Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er moet in ieder geval GEEN! 10w40 in (het is geen japanner)
20w50 minerale olie moet er in.
Als ik me niet vergis is mineraal steeds goed, behalve indien er reeds synthetische olie is gebruikt. Dan moet je de motor eerst kuisen met een spoelolie, waarna je weer naar mineraal kan. Half en volledig synthetisch is ook niet slecht, maar 't kost veel meer en heeft volgens mij geen meerwaarde hier.Die castrol GP is inderdaad mineraal en ook de olie die de meeste BMW dealers er in gooien.
Alle BMW's behalve de f650 gebruiken 20w50.
Net als Guzzi's en Harley's met een losse versnellingsbak en droge koppeling.
Zie topictitel dus...
Ik moet zo olie meebrengen voor iemand met een bmw r1100rt van 96 of 97.. Er moet in ieder geval 10w40 in, maar ja, mineraal of syntetisch of nog iets anders?? Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft...
bvd..
mineraal bij synthetische olie toevoegen![/b]
als je het zeker wilt weten kan je bij een motorzaak laten bepalen (testen) wat voor olie er in heeft gezeten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
bij navraag bleek er wel 10w40 in te moeten, en er zit halfsyntheet in... iig nog bedankt voor de reacties.
Als je maar de door de fabrikant voorgeschreven viscositeit en kwaliteitsnormen aanhoudt kun je mineraal, half- en vol synthetische olie mengen of er tussen omschakelen zonder allerlei rituelen of doorspoelen van de motor. Kijk b.v. maar es op http/www.quakerstate.com/pages/carcare/whattoknow.aspKzie het verschil niet
Je kan geen mineraal bij synthetische olie doen maar wel synthetisch bij mineraal. euhh.......is dat niet hetzelfde dan
Dus al er synthetische olie in zit, zou je geen minarale olie in mogen gooien,
maar als er minerale olie in zit mag je er wel synthetische olie in mikken.
moving-fast komt hier niet meer uit