Laatst een 80.000 beurtje gedaan bij een "handig mannetje" (sleutelt voor zijn werk aan vliegtuigen, en is gek op BMW's, zijn vakkennis en kunde zijn beter dan bij de gemiddelde monteur bij de dealer). Ik was inklusief het vervangen van achterste cardanlager 100 ballen kwijt. Dagje relaxed sleutelen, waarbij ik ook nog eens het een en ander uitgelegd kreeg.
Geen dealer meer voor mij.
bij mijn bmw monteur ben ik voor een beurt €230 kwijt voor mijn r1100s.alleen extra dingen zoals banden-remmen enzo zitten dar natuurlijk niet bij
Doe Paul en vooral Marja de groeten van meLaatst een 80.000 beurtje gedaan bij een "handig mannetje" (sleutelt voor zijn werk aan vliegtuigen, en is gek op BMW's, zijn vakkennis en kunde zijn beter dan bij de gemiddelde monteur bij de dealer). Ik was inklusief het vervangen van achterste cardanlager 100 ballen kwijt. Dagje relaxed sleutelen, waarbij ik ook nog eens het een en ander uitgelegd kreeg.
Geen dealer meer voor mij.
Blokken, schijven en andere zaken die weleens vervangen moeten maar waar geen plassen olie uitkomen worden doe ik gewoon zelf. Leuk, goedkoop, en je kunt het doen wanneer het jou uitkomt.
OK, ik vergeet te vermelden dat bovengenoemd bedrag (uiteraard) zonder onderdelen is. Twee bougietjes, beetje olie hier en daar, remvloeistof, paar filterjes (olie-, lucht- en brandstof) en twee naaldlagers voor het cardan. Daar doe je echter weinig aan, dus had ik niet meegeteld. Was ook iets van 100 Euro.
Is goed, dat doe ik. Moet er van het najaar nog een keertje langs om een keerring in mijn cardanklok te vervangen. Als ik Zot zeg weten ze genoeg?
laatste keer 680 euro,
grote beurt (incl 5 kleppen stellen)
remklauw revisie (die rubber ringetjes zijn niet goedkoop)
oliekeerringetje (koppeling?) vervangen.
zijn in totaal 9 uur bezig geweest a 45 euro/u (met dank aan revisie)
Ketting en banden waren nog goed, dus daar is niets aan gebeurd.
Was overigens bij Horeon in Zwanenburg.
Men, is het niet rendabel om dat zelf te leren doenflinke klap geld.
9 uur !?!?!!!!!
Waar zijn ze in vredesnaam mee bezig? Een complete beurt incl. carb. synchron., kleppen stellen, alles nalopen kost NOOIT meer dan max. 4 uur.
9 uur !?!?!!!!!
Waar zijn ze in vredesnaam mee bezig? Een complete beurt incl. carb. synchron., kleppen stellen, alles nalopen kost NOOIT meer dan max. 4 uur.
Nieuwe rubbers in de remklauwen? 15 min. Reken wanneer het tegenzit dan nog eens 20 min. voor ontluchten en klaar is kees
Ik zou ook eens informeren waar die oliekeerringetjes in de koppeling dan wel zitten!
Hangt af van welke motor, bij een ZXR750 misschien wel. Bij een CBR600F3 toch mooi niet, dan zit je toch aan de 8 uur.
Ze hebben me alles laten zien op microfiches maar is al weer poosje geleden, dus geen idee welke vage pakkingen/keerringen/whatever ze vervangen hebben, maar hij "lekt" (was meer heftig zweten) niet meer dus I don't care.
Alleen GOED het afstellen van een zxrr schijnt al een k*tkarwei te zijn, en een remklauw revisie in een kwartier? ik wil wel graag blijven remmen, geen haastklusje ff er tussendoor graag.
Don't get me wrong, maar volgens mij gok je zo maar wat qua tijd of vergelijk je het met een puch maxi ofzo.
Zoals ik al schreef, eigen ervaring. Oh ja, de Puchjes waren/zijn Kawa 1000, Ducati 900 MHR (kost wel veel tijd, Desmo koppen), Bandit 1200 ; "vrougher" o.a. Honda 550, RD350 en Kawa 750H2 (inderdaad, de laatste 2 geen kleppen dus).
Ad beurten: het kan ook anders, bij m'n auto krijg ik altijd controle lijsten, waarop precies staat aangekruist wat wel/niet gedaan is (meer dan 50 punten "wel"). En dat incl. onderdelen meestal voor minder dan 300 euro!!
682€
Maar dubbel en dwars waard vind ik. Wat er gedaan is:
olie + oliefilter
5 kleppen gestelt (dus 5 stelplaatjes)
nieuwe bougies + bougiegat pakkingen
klepdeksel pakking
aftap plug vervangen
Keerring koppeling
8 stofringen remklauwen voor (remklauw revisie)
borg pennen + clip
remvloestof V+A
en een bussie tunap erin gegoid (carb engine reiniger)
voor de rest normale grote beurt, alles gesmeerd zoals ketting jiffieschakelaar sloten etc etc, bouten nagelopen, kortom alles (hele lange lijst ga ik niet allemaal opnoemen)