wat mag dit kosten??

supergnoom

MF'er
17 nov 2003
106
0
brabantia
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Kawasaki zx-6r. Nou zijn er een paar dingen die gemaakt moeten worden.

1: schakelaar voor remlicht achter moet vervangen worden(zit er niet meer)?
2: beveiligingsschakelaar bij standaard doet het niet.
3: stuurslot werkt slecht/niet
4: ketting spannen(geeft nu ongeveer 3,5 cm mee).

Ben zelf niet handig dus moet naar de dealert(v/d Pol, in Helmond)

Wat zijn ongeveer de verwachten kosten? :?

grtz
Supergnoom
 
Heb je de motor daar gekocht? Dan zou het in principe onder garantie moeten vallen.

1: geen idee
2: geen idee
3: ff inspuiten met olie
4: 10 minuutjes werk à € 40,00 per uur

punt 1 + 2 is uitzoekwerk, waarom doen ze het niet/ wat is er kapot? Het hangt er erg vanaf hoe snel ze dat vinden.
 
Op dinsdag 03 februari 2004 15:18 schreef magnamaniac het volgende:
Als je elke ker voor de ketting spannen naar de ealer moet is v/d Pol erg gelukkig met jou, jij betaaklt z'n 2e huis in frankrijk wel :P
Ketting smeren kan je nog wel zelf of moet dat ook voor je gedaan worden })
Ketting smeren :? Dat wist hij waarschijnlijk nog niet :P
 
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Kawasaki zx-6r. Nou zijn er een paar dingen die gemaakt moeten worden.

1: schakelaar voor remlicht achter moet vervangen worden(zit er niet meer)?
2: beveiligingsschakelaar bij standaard doet het niet.
3: stuurslot werkt slecht/niet
4: ketting spannen(geeft nu ongeveer 3,5 cm mee).

Ben zelf niet handig dus moet naar de dealert(v/d Pol, in Helmond)

Wat zijn ongeveer de verwachten kosten? :?

grtz
Supergnoom

1 Heb jij ook een remlicht vóór dan???
2 Effe proberen te smeren? Effe doormeten met een ohmmetertje.
3 Even volspuiten met siliconenspray of een ontroester. En zet je stuur helemaal naar rechts. Vaak moet je even een stukje draaien aan je stuur terwijl je hem in stuurslot zet. Kijk alleen uit, dat je niet nog verder draait, daar zi vaak de parkeerstand. Dan gaat je licht ook branden. Is zo lullig als je een paar uurtjes weg bent hé!
4 Ketting spannen is één van de dingen die moet leren. Is heel simpel, zeker als iemand het voor kan doen. Als je geen idee hebt, laat het maar weten, dan leggen we dat even uit. Tis zoooo simpel, alleen effe een gezien hebben...
 
Ik heb de motor particulier gekocht en hij heeft in oktober een grote beurt gehad waarbij deze dingen niet gedaan zijn!?
Er zit inderdaad een boekje bij, maar ik ben bang dat ik me achterwiel bij het ketting spannen er een beetje scheef intrek als het ware.

Vind het wel erg vreemd dat de achterrem schakelaar er niet meer zit en de standaardbeveiliging eraf is.

grtz
Supergnoom.
(heeft van de pol een vakantiehuis in Frankrijk???) ;)
 
Nee ik rij nog steeds geen motor. Ben aan het lessen en zou 29/01/04 examen hebben maar dat werd door slecht weer(hoe komen ze erbij :) ) afgelast.
Nou mag ik het 18/02/04 gaan proberen.

De motor heb ik gekocht van een collega welke deze in mijn ogen voor weinig weg deed.

Ketting probleem is opgelost (ik heb de spanning omhoog gemeten |( , me dumass, moet dus naar beneden zijn dus de spanning is perfect.
En de standaardbeveiliging doet het ook weer, stekkertje los gemaakt, ingespoten en weer vastgeklikt en klaar *D

Contactslot volgespoten met vetspray, maar stuurslot wil nog niet echt. ff afwachten maar. Nu alleen de schakelaar voor mijn voetrem.

grtz
Supergnoom.
(die alleen een beetje weet hoe een Honda MT in elkaar zit, hoewel dat ook alweer 12 jaar geleden is!!)
 
2: beveiligingsschakelaar bij standaard doet het niet.

Doet het helemaal niet of niet goed? Ik heb ook wel eens last gehad met dat ding. Als de motor koud was dacht ie dat de standaard nog uit stond terwijl dat niet zou was. Heb er wat olie in gespoten en hij deed het weer als van ouds. Ik zou eerst alles goed proberen te smeren(iig Schakelaar & contactslot).
 
alles is gesmeerd en de standaard beveiliging werkt weer zoals hij behoort te werken. Het stuurslot weigert nog dienst.

Volgens het boekje moet je de kettingspanning naar beneden meten door er een soort van gewicht aan te hangen, als de speling tussen de 3,5 en 4,5 cm is moet hij gespannen worden en dat is niet het geval. Beweeg ik de ketting omhoog dan heeft hij een speling van 5-6 cm.

grtz
Supergnoom.
 
alles is gesmeerd en de standaard beveiliging werkt weer zoals hij behoort te werken. Het stuurslot weigert nog dienst.

Volgens het boekje moet je de kettingspanning naar beneden meten door er een soort van gewicht aan te hangen, als de speling tussen de 3,5 en 4,5 cm is moet hij gespannen worden en dat is niet het geval. Beweeg ik de ketting omhoog dan heeft hij een speling van 5-6 cm.

grtz
Supergnoom.

Spannen dat ding, of je rijdt hem naar de kloten, de op en neer beweging mag niet meer dan 4cm zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan