Wat voor PC heeft de Motor-Forummer?

aha erik heeft een brander!
mooi,hoe en wat voor een brander kan ik op mijn G-4 aansluiten?
kan ik elk merk kopen?en de software dan?

Let op! ik ben geen expert (dit geldt eigenlijk voor willekeurig welk onderwerp ;) )
Mijn broer heeft een G4 en hij brandt op een externe Plextor SCSI CD brander met Adaptec Toast via een SCSI-controller (Adaptec ca. NLG 130). Op www.adaptec.com is precies te zien welke branders compatible zijn. Aangezien een G4 PCI of SCSI-HD\'s heeft moet het, in theorie, ook mogelijk zijn om een interne brander in te bouwen. Bij PCI is het dus wel van belang te weten welke brander door de bios van de G4 geaccepteerd wordt. Dit zou je dus bij een Apple-dealer moeten navragen en dan wens ik je veel sterkte en wijsheid toe. |( In het algemeen heb ik gemerkt dat de ene brander sneller is dan de andere (met gelijke schrijfsnelheid); Plextors zijn bijvoorbeeld erg vlot. Ik heb ondertussen wat rondgevraagd bij Applegebruikers en wacht nog op antwoord.
 
Hier is de mijne....
Amd 600 mhz
384 mb
Hercules gforce2 ultra
17 gig wd hd
60 gig wd hd
dvd speler
cd rewriter
microsoft sound system

en verder nog wat joysticks, een printer en wat andere troep
 
Op mijn buro

Amd 1400 Mhz
Asus A7
Asus 7100 32mb + DVI
60 Gb
256 Mb
Creative Live 5.1
Creative 3500 Dolby Speakerset
Logitech draadloze muis + toetsenbord
Asus Isdn kaart
Liteon 32/16/10 Brander
Sony DVD speler

een Philips 15\" TFT scherm *D (15P)

nog een P200 kloon / P300 Compaq Server / Compaq Laptop P500 / P450 kloon
 
Let op! ik ben geen expert (dit geldt eigenlijk voor willekeurig welk onderwerp ;) )
Mijn broer heeft een G4 en hij brandt op een externe Plextor SCSI CD brander met Adaptec Toast via een SCSI-controller (Adaptec ca. NLG 130). Op www.adaptec.com is precies te zien welke branders compatible zijn. Aangezien een G4 PCI of SCSI-HD\'s heeft moet het, in theorie, ook mogelijk zijn om een interne brander in te bouwen. Bij PCI is het dus wel van belang te weten welke brander door de bios van de G4 geaccepteerd wordt. Dit zou je dus bij een Apple-dealer moeten navragen en dan wens ik je veel sterkte en wijsheid toe. |( In het algemeen heb ik gemerkt dat de ene brander sneller is dan de andere (met gelijke schrijfsnelheid); Plextors zijn bijvoorbeeld erg vlot. Ik heb ondertussen wat rondgevraagd bij Applegebruikers en wacht nog op antwoord.
bedankt,Erik.
Ik ben voorlopig even op marktplaats.nl aan het bieden op de mac.afdeling,maar als je wat weet hoor ik het graag!
Bedankt. :)
 
Gaat je geen bal aan wat ik voor harde waren onder mijn bureau heb staan! ;)

Ook toch maar ff vertellen:

P[c]III[/c] 733 - Word vervangen door een Ahtlon XP 1800+ > :)
Asus CUV4X mamaplank - Word vervangen door een Epox 8KHA+ :)
384 MB PC133 geheugen - Word vervangen door 512 MB PC2100 DDR :)
MSI GeForce 2 MX + tv-out - ATi Radeon 8500 lijkt me wel een leuke opvolger
IBM 30 GB 7200 rpm harddisk die zo goed als vol is :(
Adaptec 2940 SCSI kaart
Plextor 40 x SCSI cd-rom
Sanyo 12 x SCSI brander
Sony diskdrive
Geluidskaart zit onboard op het moederbord :( - Creative Audigy Player zou hiervoor in de plaats kunnen komen
Compaq NC3121 Netwerkkaart
AOpen HX08 Kast
Iiyama Vision Master 17\"
Logitech Mouseman Wheel Optical
Microsoft Internet Keyboard

Tuurlijk draait de allemaal nog wel leuk een aardig, maar wil gewoon weer eens wat anders. Krijg je als jezelf in de IT werkt.

Heb nu dus eindelijk wat dingetjes vervangen.

Athlon XP 1600+
Epox 8KHA+
512 MB PC2100 DDRAM
Hercules Porphet III Ti200
Soundblaster Audigy (OEM)

Hoor ik daar iemand vragen of ie snel is? ;)
 
Op zondag 09 december 2001 09:39 schreef Skoezie het volgende:Heb nu dus eindelijk wat dingetjes vervangen.

Athlon XP 1600+
Epox 8KHA+
512 MB PC2100 DDRAM
Hercules Porphet III Ti200
Soundblaster Audigy (OEM)

Hoor ik daar iemand vragen of ie snel is? ;)

En wat heeft mr. Skoezie in z\'n sig staan:

Specs van m\'n bak: 286 1 Mb ram... Kappen nou! Je zit hier niet op GoT!
We willen hier lezen over pk\'s, cc\'s, wheelies en andere motorgein... :)

Of denk je dat je nu toch op GoT zit? ;)
 
Hmmz, dan ik ook maar ff wat specs posten...

AMD Athlon 1200@1350, 512MB PC133 SDRAM, 2x 7200RPM 13GB Quantum HD, 64MB Geforce 2MX, CTX 1792UA Trinitron, SBLIVE Retail, 16x SCSI DVD, Plextor 32x SCSI en PlexWriter 8x20, 3Com 100mbit netw en 500Watt RMS soundsystem (woofer en speakers 5x), Casemod en MiroTV card...
 
Terug
Bovenaan Onderaan