Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wat te doen in de volgende situatie?


Niet noodzakelijk, dit is wel een type (de instructeur) dat niet helemaal uniek is. Er zijn er zelfs behoorlijk veel van en als ze geen agent o.i.d. kunnen worden (tegenwoordig niet persoonlijk bedoeld!) proberen ze het in andere functies waarin je behoorlijk wat gezag hebt.

Mijn instructeur/rijschoolhouder was haast net zo en tot overmaat van ramp ging mijn stiefzoon ook bij hem lessen (de kerel woonde om de hoek). Bij mij probeerde hij voortdurend te imponeren, kleineren en intimideren, maar ondanks dat ik meestal een beetje een sul ben word ik in dit soort situaties gauw boos en daar schrok hij gelukkig van, voordat het kon escaleren. Ben toen zelf, ondanks vergissingen/sabotages van zijn kant, vrij snel geslaagd. Mijn ex dacht dat het aan mij lag en meldde onze zoon ook bij die kerel aan. Zag ze af en toe rijden en dat ging nooit goed, ook na eindeloos veel lessen leek het alsof het zijn eerste was (bv. motor laten afslaan voor rotonde). Gelukkig zag mijn ex het ook 1 keer zelf en toen is de jongen heel snel geslaagd, zij het bij een andere rijschool.
 
Laatst bewerkt:

Kun je nagaan als ie wel bij de plizies was aangenomen
 
Zou sowieso een aangetekende brief sturen en aan de aangesloten brancheorganisatie (Bovag/KNMV of welke dan ook).
Examen inderdaad doen, en de extra kosten van een andere rijschool op de koop toenemen of dat in overleg met de andere rijschool doen.
Maar 3000€, das een pak geld, kun je al een leuke motor voor kopen zeg.

Was met een pakket van 1000 en 2 extra rijlessen klaar... (en ben een doorsnee-motorrijder).
 
Allereerst veel sterkte toegewenst. Wat een rotmanier om ermee bezig te zijn.

Ik ken niet veel van het systeem in Nederland maar je kiest als klant toch wel zelf of je dat examen gaat doen of niet? Hier houdt de instructeur het alleen tegen als je echt een gevaar op de baan bent. Naar slaagpercentages wordt hier ook gekeken maar niet zo extreem dat de instructeur je alleen examen laat doen als hij 100% zeker is dat je slaagt. Dat is gewoon erg kortzichtig.

Hoop dat je alsnog examen kan afleggen of je nu slaagt of niet. Het leert je erg veel en je krijgt soms betere feedback van de examinatoren (hier in België toch) dan van de instructeurs zelf. In tussentijd hou het veilig en laat ons weten hoe het loopt.
 

Bij mij (in Nederland) ook.
 
Rijscholen zijn maar op 1 ding uit en dat is jouw zo veel mogelijk lessen aansmeren. Ik moest zelf dik 20+ lessen doen voor mijn voertuigbeheersing waarbij de balans tussen langzaam en snel ver te zoeken was.

Uiteindelijk was ik na 5 minuten klaar met het examen en wilden ze me voor mij verkeersexamen ook nog 15+ lessen inplannen. Wou ik in eerste instantie niet maar toen werd er gedreigd met dat ze me van het examen wilden afhalen. Ik heb de lessen ingepland maar me uiteindelijk ziek gemeld voor het overgrote gedeelte.

2 lessen na mijn AVB ook mijn AVD examen gedaan en voila, ook in een keer gehaald. Resultaat was dat ik een stuk goedkoper uit was en die instructeur stom verbaasd was. Maar **** hem, rijd nu op een dikke motor en gaat hartstikke prima. Die gasten lopen altijd te zeiken om bullshit.

vind die 3000 euro wel echt teveel man. Zou gauw iets anders gaan zoeken als ik jou was. Zelfs 2000 euro is al aardig het randje opzoeken
 

Deels met je eens, maar niet dat het de bedoeling is van een rijschool om je zoveel lessen aan te smeren. Ze hebben er meer baat bij jouw goed onderricht en veilig de weg op te sturen in plaats met zoveel mogelijk lessen en alsnog als een natte krant te laten rijden.
Daarom zit er ook zoveel kaf onder het koren, en zijn er rijscholen met hele hoge slagingspercentages en hele lage.
En een persoonlijke klik en eerlijk zijn naar elkaar toe opent deuren.
 

hoe is het rij-examen nou gegaan?
 
Topicstarter @driveslowhomey durft er niet meer over te praten...?
Niet naar verwachting gegaan?

Laatst gezien op 1 oktober. In totaal 5 berichten, gok dat het de 5 berichten zijn die hij in dit topic heeft geplaatst =] Daarna foetsie, of de rijinstructeur heeft daad bij woord gezet en zijn tanden uit zijn bek geslagen? Geen idee, benieuwd zijn wij volgens mij wel
 
Ik denk eerder zijn vingers geplet, want zonder tanden kun je nog typen.
 
3000 euro is wel veel voor een rijbewijs.. ik zou een andere rijschool zoeken en gewoon daar meteen het examen in laten plannen.
(natuurlijk zullen ze je wel willen zien rijden.. dus een lesje kan dan geen kwaad)
Mij heeft het meer gekost, maar dat lag dan ook echt aan mijzelf. Rijschool is niets mis mee (100% score op AVB en AVD)
 
(100% score op AVB en AVD)
Dat zijn de gevaarlijkste rijscholen. Die willen vasthouden aan dat percentage, dus zullen je rustig wat extra inplannen om je te laten slagen.

Tenminste, dat was bij mij destijds zeker het geval.

Nou ben je vrij snel over dat geld heen als je dat pasje op zak hebt hoor.
 
Bij deze lag het ook gewoon aan mij. Ken zat leerlingen bij hem die met iets meer dan 1000 euro klaar waren
 
Ik ben er niet bij geweest dus heb geen mening over die rijschool en alles erom heen wat topic starter hier beweerd.
Omdat topic starter ook niet meer terug reageert hier denk ik dat alles een groot onzin verhaal is .
Pas als topic starter, driveslowhomey ,terug reageert weten we meer.
Zou wel netjes zijn van hem terug te reageren.
 
Zoiets was ik ook wel kwijt, en dat lag echt niet aan de rijschool.
Het kan maar het schijn uit zonderlijk te zijn.

Was bij mij ook deels onzekerheid en het niet willen maken van fouten, toen we dat heuvel ontdekt hadden ging het wel steeds beter.
Rijinstructeur wist er goed mee omtegaan, en die zij ook liever met deze op de grond dan met je.eigen, beugels zijn er niet voor niks.

Het kan wel dus wel.

Disclaimer ik zeg niet dat dat.hier het.geval is, maar wou toch even een uit eigen ervaring vertellen dat het dus niet helemaal raar is
 

Natuurlijk zijn er commerciele rijscholen, maar die zijn niet uit op je geld maar om je voorbereid op pad te laten gaan met een motor(voertuig).
Dat er ondanks hoge percentages ook rijscholen zijn die een ander principe hanteren, zou natuurlijk kunnen (waar zijn er alleen "beunen").
Maar vindt het bedrag onwaarschijnlijk hoog, en lijkt mij als je dat geld moet uitgeven je toch ook bij jezelf ten rade gaat, of op zijn minst gaat informeren bij een andere rijschool...(als ik een budget zou hebben en ik ga daar 2-3x overheen)...