden erin en andere veren (progressieve) en een paar gaatjes iets groter gemaakt in de membranen. Luchtfilter geplaatst en in het deksel 2 gaten geboord. Dempend deksel eraf (geluidseisen). Toen weer de bank op en enkele runs om te kijken hoe ie stond nog te rijk dus de snorkel van het luchtfilterhuis afgehaald, nog niet goed dus 2 gaten in het deksel erbij. Nu stond ie eindelijk goed (niet te rijk, niet te arm) en kwam er als eindresultaat een gezonde 141.7 pk aan het achterwiel uitgerold in combinatie met 117,3 Nm aan koppel.... omgerekend aan de krukas zou dat ongeveer 158 pk zijn (uitgaand van 12% transmissieverlies....)

Toen de terugweg, mijn god wat pakt ie nu goed op en wat sleurt ie harder als je het gas open draait!! Heerlijk! Met inhalen gaat het nog beter dan eerst. Als het goed is is ie nu ook zuiniger dan eerst. Alles bij elkaar bespaar ik nu dus op luchtfilter en benzine geld uit in de toekomst zodat je op den duur deze (flinke ) investering er weer uit haalt."

Oh ja, kosten: € 353,- Dat dan wel.... Maar je kunt het zo opvragen, ze hanteren een soort vaste tarieven voor afstellen enzo.
 
Ben blij om te horen dat alles goed gegaan is daar met je motor.Wat voor een motor was het eigelijk? Geeft mij goede hoop voor volgen de week
Over de prijzen het zijn de prijzen die op de website staan plus 150 voor afstellen/inbouwen :]
 
Ik zou vandaag gaan bellen met MAD-racing maar ben t helemaal vergeten |(

Morgen dan maar :r
 
dynojet rotterdam ben ik ook geweest met een monster 750, loopt als een naaimachine!! [en dat voor een ducati] ik was 200 euro kwijt, maar voor 2 sproeiers en 2 naalden en natuurlijk het inbouwen en afstellen...gewoon doen! krijgt er een nieuwe motor voor terug!

Loop er ook over te denken om m'n CB Seven-Fifty er af te laten stellen
Zit nog een beetje tegen de prijs aan te hikken ,Hoor wel van meerdere mensen dat het veel uitmaakt. Kun je er trouwens op wachten ?
 
Als je een beetje handig bent kan je geld besparen door het kitje er zelf in te zetten......

alles op gemiddeld in te stellen...en um dan naar de testbank brengen..... :}

ok de motor moet dan weer open maar je bespaart er toch tijd mee!! dus geld!! ;) ;)
 
Als je een beetje handig bent kan je geld besparen door het kitje er zelf in te zetten......

alles op gemiddeld in te stellen...en um dan naar de testbank brengen..... :}

ok de motor moet dan weer open maar je bespaart er toch tijd mee!! dus geld!! ;) ;)

bij madracing moet je ook alles zelf doen hoor, is een zelfsleutel gebeuren ;)

(wel zo fijn als je zelf geen gereedschap/technische kennis hebt om het thuis te doen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan