Wat weet oom agent?

Oké...

<knip>

Idd, schandalig dat niet iedere agent dat allemaal paraat in z'n hoofd heeft :+
En dat is dan nog maar 1 reglementje.....dan zijn er nog talloze wetten, regelingen en weet ik wat......en dan zijn er natuurlijk ook nog andere vakgebieden als alleen maar verkeer waar iedere agent ook nog van op de hoogte moet zijn....nee, t stel allemaal geen hol voor verder hoor... O-) O-)

Toch makkelijk als alles voorgekauwd is })
 
20 jaar...Rekenen moet je zelf maar even doen.... :P ;)

De richtlijnen e.d. waarnaar verwezen word gaat wel heel ver, kijk maar gewoon naar wel/niet aanwezig moeten hebben van spiegels, da's genoeg, meer weet de gemiddelde oom agent toch ook niet ;)

Artikel 3.4.32

1. Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 16 juni 1999 moeten zijn voorzien van spiegels die voldoen aan en zijn gemonteerd overeenkomstig het bepaalde in richtlijn 97/24/EG.

2. Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 26 november 1975 doch voor 17 juni 1999, moeten zijn voorzien van:

a. een linkerbuitenspiegel;

b. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer bedraagt en het voertuig na 31 december 1994 in gebruik wordt genomen.

3. De spiegels van motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 december 1994 doch voor 17 juni 1999, moeten voor wat betreft constructie, plaatsing, verstelbaarheid, afmetingen en gezichtsveld op de weg voldoen aan het bepaalde in richtlijn 80/780/EEG.

4. De linkerbuitenspiegel van motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975 doch voor 1 januari 1995, moet voor wat betreft afmetingen, plaatsing, verstelbaarheid en gezichtsveld voldoen aan de door Onze Minister gestelde eisen.
Oeps....

In gebruik genomen houdt dus in : op kenteken gesteld neem ik aan,.... dus niet bouwjaar?
 
en als agenten dit al niet weten,...hoe moet een gemiddelde motorijder dit dan wel ruiken, :?

heb al vaker gehoord "je wordt geacht de wet te kennen"

dus aan alle ooms agent die je op kleine mini dingen bekeuren: "verbeter de wereld begin bij jezelf!"
 
en als agenten dit al niet weten,...hoe moet een gemiddelde motorijder dit dan wel ruiken, :?

heb al vaker gehoord "je wordt geacht de wet te kennen"

dus aan alle ooms agent die je op kleine mini dingen bekeuren: "verbeter de wereld begin bij jezelf!"
:Z
Je hebt toch al een zaag-topic :? .
Hou je fatsoen of dok af. 't Is nooit leuk. Voor niemand.
 
:X 't Feit dat ik zit te posten is ook niet echt complimenteus voor mezelf :X
 
Oké...
[knip]

Idd, schandalig dat niet iedere agent dat allemaal paraat in z'n hoofd heeft :+
En dat is dan nog maar 1 reglementje.....dan zijn er nog talloze wetten, regelingen en weet ik wat......en dan zijn er natuurlijk ook nog andere vakgebieden als alleen maar verkeer waar iedere agent ook nog van op de hoogte moet zijn....nee, t stel allemaal geen hol voor verder hoor... O-) O-)
Verder gaat het wel :? Je mag wel zo'n pilletje van me...
 
Verder gaat het wel :? Je mag wel zo'n pilletje van me...
B|

Zal wel weer uit m'n eigen voorraad gejat zijn B| 1 meer of minder valt toch niet op, denk hij altijd maar en Bert ook, he Henk??

Vroeger hadden ze "een koekje uit eigen trommel"...bij ons thuis was t altijd "een pilletje uit eigen doordrukstrip". Maar dan ook letterlijk he!!!Alhoewel "pilletje", vaak was het wel een PIL, en dan bedoel ik meestal geen lectuur, als hij over een PIL praat. Hapje??


Wat betekend eigenlijk "Non est ad astra mollis e terris via"



En ja, gaat vanaf datum tenaamstelling= datum ingebruikneming, uiteraard is dat allemaal parate kennis :? waar zien jullie me voor aan, typ m'n vingers blauw en krijg dan domme vragen....Relax, opzouten, jij bent slim genoeg, jij hoeft hier niet meer bij te lezen, iedere Nederlander behoort de wet te kennen...Belgen ook??Relax??? En een Nederlander die tijdelijk in België woont..beide??

Hoofdpijn..iemand een pilletje voor me??
 
heel verhaal......

ziet er indrukwekkend uit, is het niet vind ik. Hoogstens 1 a-4tje waarvan ook nog een gedeelte open deuren..ben van mening dat oom agent dit soort regeltjes wel paraat moet hebben. En natuurlijk kan het voorkomen dat je het een X niet weet, maar algemeen gezien gewoon paraat hebben.

Luigibernau gaat zich de komende periode heeeeel goed aan alle verkeersregeltjes houden :+
 
Oké...

Dit is vermeld over motoren en hun bouwwijze:

Afdeling 4. Motorfietsen
§ 0. Algemeen

blablablablabla..........................


Zo'n stukje is er ook over fietsen, personenauto's, bedrijfsauto's, 3 wieleige voertuigen, voertuigen met beperkte snelheid, bromfietsen en zo nog wat soorten voertuigen.....

Idd, schandalig dat niet iedere agent dat allemaal paraat in z'n hoofd heeft :+
En dat is dan nog maar 1 reglementje.....dan zijn er nog talloze wetten, regelingen en weet ik wat......en dan zijn er natuurlijk ook nog andere vakgebieden als alleen maar verkeer waar iedere agent ook nog van op de hoogte moet zijn....nee, t stel allemaal geen hol voor verder hoor... O-) O-)

Dat je tijd hebt om alles over te typen zeg in de baas zijn tijd, of is dit allemaal parate kennis? ;)

kerel, wat een regels! :Z

Maar waar let je als agent nou het eerst op als je een motorrijder ziet?
Op de algehele uitstraling,rijstijl,type fiets.............?
 
Dat je tijd hebt om alles over te typen zeg in de baas zijn tijd, of is dit allemaal parate kennis? ;)

kerel, wat een regels! :Z

Maar waar let je als agent nou het eerst op als je een motorrijder ziet?
Op de algehele uitstraling,rijstijl,type fiets.............?
Eeuuhh...Kweet dat t voor veel andere anders is...maar MFen is voor mij toch echt alleen in vrije tijd ;)

Waar ik als eerste op let....Lange blonde haren :+ en rijstijl, absoluut rijstijl. Er zijn zo verschrikkelijk veel mensen die zichzelf onbewust een ronduit gevaarlijke of domme rijstijl hebben aangemeten :X :X :X

Verder let ik niet op motorrijders O-) ;)
 
B|

En ja, gaat vanaf datum tenaamstelling= datum ingebruikneming, uiteraard is dat allemaal parate kennis :? waar zien jullie me voor aan, typ m'n vingers blauw en krijg dan domme vragen....Relax, opzouten, jij bent slim genoeg, jij hoeft hier niet meer bij te lezen, iedere Nederlander behoort de wet te kennen...Belgen ook??Relax??? En een Nederlander die tijdelijk in België woont..beide??

Hoofdpijn..iemand een pilletje voor me??
;( ;( :o :o *D

Belgen ook. Vooral zij die genaaid worden.

En Nederlanders die in België wonen? Die beginnen dan pas iets te leren, dus hen kan je niks kwalijk nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan