Wat zijn jullie kwijt voor een grote (motor)beurt

CBRChris

MF'er
28 aug 2003
144
0
rotterdam
Mijn '99 CBR600 moet een grote beurt hebben... ik heb al een koste indicatie maar het leek mij aan de hoge kant..

-Kleppenstellen 200,-
-Beurt 180,-
-Onderdelen: luchtfilter, remblokjes, bougies, vloeistoffen 250,-
-Nieuwe ketting + tandwielen: 240,- incl. montage

Klopt dit een beetje, of wat waren jullie kwijt? ALvast bedankt!!!
(tips voor zaken regio rotterdam zijn welkom!)
 
Als je zelf niet handig genoeg bent omt te sleutelen, of je hebt er gewoon geen trek in, dan ontkom je er niet aan om je motor weg te brengen.

Zorg wel dat je van te voren exact weet wat je het allemaal gaat kosten.
Als ze dat niet kunnen zeggen, moet je er gewoon bijblijven.
Vraag in dat geval ook van tevoren wat hun uurtarief is, kunnen ook hele grote verschillen inzitten, tussen het ene bedrijf en het andere

Ik zeg niet dat ze de boel bedonderen, maar ik heb niet zo'n goed vertrouwen in de mensheid.

Ik ben een paar keer genoodzaakt geweest om met m'n auto (Ford) naar de dealer moeten, daar waar ze meer per uur rekenen dan m'n tandarts.
Maar dan blijf ik er toch echt wel bij.

Kijk, als er een goede ervaren monteur aan werkt, zijn de loonkosten nog wel enigzins rieel (veel ervaring+kunde=snelheid).
Maar ik heb toch ook al een paar keer meegemaakt dat er zo'n jong monteurtje dat net van school is en nog helemaal geen ervaring heeft er aan wordt gezet.

Dan moet ie om de haverklap de chef werkplaats zoeken en vragen hoe ie iets moet doen (soms al voor de simpelste dingen)
En daar ga ik natuurlijk niet voor betalen.
Moet ik eerlijkheidshalve wel vermelden dat de "Ford" altijd minder arbeiduren berekend dan dat er daadwerkelijk aan gewerkt is (misschien omdat ik bij ben gebleven)
 
De investering in goed materiaal dan? Vandaag een setje voelermaatjes gekocht, 25 euro voor een stel dun metalenplaatjes wat net op papier lijkt!. Een momentsleutel 130 euro en dan de doppen ervoor,.. Voor die keer dat die beurt moet gebeuren, dat is de investering niet waard :)

En dan moet je tellen dat je er een dag mee bezig bent, van hot naar her moet gaan voor ieder klein dingetje. En meestal willen die beurten vallen in de zomer dus dan ben je op een mooie zomerdag aan het klussen terwijl dat je ook had kunnen rijden ;)
Of je moet nu toevallig zo'n druilerige dag hebben :+

ik heb mijn momentsleutel al jaren geleden gekocht, maar is nog perfect in orde. Uiteraard zal hij wel een newton verkeerd aangeven, maar dat zal mij een zorg zijn. ik wil nu nog engelse voelermaten kopen, voor de tussenmaatjes.
maarre over die tijd daar hebbie gelijk in. en ook klepstelplaatjes op voorraad nemen voor verschillende motoren is een duur geintje. aan de andere kant. als het mooi weer is ga ik meestal toch niet zo met plezier (en zweetplekken onder mijn oksels) rijden

ik heb 3 weken gelee zon ketting apparaat gekocht. dan stelt het echt niets meer voor :Y kan ik dus ook voortaan zelf

ohja, als je niet handig genoeg bent in het repareren, dan ga je gewoon naar de dealer, en als je ergens anders handig genoeg in bent, verdien je daar weer geld mee, wat je dan weer kunt gebruiken voor je motor :+ :Y
 
Kleppen stellen 200 euro!
daar mogen ze dan een hele ochtend over doen. Lijkt mij ruim.

Voor de rest weet ik ook niet wat ze allemaal rekenen.

350-400 euro totaal voor een grote beurt (was bij mij de 40.000 km beurt) werd er bij mij in rekening gebracht. Moesten wel een boel dingen vervangen worden zoals filters e.d. Blijkbaar zijn ze daar een kleine dag mee bezig en dan nog alle gepeperde prijzen voor filtertjes etc.etc.. and last but not least de BTW .

Gr,
Henk
 
Zelf doen is de beste optie.
Helaas moet die motor van mij aan een pc gehangen worden voor het stellen van de motor. Is een keer afgesteld zonder pc (door dealer)en hij liep voor geen meter.

Als de motor ingeruild kan worden dan zoek ik iets eenvoudigs.

Gr,
Henk
 
35 Euro voor de filters en 40 euro voor alle vloeistoffen zoals blok, cardan, bak en dot4. 12 Euro voor 4 bougies. Alleen de grootste klap komt nog. Motordekselpakking rechts en kleppendekselpakking links (k100) zijn de boutrubbers van verweerd en zweten iets en eentje is lek (heeft een mooie porsie montagekit van mij op zn koppie gehad dus is voorlopig even dicht). Normaal doe ik dit soort dingetjes zelf maar ik moet toch eigenlijk nog kleppen laten stellen en mn lekke hoofdremcylinder laten repareren. Dus wat dat nog gaat kosten is even afwachten. Voldende beurt kan daarna voorlopig mooi weer geheel zelf worden uitgevoerd.

als je langer bmw rijdt heb je het al ontdekt, onderdelen zijn niet duur.
zeker als je japanse normen hebt, *O* spotgoedkoop *O*
ik denk dat je bij elkaar niet meer als 20 euro kwijtbent.
enneh? rechter pakking :? ten eerste hoe kan die nu lekken en ten tweede dat deksel zit gewoon met siliconenkit gemonteert.
er hoort trouwens ook een vingertje siliconen voor op je kleppendekselpakking, in het onderste bochtje van de nokkenastunnel
 
Hey cris heb een goed adres voor je in zwijndrecht bij mij!! Rijd zelf een blade 1000rr 2004 heb daar nog garantie op en heb vorig weekend em zelf een 12000 km beurt gegeven wel ff honda gebeld of ik dat wel mocht en hoe het zat met garantie( heb olie en olie filter bewaard) verder alles na gelopen en ook remvloeistof en koppelingsvloeistof vervangen(hydrolischekoppeling). Verder kleppenstellen doe ik niet maar mijn sleutelcollega in zoetermeer wel! En kan jou verzekeren dat het erg veel pingels scheeld, hij heeft nl in motorzaak gewerkt en daar leer ik alles van! Verder heb ik 5 sleutelcursessen gevold bij madracing in noordscharnewoude. Verder kan ik alles zelf en heb garage met goed gereedschap dus zou zeggen rijd eens lang!
 
Terug
Bovenaan Onderaan