en dat in een postzuigerveren is onzinnig \\
als je op zeker wilt gaan voor het olie verbruik en alles in 1 keer wilt aanpakken is het klepseals, klepgelijders, zuigerveren en waar nodig de cylinder op nieuw honen en overmaats zuigers plaatsen.
Dat zegt hij toch, zijn vrouw rijdt eropWat is het probleem? Het bijvullen? De kosten van de olie? Het milieu? Imago?
Bij 1:1000 moet je 'm blauw zien roken. Wanneer rookt 'ie dan? Bij gas of juist bij gas los? Of altijd?
De TDM van mijn vrouw verbruikt nu wel heel veel olie (1:1000). (Ja, ik peil goed.)
Ik zit er aan te denken om het blok te reviseren om hier wat aan te doen.
Wat moet ik dan vervangen? Zelf dacht ik aan:
Zuigveren en klepseals.
probeer eerst een andere olie. mogelijk dat de gebruikte olie niet geschikt is voor dit type motorblok.
Effe HPS in Hoornsterzwaag bellen, kan je alles vertellen van TDM/TRX heeft ook wel ruilblokken.
is dat gemeten of met blok dicht door de glazenbol bedacht?Via het TDM forum kreeg ik meer response op dit onderwerp. Oplossing was idd bij HPS langs. Uiteindelijk nieuwe zuigerveren en nieuwe kleppen seals.
Wel eerst gecontroleerd of er geen olie lekte (als een fijne mist) bij de uitgaande as.
is dat gemeten of met blok dicht door de glazenbol bedacht?
denk dak r toch een vers nicasiltje in zou doenNee, ik heb zelf de blok opengetrokken. Met de kopen, cilinders en zuigers bij HPS langsgeweest. Daar zijn de cilinders en zuigers en kleppen van boven tot onder doorgemeten waar ik bij stond.
is dat gemeten of met blok dicht door de glazenbol bedacht?
Nee, ik heb zelf de blok opengetrokken. Met de kopen, cilinders en zuigers bij HPS langsgeweest. Daar zijn de cilinders en zuigers en kleppen van boven tot onder doorgemeten waar ik bij stond.
Bij Honda hadden ze ook een model met ovale cilindersDe glazen bol en een beetje hoop erbij.
Ik ken geen enkele TDM 850 en TRX met ronde cilinderbussen.