Wat voor motorrijder ben jij ?

Doe mij maar in groep 2. Al is het net hoe de pet staat. Ik kan ook wel eens als een oud wijf rijden. :)
 
Nou, zoek jij het maar uit. ;)

Jij en Martinweb.nl vallen, naar mijn simpele mening, allebei onder het type "Tobbende Toerder", oftewel het karaktertype dat zich niet te snel stoort aan bepaalde situaties, bij hinderlijke situaties naar andere uitwegen zoekt (en dus niet in de sleur blijft hangen), slecht of mooi weer: het is altijd motorweer (behalve wanneer het glad door bevriezing ofzo is) en gedraagt zich niet opvallend op de weg.
 
Brute Racebullebak
- Rijdt zeer agressief; Nee
- Rijdt overal (binnen en buiten bebouwde kom) met extreem hoge snelheid; Nee
- Riskante acties (rechts inhalen, vluchtstrook tijdens files, etc.);Nee
- Snel geïrriteerd aan anderen (ook al rijden anderen volgens snelheidslimiet);Nee
- Asociaal in rijgedrag volgens anderen;Nee
- Onverantwoordelijk (hoge snelheid langs basisscholen);Nee
- Grolt graag over blondjes die niet kunnen rijden; Ja
- Schurfthekel aan alles wat blauw is en wat flitst;Ja
- Relax rijden is een illusie; Nee
- Fervente voorstander van straatraces;Nee
- Al wat geen supersport is, is geen motor.Nee

Snelle Show-all
- Wat goedbedoeld uitsloverig / machogedrag (bijv. volle terrasjes even gas open);Ja
- Raced liever op circuit dan op straat;Nee
- Altijd boven snelheidslimiet, maar niet al te overdreven (20-40 km. bebouwde kom, 50 tot >70 buiten b.k.);Nee
- Snel geïrriteerd aan anderen, vooral op de snelwegen;Nee
- Besteed niet veel aandacht aan onveilige situaties voor anderen(bijv. weinig snelheid minderen bij basisscholen);Nee
- Rijdt motor veel voor woon/werk, maar rijdt ook graag in vrije tijd (ook al is het minder goed weer);Ja
- Regelmatig riskante stunts uithalen;Nee
- Vindt het leuk om met een groep de weg 'onveilig' te maken;Ja
- Kent zijn grenzen, maar soms overschrijden mag best;Ja
- Elke soort weer is motorrijweer (behalve ijzel en andere vriesverschijnselen);Ja
- Hekelt mensen die onnodig links blijven rijden.Ja

Lachende Lebaal
- Beheerst temperament, niet snel geïrriteerd;Ja
- Rijdt voornamelijk met mooi weer, maar slecht weer is geen uitzondering;Nee
- Probeert door vele verkeerssituaties heen te 'glibberen', zonder echte risico's te nemen;Ja
- Langzamer dan snelheidslimiet (op snelwegen) mag ook;Nee
- Defensief rijgedrag, heel soms beetje agressief;Ja
- Toert graag door landschappen;Nee
- Racecircuit overbodig, maar af en toe flink op z'n staart trappen voor een lekkere kick;Ja
- Soms riskant, maar vermijd liever risico's;Ja
- Doet volgens zichzelf nooit zelf iets fout, altijd iemand anders die iets fout doet;Nee
- Hekelt trage rijders voor zich die net iets langzamer rijden dan hem;Ja
- Vindt het leuk om met groepen rond te gaan toeren;Ja
- Rijdt in groepen graag vooraan (leidend).Nee

Tobberende Toerder
- Mooi weer = lekker dagje toeren;Ja
- Beste motor = een toermotor / custom;Nee
- Probeer vaak zich netjes aan de regels houden (misschien 5 - 10 km. over snelheidslimiet);Nee
- Soms op B-wegen en snelwegen toch even vol het gas erop;Ja
- Binnen bebouwde kom vaak aangepaste snelheid aan situatie;Ja
- Stoort zich aan aso's op de weg (die rechts inhalen);Ja
- Laat zich opnaaien door bumperklevers en jeugdige schoffies die sneller denken te zijn (in hun Golfje);Ja
- Verder zeer relaxed en niet snel geïrriteerd;Nee
- Soms twijfelachtig over handelingen in bepaalde verkeerssituaties;Nee
- Rijdt het liefst op B-wegen en vermijdt drukke wegen en steden;Nee
- In groepje rijden is okee, maar rijdt liever niet vooraan;Nee
- Geen teamleader, toeren is ook alleen heel lekker.Nee

Big Bad Bullenbijter
- Niet snel, maar wel lomp in rijgedrag;Nee
- Gedraagt zich als Hell's Angel;Nee
- Zelfverzekerde rijder, weet wat hij in huis heeft;Ja
- Kijkt vaak kwaad/nors, maar kan spontaan in een lachbui schieten zonder enige reden;Nee
- Beetje agressief rijgedrag;Ja
- Motorrijden = life-style;Ja
- Niemand anders mag aan de motor komen behalve hijzelf (ook met reparaties, onderhoud, etc.);Nee
- "My way or the high way";Nee
- Geeft geen ruk om wat anderen van hem vinden;Nee
- Hoe meer herrie uit de uitlaat, des te meer motor het is;Nee
- Als er muziek op de achtergrond moet, dan is dat natuurlijk ROCK of het geronk van zijn eigen motor;Nee
- Deodorant stinkt, zweet geurt natuurlijk;Nee

Woelig watje
- Niet vaak boven maximum snelheid; Nee
- Durft niet zo goed in drukte te rijden;Nee
- Rijdt vaak op rustige tijden en goed weer;Nee
- Maakt nooit lange ritten;Nee
- Vind motorrijden wel aardig maar de auto is ook prima;Nee
- Probeert het milieu vaak te besparen door rustig te rijden;Nee
- Zeer defensieve rijder;Ja
- Uiterst beleefd in het verkeer, vindt irritatie onnodig;Nee
- Motor is geen (super)sportmodel;Nee
- Heeft motto: "Hardrijders zijn doodrijders".Nee

Ik ben dus een lachende lebaal
 
Brute Racebullebak
- Rijdt zeer agressief; Nee
- Rijdt overal (binnen en buiten bebouwde kom) met extreem hoge snelheid; Nee
- Riskante acties (rechts inhalen, vluchtstrook tijdens files, etc.); Soms
- Snel geïrriteerd aan anderen (ook al rijden anderen volgens snelheidslimiet); Nee
- Asociaal in rijgedrag volgens anderen; Nee
- Onverantwoordelijk (hoge snelheid langs basisscholen); Nee
- Grolt graag over blondjes die niet kunnen rijden; Nee
- Schurfthekel aan alles wat blauw is en wat flitst; 2*Ja
- Relax rijden is een illusie; Nee
- Fervente voorstander van straatraces; Nee
- Al wat geen supersport is, is geen motor. Nee

Snelle Show-all
- Wat goedbedoeld uitsloverig / machogedrag (bijv. volle terrasjes even gas open); Nee
- Raced liever op circuit dan op straat; Nee
- Altijd boven snelheidslimiet, maar niet al te overdreven (20-40 km. bebouwde kom, 50 tot >70 buiten b.k.); Tot meer dan 70, mmm, moet lukken, ja dus (denk dat je < bedoelt?
- Snel geïrriteerd aan anderen, vooral op de snelwegen; Nee
- Besteed niet veel aandacht aan onveilige situaties voor anderen(bijv. weinig snelheid minderen bij basisscholen); Nee
- Rijdt motor veel voor woon/werk, maar rijdt ook graag in vrije tijd (ook al is het minder goed weer); Woon/werk, al zou ik willen, gaat niet lukken, nee dus
- Regelmatig riskante stunts uithalen; Nee
- Vindt het leuk om met een groep de weg 'onveilig' te maken; Nee
- Kent zijn grenzen, maar soms overschrijden mag best; Ja
- Elke soort weer is motorrijweer (behalve ijzel en andere vriesverschijnselen); Ja
- Hekelt mensen die onnodig links blijven rijden. Ja

Lachende Lebaal
- Beheerst temperament, niet snel geïrriteerd; Ja
- Rijdt voornamelijk met mooi weer, maar slecht weer is geen uitzondering; Nee
- Probeert door vele verkeerssituaties heen te 'glibberen', zonder echte risico's te nemen; Shit, eerlijk antwoord, mmm, ja. Nee, dus :(
- Langzamer dan snelheidslimiet (op snelwegen) mag ook; Nee
- Defensief rijgedrag, heel soms beetje agressief; Nee
- Toert graag door landschappen; Ja
- Racecircuit overbodig, maar af en toe flink op z'n staart trappen voor een lekkere kick; Ja
- Soms riskant, maar vermijd liever risico's; Nee
- Doet volgens zichzelf nooit zelf iets fout, altijd iemand anders die iets fout doet; Nee
- Hekelt trage rijders voor zich die net iets langzamer rijden dan hem; Ja
- Vindt het leuk om met groepen rond te gaan toeren; Nee
- Rijdt in groepen graag vooraan (leidend). Nee

Tobberende Toerder
- Mooi weer = lekker dagje toeren; Of werk, of terras, of strand, nee dus
- Beste motor = een toermotor / custom; Nee
- Probeer vaak zich netjes aan de regels houden (misschien 5 - 10 km. over snelheidslimiet); Nee
- Soms op B-wegen en snelwegen toch even vol het gas erop; Ja
- Binnen bebouwde kom vaak aangepaste snelheid aan situatie; Mja
- Stoort zich aan aso's op de weg (die rechts inhalen); Ja, behalve als ik het zelf doe :+
- Laat zich opnaaien door bumperklevers en jeugdige schoffies die sneller denken te zijn (in hun Golfje); Nee, lach ze uit
- Verder zeer relaxed en niet snel geïrriteerd; Ja
- Soms twijfelachtig over handelingen in bepaalde verkeerssituaties; Nee
- Rijdt het liefst op B-wegen en vermijdt drukke wegen en steden; Nee
- In groepje rijden is okee, maar rijdt liever niet vooraan; Nee
- Geen teamleader, toeren is ook alleen heel lekker. Nee

Big Bad Bullenbijter
- Niet snel, maar wel lomp in rijgedrag; Nee
- Gedraagt zich als Hell's Angel; Nee
- Zelfverzekerde rijder, weet wat hij in huis heeft; Ja
- Kijkt vaak kwaad/nors, maar kan spontaan in een lachbui schieten zonder enige reden; Nee, ik lach nooit
- Beetje agressief rijgedrag; Mja
- Motorrijden = life-style; Nee, vind het gewoon leuk
- Niemand anders mag aan de motor komen behalve hijzelf (ook met reparaties, onderhoud, etc.); Nee
- "My way or the high way"; Nee
- Geeft geen ruk om wat anderen van hem vinden; Nee
- Hoe meer herrie uit de uitlaat, des te meer motor het is; Nee
- Als er muziek op de achtergrond moet, dan is dat natuurlijk ROCK of het geronk van zijn eigen motor; Ja, of metal, of pop, of house
- Deodorant stinkt, zweet geurt natuurlijk; You wanna smell me? Tja, een dag in de zon helpt geen deo tegen....

Woelig watje
- Niet vaak boven maximum snelheid; Nee
- Durft niet zo goed in drukte te rijden; Nee
- Rijdt vaak op rustige tijden en goed weer; Nee
- Maakt nooit lange ritten; Nee
- Vind motorrijden wel aardig maar de auto is ook prima; Nee
- Probeert het milieu vaak te besparen door rustig te rijden; Nee
- Zeer defensieve rijder; Nee
- Uiterst beleefd in het verkeer, vindt irritatie onnodig; Nee
- Motor is geen (super)sportmodel; Ja
- Heeft motto: "Hardrijders zijn doodrijders". Nee



Ok, ik scoor in drie categoriën 4 punten. Hoezo schizofreen :? Ik ben dus Brute Racebullebak, Lachende Lebaal en Tobbende Toerder. Mogen jullie zeggen wie Henk is en wie Bert!
 
Op woensdag 26 juni 2002 20:50 schreef Tensive het volgende:
Eens wat anders: een poll over wat voor soort motorrijders er hier ronddwalen.


Lachende Lebaal
- Beheerst temperament, niet snel geïrriteerd;
- Rijdt voornamelijk met mooi weer, maar slecht weer is geen uitzondering; iedere dag woon/werk verkeer
- Probeert door vele verkeerssituaties heen te 'glibberen', zonder echte risico's te nemen;
- Langzamer dan snelheidslimiet (op snelwegen) mag ook; altijd net iets sneller dan de limiet *D
- Defensief rijgedrag, heel soms beetje agressief;
- Toert graag door landschappen; alles is toch onderdeel van een landschap :?
- Racecircuit overbodig, maar af en toe flink op z'n staart trappen voor een lekkere kick;
- Soms riskant, maar vermijd liever risico's;
- Doet volgens zichzelf nooit zelf iets fout, altijd iemand anders die iets fout doet;
- Hekelt trage rijders voor zich die net iets langzamer rijden dan hem;
- Vindt het leuk om met groepen rond te gaan toeren; bij wijze van uitzondering dan
- Rijdt in groepen graag vooraan (leidend). De ervaring lert dat dit inderdaad klopt. Of ik het nu wil of niet ;)
 
Ik heb het meest "ja" geantwoord in de 2e categorie.

Dat hardrijden bij basisscholen gaat niet voor mij op nn ik rij eigenlijk alleen met goed weer.
 
Brute Racebullebak
- Rijdt zeer agressief; nee
- Rijdt overal (binnen en buiten bebouwde kom) met extreem hoge snelheid; nee
- Riskante acties (rechts inhalen, vluchtstrook tijdens files, etc.); nee
- Snel geïrriteerd aan anderen (ook al rijden anderen volgens snelheidslimiet); ja / nee
- Asociaal in rijgedrag volgens anderen; ja, meestal niet-motorrijders
- Onverantwoordelijk (hoge snelheid langs basisscholen);nee
- Grolt graag over blondjes die niet kunnen rijden;nee
- Schurfthekel aan alles wat blauw is en wat flitst; heel erg ja
- Relax rijden is een illusie; nee
- Fervente voorstander van straatraces;nee, maar kan wel eens leuk zijn
- Al wat geen supersport is, is geen motor. nee, maar het is ook niet mijn keus...

Snelle Show-all
- Wat goedbedoeld uitsloverig / machogedrag (bijv. volle terrasjes even gas open);nee, overal even gas open... :)
- Raced liever op circuit dan op straat; ja, rielekster
- Altijd boven snelheidslimiet, maar niet al te overdreven (20-40 km. bebouwde kom, 50 tot >70 buiten b.k.);ja, met uitschieters...
- Snel geïrriteerd aan anderen, vooral op de snelwegen;ja / nee (bijna van de motor afgebeukt worden maakt me geïrriteerd...)
- Besteed niet veel aandacht aan onveilige situaties voor anderen(bijv. weinig snelheid minderen bij basisscholen); nee, pas altijd de snelheid aan...
- Rijdt motor veel voor woon/werk, maar rijdt ook graag in vrije tijd (ook al is het minder goed weer);nee, meer voor weekend-gebruik en enkel bij droog weer
- Regelmatig riskante stunts uithalen;nee (maar wat is riskant?)
- Vindt het leuk om met een groep de weg 'onveilig' te maken;ja
- Kent zijn grenzen, maar soms overschrijden mag best;ja
- Elke soort weer is motorrijweer (behalve ijzel en andere vriesverschijnselen);nee, ook geen regenfan...
- Hekelt mensen die onnodig links blijven rijden.ja

Lachende Lebaal
- Beheerst temperament, niet snel geïrriteerd;nee, afhankeloijk van de situatie...
- Rijdt voornamelijk met mooi weer, maar slecht weer is geen uitzondering;ja
- Probeert door vele verkeerssituaties heen te 'glibberen', zonder echte risico's te nemen;nee, soms toch wel wat risico
- Langzamer dan snelheidslimiet (op snelwegen) mag ook;ja (warmrijden }) )
- Defensief rijgedrag, heel soms beetje agressief;nee
- Toert graag door landschappen;ja, als er bochten inzitten
- Racecircuit overbodig, maar af en toe flink op z'n staart trappen voor een lekkere kick;nee, regelmatig staart trappen...
- Soms riskant, maar vermijd liever risico's;ja, vooral in onbekende situaties...
- Doet volgens zichzelf nooit zelf iets fout, altijd iemand anders die iets fout doet;nee, maak fouten & leer...
- Hekelt trage rijders voor zich die net iets langzamer rijden dan hem;ja
- Vindt het leuk om met groepen rond te gaan toeren;ja, zo lang de groep niet te groot is
- Rijdt in groepen graag vooraan (leidend).nee, te traag...

Tobberende Toerder
- Mooi weer = lekker dagje toeren;ja
- Beste motor = een toermotor / custom;nee!!!
- Probeer vaak zich netjes aan de regels houden (misschien 5 - 10 km. over snelheidslimiet);meen je dit nu?
- Soms op B-wegen en snelwegen toch even vol het gas erop;Iets vaker dan soms...
- Binnen bebouwde kom vaak aangepaste snelheid aan situatie;ja (zowel omhoog als omlaag)
- Stoort zich aan aso's op de weg (die rechts inhalen);nee, zolang het veilig gebeurt...
- Laat zich opnaaien door bumperklevers en jeugdige schoffies die sneller denken te zijn (in hun Golfje);nee, speel er gezellie mee... Soms effe helemaal laten winnen, goed voor z'n zelfvertrouwen... Porsches & Ferrari's = gas opendraaien & niet voorbijlaten (tot het voor mij niet meer verantwword is)
- Verder zeer relaxed en niet snel geïrriteerd;nee
- Soms twijfelachtig over handelingen in bepaalde verkeerssituaties;Ja, wie niet? Altijd wel iets onbekends, al is het maar "moet ik hier links of rechts"?
- Rijdt het liefst op B-wegen en vermijdt drukke wegen en steden;Ja, B-wegen hebben vaak toffe bochten...
- In groepje rijden is okee, maar rijdt liever niet vooraan;nee, bij langzamere groepen rij ik wel graag voorop, maar als mensen achter me constant moeten remmen, laat ze dan maar gaan...)
- Geen teamleader, toeren is ook alleen heel lekker.ja/nee, alleen de fiets uitlaten = zeker leuk, maar samen rijden is ook erg fun...

Big Bad Bullenbijter
- Niet snel, maar wel lomp in rijgedrag;nee
- Geraagt zich als Hell's Angel;nee
- Zelfverzekerde rijder, weet wat hij in huis heeft;nee, probeer de grenzen nog steeds te vinden...
- Kijkt vaak kwaad/nors, maar kan spontaan in een lachbui schieten zonder enige reden;nee, kijk niet vaak boos/nors
- Beetje agressief rijgedrag;nee, vaak meer dan beetje
- Motorrijden = life-style;nee, motorrijden is een gave hobby, die een grote rol in m'n leven speelt...
- Niemand anders mag aan de motor komen behalve hijzelf (ook met reparaties, onderhoud, etc.);nee
- "My way or the high way";nee
- Geeft geen ruk om wat anderen van hem vinden;nee, maar maakt me niet heel erg veel uit...
- Hoe meer herrie uit de uitlaat, des te meer motor het is;Bla...
- Als er muziek op de achtergrond moet, dan is dat natuurlijk ROCK of het geronk van zijn eigen motor;nee
- Deodorant stinkt, zweet geurt natuurlijk;Yuck!

Woelig watje
- Niet vaak boven maximum snelheid;Mijn excuus als ik word aangehouden })
- Durft niet zo goed in drukte te rijden;Who cares? Meeste profijt bij drukte... Blik staat vast, motor gaat ertussendoor 8-)
- Rijdt vaak op rustige tijden en goed weer;ja, dan kan je beter blazen...
- Maakt nooit lange ritten;ja/nee, Geen ritten in de 1000-tallen, wel 700-800, maar da's ook zeldzaam... Meestal 2-400
- Vind motorrijden wel aardig maar de auto is ook prima;ja, bij regenweer of als je eens wat meer mee moet nemen... Motor is leuker (veel), maar auto is daarom niet meteen een straf...
- Probeert het milieu vaak te besparen door rustig te rijden;Wat grappig...
- Zeer defensieve rijder;Ja (verdedig altijd goed m'n lijnen ;) ) Eigenlijk niet echt, dus...
- Uiterst beleefd in het verkeer, vindt irritatie onnodig;nee, raak toch wel eens geïrriteerd... Geef wel voorrang aan minder validen en let op bij loslopende kinderen & dieren
- Motor is geen (super)sportmodel;nee (ZX-6R is toch wel een sportief getinte fiets)
- Heeft motto: "Hardrijders zijn doodrijders".nee, verre van... Hardrijders zijn doorrijders... De situatie is waar het om gaat...
Denk dus toch snelle (zie je nou wel dat snelheid relatief is ;) ) Showall...
 
Terug
Bovenaan Onderaan