Wat vind men van deze chinees?

Een mooie motor voor chinese begrippen?

  • Zeker!

    Stemmen: 5 6,8%
  • Niet onaardig

    Stemmen: 13 17,8%
  • Mwah, ik weet het niet

    Stemmen: 13 17,8%
  • Da's niks

    Stemmen: 33 45,2%
  • Ik lust geen chinees

    Stemmen: 9 12,3%

  • Totaal aantal stemmers
    73
Ik ken die blokjes niet, maar over het algemeen zijn ze zo slecht nog niet. Voor erbij en rustig gebruik valt t allemaal best wel mee denk ik. Als er onderdelen voor te krijgen zijn is het nog niet zo'n ramp. Zelfde als die loncin motortjes (110cc) die zijn niet echt slecht hoor.
Maar eerlijk is eerlijk, voor 1700euro kocht ik ook gewoon een degelijke motor. Als je zoiets nou voor een 500euro kon kopen om mn meisje wat rond te laten rijden op bijv bilstain als ik aan het rijden ben zou ik erover nadenken.
 
Ze zouden alles net wat dikker & steviger moeten maken, kost misschien E100 aan materiaal en dan blijft hij wel heel.

Ook iets zwaarder, maar beter een paar KG meer dan een motor waar je eigenlijk niet mee kan springen.

Motorblok zou voor mij gewoon 2x zoveel cc mogen, zolang er dan maar wel 50 pk en een berg koppel uitkomt.

Resultaat: een wel stevige chinees van 130 KG of een japanner van 110 KG (als enduro). Kan iedereen zelf kiezen of hij het 3 voudige wil betalen voor een nieuwe machine van 20 KG minder. Of dat hij een gokje wil wagen en 2ehands koopt.

Ondertussen kunnen de chinezen dan kijken hoe ze gewicht kunnen besparen bij gelijk blijvende stevigheid.
 
Ze zouden alles net wat dikker & steviger moeten maken, kost misschien E100 aan materiaal en dan blijft hij wel heel.

Ook iets zwaarder, maar beter een paar KG meer dan een motor waar je eigenlijk niet mee kan springen.

Motorblok zou voor mij gewoon 2x zoveel cc mogen, zolang er dan maar wel 50 pk en een berg koppel uitkomt.

Resultaat: een wel stevige chinees van 130 KG of een japanner van 110 KG (als enduro). Kan iedereen zelf kiezen of hij het 3 voudige wil betalen voor een nieuwe machine van 20 KG minder. Of dat hij een gokje wil wagen en 2ehands koopt.
dat zijn straffe beweringen.... 800 cc motor met 50 pk en 130kg. vermogen moet lukken, maar het gewicht?
en de schatting van de kosten voor het steviger maken zijn erg optimistisch. hoe had je dat gedacht?
 
dat zijn straffe beweringen.... 800 cc motor met 50 pk en 130kg. vermogen moet lukken, maar het gewicht?
en de schatting van de kosten voor het steviger maken zijn erg optimistisch. hoe had je dat gedacht?

Dikkere buizen gebruiken. Als er 5 meter buis ingaat lijkt me dat veel. Verder de achterbrug, voorvork en kroonplaten dikker laten maken of inkopen. Voor grote aantallen ook niet echt een grote meerprijs.

En goede rvs spaken erin. Ik heb best wel een stel chinese pitbikes gezien waar die gewoon ineens braken bij een landing, omdat ze te dun en/of te slap waren.

Voor dat grotere blok moeten ze gewoon alle blokonderdelen een aantal % groter maken. Als dit geen hele vreemde maten oplevert van onderdelen die ze niet zelf maken, verwacht ik ook daar geen grote kostenstijging.

Ik ga er wel van uit dat ze er 1000 of meer per jaar maken, zodat ze groot kunnen inkopen. En dat ze vrijwel alleen basisonderdelen zoals buizen inkopen en heel veel zelf doen, vaak ook handmatig. Dat laatste denk ik omdat een kennis van mij, die een aantal dingen in china laat maken, dat verteld heeft. Die zei trouwens ook dat als je goed zegt wat ze moeten maken en hoe stevig het moet zijn, dat je dan hele goede producten krijgt, die alleen wat lomper zijn dan de europese of japanse.

EDIT:
En met enduro bedoel ik crosser met kenteken zoals ik denk dat dit topic over gaat. Een LC4-achtige met meer snelwegcomfort enzo is natuurlijk origineel zwaarder dan 110 KG, waardoor de kloon daar bijvoorbeeld weer 20 KG boven zou komen.
 
Laatst bewerkt:
Dikkere buizen gebruiken. Als er 5 meter buis ingaat lijkt me dat veel. Verder de achterbrug, voorvork en kroonplaten dikker laten maken of inkopen. Voor grote aantallen ook niet echt een grote meerprijs.

En goede rvs spaken erin. Ik heb best wel een stel chinese pitbikes gezien waar die gewoon ineens braken bij een landing, omdat ze te dun en/of te slap waren.

Voor dat grotere blok moeten ze gewoon alle blokonderdelen een aantal % groter maken. Als dit geen hele vreemde maten oplevert van onderdelen die ze niet zelf maken, verwacht ik ook daar geen grote kostenstijging.

Ik ga er wel van uit dat ze er 1000 of meer per jaar maken, zodat ze groot kunnen inkopen. En dat ze vrijwel alleen basisonderdelen zoals buizen inkopen en heel veel zelf doen, vaak ook handmatig. Dat laatste denk ik omdat een kennis van mij, die een aantal dingen in china laat maken, dat verteld heeft. Die zei trouwens ook dat als je goed zegt wat ze moeten maken en hoe stevig het moet zijn, dat je dan hele goede producten krijgt, die alleen wat lomper zijn dan de europese of japanse.

EDIT:
En met enduro bedoel ik crosser met kenteken zoals ik denk dat dit topic over gaat. Een LC4-achtige met meer snelwegcomfort enzo is natuurlijk origineel zwaarder dan 110 KG, waardoor de kloon daar bijvoorbeeld weer 20 KG boven zou komen.
Er is al een merk die dit doet, alleen wegen die geen 20kg meer maar 40kg.
B.M.W.
:P
 
En er klaagt niemand over de kwaliteit van een BMW :P

Ik denk persoonlijk dat de chinezen nog een lange lange weg hebben te gaan voordat ze echt geïntegreerd zijn in de markt als de Japanners. Het lijkt gewoon of die chinezen niks anders kunnen dan kopiëren. Uiteraard moet je een basis hebben, maar leg dan ook een fatsoenlijke basis.

Als ik naar die motor kijk stel ik me meteen een homp plastic voor. Het oogt gewoon verkeerd, het straalt uit "IK BEN EEN HOMP ELLENDE :W " dus ik denk niet dat er veel serieuze klanten zijn voor deze motor. Die Yamaha kopie begon er al enigzins op te lijken maar ik denk dat ze ondanks dat nog een lange weg te gaan hebben.

Ik heb ook wel eens een artikel gelezen waarin werd verteld dat de chinezen nooit een grootmacht zullen worden vanwege hun denkwijze.
 
Laatst bewerkt:
Dikkere buizen gebruiken. Als er 5 meter buis ingaat lijkt me dat veel. Verder de achterbrug, voorvork en kroonplaten dikker laten maken of inkopen. Voor grote aantallen ook niet echt een grote meerprijs.

En goede rvs spaken erin. Ik heb best wel een stel chinese pitbikes gezien waar die gewoon ineens braken bij een landing, omdat ze te dun en/of te slap waren.

Voor dat grotere blok moeten ze gewoon alle blokonderdelen een aantal % groter maken. Als dit geen hele vreemde maten oplevert van onderdelen die ze niet zelf maken, verwacht ik ook daar geen grote kostenstijging.

Ik ga er wel van uit dat ze er 1000 of meer per jaar maken, zodat ze groot kunnen inkopen. En dat ze vrijwel alleen basisonderdelen zoals buizen inkopen en heel veel zelf doen, vaak ook handmatig. Dat laatste denk ik omdat een kennis van mij, die een aantal dingen in china laat maken, dat verteld heeft. Die zei trouwens ook dat als je goed zegt wat ze moeten maken en hoe stevig het moet zijn, dat je dan hele goede producten krijgt, die alleen wat lomper zijn dan de europese of japanse.

EDIT:
En met enduro bedoel ik crosser met kenteken zoals ik denk dat dit topic over gaat. Een LC4-achtige met meer snelwegcomfort enzo is natuurlijk origineel zwaarder dan 110 KG, waardoor de kloon daar bijvoorbeeld weer 20 KG boven zou komen.

Waarom zo moeilijk? als ze kwalitatief beter materiaal gaan gebruiken zijn ze dr al, alles is dik en stevig zat alleen scheurt alles af enzo.
 
Dikkere buizen gebruiken. Als er 5 meter buis ingaat lijkt me dat veel. Verder de achterbrug, voorvork en kroonplaten dikker laten maken of inkopen. Voor grote aantallen ook niet echt een grote meerprijs.

En goede rvs spaken erin. Ik heb best wel een stel chinese pitbikes gezien waar die gewoon ineens braken bij een landing, omdat ze te dun en/of te slap waren.

Voor dat grotere blok moeten ze gewoon alle blokonderdelen een aantal % groter maken. Als dit geen hele vreemde maten oplevert van onderdelen die ze niet zelf maken, verwacht ik ook daar geen grote kostenstijging.

Ik ga er wel van uit dat ze er 1000 of meer per jaar maken, zodat ze groot kunnen inkopen. En dat ze vrijwel alleen basisonderdelen zoals buizen inkopen en heel veel zelf doen, vaak ook handmatig. Dat laatste denk ik omdat een kennis van mij, die een aantal dingen in china laat maken, dat verteld heeft. Die zei trouwens ook dat als je goed zegt wat ze moeten maken en hoe stevig het moet zijn, dat je dan hele goede producten krijgt, die alleen wat lomper zijn dan de europese of japanse.

EDIT:
En met enduro bedoel ik crosser met kenteken zoals ik denk dat dit topic over gaat. Een LC4-achtige met meer snelwegcomfort enzo is natuurlijk origineel zwaarder dan 110 KG, waardoor de kloon daar bijvoorbeeld weer 20 KG boven zou komen.

Het gaat niet zozeer om de dikte van de materialen maar om zaken als verbindingen, lagering en dat soort dingen. Je moet met zo'n motor ook niet gaan crossen. Bij normaal gebruik (waar hij voor bedoelt is) zul je het frame en de brug niet krom rijden. Wat er wel sneuvelt binnen no-time zijn wielagers, linklagers, balhoofdlagers en dat soort zaken.
Wat die blokken zo "slecht" maakt is niet eens zozeer de materialen maar de precisie waarmee de onderdelen worden gemaakt en afgewerkt. Het is niet het materiaal wat de kosten bepaald maar de vervaardiging en vooral de afwerking.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet zozeer om de dikte van de materialen maar om zaken als verbindingen, lagering en dat soort dingen. Je moet met zo'n motor ook niet gaan crossen. Bij normaal gebruik (waar hij voor bedoelt is) zul je het frame en de brug niet krom rijden. Wat er wel sneuvelt binnen no-time zijn wielagers, linklagers, balhoofdlagers en dat soort zaken.
Wat die blokken zo "slecht" maakt is niet eens zozeer de materialen maar de precisie waarmee de onderdelen worden gemaakt en afgewerkt. Het is niet het materiaal wat de kosten bepaald maar de vervaardiging en vooral de afwerking.

Ahum, m'n ketting vloog eraf en mn versnellingsbak ligt in puin... Dus het is ook zeer zeker de kwaliteit van het materiaal wat ze ook moeten verbeteren.

PS. heeft iemand nog toevalig blokonderdelen van een 200cc viertakt? :9
 
Laatst bewerkt:
's Niet te hopen dat dat een luchtkoeler is, want dan is het snel gebeurd met het beestje... :X


;)

ik zie waterslangen en en op de eerste foto een deel van de radiator..

verder: gewoon rommel. deels honda, deels yamaha nagemaakt van uiterlijk
 
Laatst bewerkt:
:? een crosser koop je toch niet om rustig je boodschappen mee te doen? die dingen zijn er toch om af te raggen?

En ik denk dat die onderedelen een beetje het probleem gaan worden

Dit is ook niet bepaald een crosser toch?
En nee, ik rag mijn "crosser" niet af, ´t is geen hoer.
Als je wilt crossen moet je zoiets niet kopen maar dat snap je waarschijnlijk zelf wel.
Als je een beetje stationair wilt rondtoeren kan ie daar best geschikt voor zijn.

chrisscross, tja das kut. T moet allemaal wel goed afgesteld staan om t enigsinds een beetje heel te houden. T kan idd ook wel niks hebben he. T materiaal is waarschijnlijk ook niet alles maar vaak zit t m in de bewerking. T staat allemaal net wat ruimer en ik denk dat t ook niet allemaal evengoed gehard is. T blijft tobben met die krengen al kun je er soms best wat lol mee hebben. Voor mij is het niks maar mn vriendinnetje vind zo'n klein crossertje wel leuk om ook wat te kunnen rijden als we bijvoorbeeld op bilstain zijn. Als ze nou het onderhoud ook zelf doet ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook niet bepaald een crosser toch?
En nee, ik rag mijn "crosser" niet af, ´t is geen hoer.
Als je wilt crossen moet je zoiets niet kopen maar dat snap je waarschijnlijk zelf wel.
Als je een beetje stationair wilt rondtoeren kan ie daar best geschikt voor zijn.

chrisscross, tja das kut. T moet allemaal wel goed afgesteld staan om t enigsinds een beetje heel te houden. T kan idd ook wel niks hebben he. T materiaal is waarschijnlijk ook niet alles maar vaak zit t m in de bewerking. T staat allemaal net wat ruimer en ik denk dat t ook niet allemaal evengoed gehard is. T blijft tobben met die krengen al kun je er soms best wat lol mee hebben. Voor mij is het niks maar mn vriendinnetje vind zo'n klein crossertje wel leuk om ook wat te kunnen rijden als we bijvoorbeeld op bilstain zijn. Als ze nou het onderhoud ook zelf doet ;)

TTTTTTTTTT

:W :W :W :W

full
 
Dat ding zal toch niet zomaar stuk gaan komop mensen.
Het zal best sterk zijn hoor...

Ik denk dat als ik dit ding net zo erg martel als me brommer, dat er niet al teveel mer van over blijven. Ik heb wel eens op een b-merk quad gezeten, en het voelt gewoon neit lekker aan, en ik had het gevoel dat alles gewoon niet soepel ging. Terwijl die quad echter een paar duizend op de teller had, en ik alweer op de 55 duizend zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan