Die rammel is niet te zeggen zo.
Zijn die bevestigingspunten niet te lassen? Polyesterhars hecht niet aan ABS, of anders op de sloop misschien?
Bij 5000 kilometer had ie een kleine beurt moeten hebben,(olie + filter) maar die heb je al overgeslagen dus?
Ben je een beetje handig dan is een grote beurt (iedere 10000 kilometer) best zelf te doen (koop een werkplaatshandboek of vraag hier aan iemand hulp?)
Je zit een beetje uit de buurt, maar kuipwerk repareren is niet zo moeilijk. Zelf sleutelen ook niet
Gewoon doen eventueel m.b.v WPH. Al doende leert men en je hebt MF binnen handbereik
Kheb voor mijn VTR een PDF uitgeprint met daarin het onderhoudsschema en de werkzaamheden die er bij verschillende intervallen moeten gebeuren.
Als het op een gegeven moment echt technisch wordt zoals carbs synchroniseren oid dan maak ik ff een afspraak met een dealer. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk zelf. Scheelt een hoop geld.
Veel dingen kun je ook zelf controleren, wanneer er dan niets hoeft te gebeuren kan het spul zo weer dicht.
Voorbeeld, ik stel zelf geen kleppen maar controleer wel zelf de klepspeling
Over je kontje, ook die van mij is afgebroken. Ik heb, met een aluminium stripje het kontje vast gemaakt aan het frame.
Als je je kont + duo zadel eraf haalt zul je zien dat er gaten in het frame zitten die niet worden gebruikt.
Deze gaten heb ik gebruikt om het kontje vast te zetten door het bovengenoemd stripje vast te maken aan het frame en het kontje m.b.v de bouten waar het achterlicht mee zijn vastgemaakt.
Als je wilt neem ik er wel een foto van ter verduidelijking.
Weet niet of je taartschep er nog op zit maar die kun je er in 1 moeite ook afhalen...
O ja, ik heb een nederlandstalig werkplaatshandboek dus kan misschien e.e.a uitleggen. Afijn ik hoor het wel
Mijn GPX draait stationair als een betonmolen...blokjes maken lawaai, maar zijn wel sterk. Als je geluiden niet vertrouwd laat er dan naar kijken.
Ik persoonlijk schrik niet zo gauw meer..
Ik doe alles zelf maar ben dan ook jarenlang motormonteur geweest.
Als je met beleid werkt is alles zelf te doen (ik doe het ook zelf,haha), alleen het wordt met de modernere motoren wel steeds lastiger.
Bij die van jou is inderdaad alleen carburateurs synchroniseren wat lastig als je de apparatuur niet in huis hebt.
Ik heb wel een kwikkolom, je woont alleen een beetje ver weg (noord brabant hier).
Is er niet iemand in je buurt met een technische knobbel en de benodigde spullen?
Foto's zal ik morgen maken, en plaatsen. Synchroon stellen heb ik gedaan - met een zelf gefrabriceerde - opstelling met 4 vacuum manometers.
Weet dat ik makkelijk lullen heb omdat ik aan deze meters kan komen. Als je gaat synchroon stellen, denk eraan dat je vacuum op je benzinekraantje moet houden omdat - bij mijn GPX - er anders geen benzine doorgaat (geen prime stand)
Waarschijnlijk weet je dit al, maar er is een GPX/GPZ site met forum. Hebben mij ookal eens op weg geholpen.
http/www.gpx-gpz.net/site/
Heb geworsteld om de foto's op het forum te plaatsen, en op punten verloren
Maar per e-mail is het (hoop ik) wel gelukt
Nogmaals succes