Wat zal hij waard zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat die man lekker z'n motor promoten. Het is toch een motorforum, kom op zeg, jankerts.

Offf ben ik nu de trolls aan het feeden?
 
Laat die man lekker z'n motor promoten. Het is toch een motorforum, kom op zeg, jankerts.

Offf ben ik nu de trolls aan het feeden?

Trolls.jpg
 
Dan kun je wel boos gaan kijken maar dat is zo ongeveer wat een 13 in een dozijn japanner van bijna 20 jaar oud waard is. Daar is niks mis mee maar het is geen bijzonder waardevolle motor. In hele goede staat krijg je misschien wat meer maar niet veel.

Ik zie nu ook dat dit je hoogste bod is na 2 dagen marktplaats. En daarna is er niet meer geboden maar zijn er wel nog een stuk of 15 Virago´s 750 te koop aangeboden.
Lijkt me vrij duidelijk.

Ik had TS op MP €1500 geboden, met de optie met nog wat ruimte in de +.
Maar ja, meneer reageerde niet.
 
Vind ik ook altijd een beetje irritant van dat soort advertenties. Meestal schrijven ze erbij dat "onzinbiedingen" verwijderd worden, of "bieden naar waarde", maar hoe realistisch is hun eigen beeld van de motor dan? Zet er gewoon bij wat je in je hoofd hebt, als dat realistisch is, dan komen de reacties wel.
 
Ik had TS op MP €1500 geboden, met de optie met nog wat ruimte in de +.
Maar ja, meneer reageerde niet.
Nu weet je waarom.
Zie ook de andere huillie huillie topics.

Het is heel simpel, TS heeft er zeer waarschijnlijk gewoon teveel kosten aan gehad.
 
Of TS heeft er destijds in een goede markt een stevige prijs voor betaald, is er altijd zunig op geweest en heeft weinig gereden. En nu de markt lastig valt het hem tegen dat zijn brommer van 20 jaar flink afgeschreven heeft.

Persoonlijk heb ik die custom-achtige virago, intruder en shadow modellen altijd duur gevonden. Zeker in verhouding tot de rijeigenschappen. Maar ja, er was toen een enorme vraag naar.
Ik herinner me nog dat begin jaren 90 Tijnagel in Nijmegen een tweedehands (paar maanden oud) Intruder aanbood voor de nieuwprijs. Met als argument, een nieuwe heeft een levertijd van 4 tot 5 maanden. En hij raakte hem nog kwijt ook. Maar dat is ook al flink wat jaren geleden.
 
Nu weet je waarom.
Zie ook de andere huillie huillie topics.

Het is heel simpel, TS heeft er zeer waarschijnlijk gewoon teveel kosten aan gehad.


Ik vond het geen verkeerd bod, nu de winter in aantocht is raakt TS waarschijnlijk zijn Virago niet kwijt, en wat doet de Virago volgend jaar. Minder waard denk ik.
 
Ik vond het geen verkeerd bod, nu de winter in aantocht is raakt TS waarschijnlijk zijn Virago niet kwijt, en wat doet de Virago volgend jaar. Minder waard denk ik.


Ding eet geen brood en is ook niet echt een must dat hij weg moet, het is dat ik hem amper nog gebruik en hij staat maar te staan in de garage..
 
Nu weet je waarom.
Zie ook de andere huillie huillie topics.

Het is heel simpel, TS heeft er zeer waarschijnlijk gewoon teveel kosten aan gehad.

Heb er totaal geen kosten aan gehad dan de normale onderhoudskosten zoals banden en beurten. Toen ik deze motor kocht heb ik hem daarna laten taxeren, deze taxatieprijs was hoger dan mijn aankooppriis bij de dealer.


LVT, de optie was bieden, dan ga je niet op elk bod reageren, anders zou er staan notk, dan blijf je aan de gang en na jou bod was er nog een bod van € 1650,=
 
Vind ik ook altijd een beetje irritant van dat soort advertenties. Meestal schrijven ze erbij dat "onzinbiedingen" verwijderd worden, of "bieden naar waarde", maar hoe realistisch is hun eigen beeld van de motor dan? Zet er gewoon bij wat je in je hoofd hebt, als dat realistisch is, dan komen de reacties wel.


Er zijn bepaalde opties als je iets te koop aan bied: vaste prijs, vraagprijs, notk of bieden, simpel toch :?

Ik koos voor bieden met de logische reden en dat zal je zelf ook doen om een zo hoog mogenlijke prijs te bedingen. Simpel he :?
 
Er is maar 1 waarde voor iets wat je verkoopt !
En dat is de waarde waarvoor jij het/hem/haar van de hand wil doen , of dat nu marktconform is of niet !
Is het te weinig in jouw ogen/beleving /gedachten/sentiment ( etc etc) dan houdt je hem/het/haar.
SO zimple is het ( toch ?)


Zo ben ik zelf ook zo'n ( door anderen wel eens hier op het forum een zo genaamde ) idioot die altijd en
steevast lage biedingen doet op motoren .
Dat heeft een aantal redenen maar de belangrijkste komt eigenlijk uit een mop.
" staat een man op oude fiets naast een gloed nieuwe ferrari ( cabrio) bij het verkeerslicht.
Zegt de man op de fiets tegen de man in de ferari "ruilen ??? "
Ben je gek zegt de ferrari rijder ?
Waarop de fietser zegt "nee , maar het kon zijn dat u het was .

Dus probeer ik het telkens maar weer opnieuw totdat die "gek"ja zegt .
 
Laatst bewerkt:
Er is maar 1 waarde voor iets wat je verkoopt !
En dat is de waarde waarvoor jij het/hem/haar van de hand wil doen , of dat nu marktconform is of niet !
Is het te weinig in jouw ogen/beleving /gedachten/sentiment ( etc etc) dan houdt je hem/het/haar.
SO zimple is het ( toch ?)

En ik denk dat het omgekeerd is :) Je kunt vragen wat je wilt, maar als je het niet krijgen kunt dan kun je niet echt spreken van een verkoop. Je kunt hem dan inderdaad lekker houden. Pas als je er een bedrag voor krijgt / kan krijgen, kun je in mijn ogen spreken van een waarde.

Succes met de verkoop!

Ben.
 
Ding eet geen brood en is ook niet echt een must dat hij weg moet, het is dat ik hem amper nog gebruik en hij staat maar te staan in de garage..

Maar door hem te laten staan wordt ie alleen maar minder waard. Wat schiet je daar nu mee op. Laat hem twee jaar staan en je krijgt een van de vele advertenties met daarin de termen: "Rijdend weggezet, accu dood, start niet meer, proefrit helaas niet mogelijk, leuke opknapper, best nog wel wat van te maken, etc......"

En dan krijg je er echt niks meer voor. Dat is ook zonde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan