Wat rijdt de kleine man hier?

JorisZ

MF veteraan
14 sep 2012
5.187
792
Geleen
Zal vast al 1000x gevraagd zijn.

Maar wat rijdt de kleine man hier?

Ben zelf 1,68 en rij een superduke (wat best een hoge motor is). Wat rijden jullie?
Verlagen vind ik persoonlijk niks, zo verneuk je toch de hele geometrie van de motor?
 
IK ben 1.72 ongeveer en rij z1000sx. Kan er prima mee overweg ondanks zn gewicht. Heb hem later wel iets laten zakken aan voorkant wat qua stuurgedrag best positief uitpakte. Ik kan gewoon met mijn voeten plat op de grond.
 
Ik rijd een standaard BMW F650GS. Ik wilde liever de F800GS (gezien dubbele remschijf voor), maar die was veel te hoog. Deze 650 is ongeveer 800mm hoog wat prima is. Ik ben zelf 1.71m lang overigens :)
 
Nc700x, ben 1m72 :) heb al op cycle ergo nagekeken voor wat grotere fietsen, en die passen mij wel nog als ik op m'n tippy toes sta.
 
Kom ook prima rond op mijn superduke. Maar met 2 voeten plat op de grond lukt niet (1 wel, of inderdaad de tippy toes). Allroad vind ik mezelf nog wat jong voor, liever iets in de richting van naked, (fz1 met kuip oid)
 
1m68 Street Triple 765 RS, Yamaha R1 1999 & Moto Guzzi Lemans 1.

Voor de triumph een KTM 690 SM... voeten plat op de grond ben ik dus niet vertrouwd mee ;)
 
Rijd tegenwoordig alleen nog maar de BMW F650GS. Verlagen, kan met de motor licht schuin 175cm platvoets bij de grond. Heb hierbij wel de sargent seat.

Ook op mijn Honda CB500F veel lol gehad. Lekker laag bij de grond. Kan me voorstellen dat de 650 ook een goede keus is.
 
kom je bij de street ook niet aan de grond
1m68 Street Triple 765 RS, Yamaha R1 1999 & Moto Guzzi Lemans 1.

Voor de triumph een KTM 690 SM... voeten plat op de grond ben ik dus niet vertrouwd mee ;)
 
Ben zelf ~1.71 en les op een CB650F, kan hier met 1 voet plat op de grond of met 2 voeten op de tenen. Op de R3 kan ik met beide voeten op de grond
 
ben 1,72. en een multistrada 950 met verlaagd zadel ben zeer tevreden over:]
hier ook 1 voet plat. of 2 voorvoeten aan de grond.
 
Mooi om te horen, doelde eigenlijk op de motoren waar je wel met 2 voeten aan de grond komt (met onze lengte ;p)
 
Is er nog iemand in de buurt van 1.60 met een suzuki bandit??

Dan weet ik of ik in de goede richting zoek of dat ik een bandit heeeel snel moet vergeten:P
 
Ik dacht dat de mannen hier in Nederland lang waren
Als ik de lengtes zie zou je denken het zijn spanjaarden :X

:+
 
zuid nederlander ;p maar klopt wel.

ik zou bijna naar spanje/italie verkassen ;p
 
Ik dacht dat er een video met een lilliputter te zien zou zijn, 1m68 is toch een normale lengte? Als je onder de 1m50 bent, dan ben je klein. Boven de 1m80 is lang.

1,68 hier en een CB1000R, CB1000RR, R1, GSR750, GS750.

Tenen tot voorvoet aan de grond.
 
Ik dacht dat er een video met een lilliputter te zien zou zijn, 1m68 is toch een normale lengte? Als je onder de 1m50 bent, dan ben je klein. Boven de 1m80 is lang.

1,68 hier en een CB1000R, CB1000RR, R1, GSR750, GS750.

Tenen tot voorvoet aan de grond.


Heb je een van die motoren laten verlagen of waren ze originele lengte?
 
+\- 1.72
GSXR 750 2008

Met laarzen kan ik met beide voeten plat op de grond. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan