wat zou je doen, t-max of fuoco

Daar is een auto of een motor toch voor? om meegereden worden niet om stof te happen :?
Bang zijn dat je Max minder waard word? dat is precies wat ik niet snap van motorrijder's
Jaa dan is die minder waard etc... het is een gebruiksvoorwerp! RIJEN niet moeilijk doen.
}) Dat zegt mijn vader ook altijd: rijden met dat ding en liefst zo lang mogelijk... Het is een gebruiksvoorwerp!
 
Bij de 40.000 km wordt ook de klepspeling gecontroleerd, maar dat is eigenlijk zonde van het geld, omdat deze zelfs bij 80000km nog niet gesteld hoeft te worden.
En waarschijnlijk zit er bij die beurt ook een nieuwe snaar ingecalculeerd.

Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Zodra ik aan de 40000km zit, zal ik de kosten wel posten hier, maar het duurt nog effe...
 
Zoals beloofd....
De 40.000 is bereikt, 41.808 km om precies te zijn.

Reparaties=> €0,0

upgrades: Leo Vince ; J-Costa



---------------------------------------------------------------------------------
November 2009 27.000 V-Belt vervangen €143,-
zelf gedaan
---------------------------------------------------------------------------------

5e beurt 32.000km augustus 2010 €130,-
motorolie
kettingolie
oliefilter
remvloeistof vervangen
Remblokken voor en achter vervangen (Yamaha
Alle luchtfilters van CVT vervangen ( gekocht met de CVT snaar totaal 143,-)
---------------------------------------------------------------------------------
September 2010
Uitlaat vervangen door een Leovince RVS sportuitlaat €350,-
Achterband
---------------------------------------------------------------------------------
31.000 Xenon vervangen,lamp + ontstekingsunit. De oude zit in de Subaru €130,-
---------------------------------------------------------------------------------
34.000km Maart 2011
Voorband
CVT vervangen door J-Costa type t-max 2008- 19 gr €220,-
---------------------------------------------------------------------------------
35.500km Mei 2011 Bougies vervangen NGK BP7 ES origineel €16,-
---------------------------------------------------------------------------------
41.808km 22 Oktober 2011 €123,-

motorolie
oliefilter
remvloeistof voor vervangen
Remblokken voor vervangen (Yamaha)
Remschijven afgedraaid
Remtangen gedemonteerd en zuigers schoongemaakt
Koelvloeistof vervangen G12
---------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Wel handig hoor als je de beurtjes zelk kunt doen.
Bovendien bespaar je er ook nog mooi mee.
wilde wel dat ik dat ook kon.
 
De t max rijdt zeker niet goedkoop, maar is werkelijk elke cent waard.
Ook een scooter met drie wielen valt om als de voorpartij wegglijd in de bocht.
Een tmax rijdt zeeer stabiel, ik heb vorig jaar in de sneeuw een 360 gemaakt, was niet de bedoeling, ik schrok me rot, maar tot mijn stomme verbazing bleef de fiets controleerbaar. Ben dus ook gewoon rechtop gebleven.

Zie hier:

Doe dat maar eens met je driewieler..
Geloof me de t max is de bewezen werkbuffel voor jarenlang betrouwbaar rijplezier.
Succes met keuze!
 
Laatst bewerkt:
@Ladru

Wat het filmpje betreft, dat kan een Fuoco ook en zelfs nog veel meer op glad wegdek.
Het probleem is echter dat een Fuoco niet deugd en je der altijd wat mee aan de hand hebt.
Een fuoco is niet gemaakt om dagelijks ettelijke kilometers te rijden, eerder voor de fun.
Het hangt er van af waar je hem voor nodig hebt.
Ik zou in ieder geval geen Fuoco meer nemen maar ook niet perse een T-max.
Want die is eigenlijk te duur voor wat ie is. Ook al is ie goed, er zijn nog meer goeie en vooral veel goedkopere motorscooters.
 
Een Fuoco vraagt een andere rijstijl dan een klassieke tweewiel-scooter.
En dat heeft alles te maken met gewenning.
Omdat bij een Fuoco het gewicht vooraan zit, slipt het achterwiel constant weg.
De voorwielen corrigeren dat in een bocht zodat je niet tegen de grond gaat.
Moest je dat hebben met een klassieke scooter ga je elke keer tegen de grond.
Maar een klassieke scooter heeft dat dus niet omdat het gewicht achteraan ligt.
Heb met mijn Fuoco een paar noodstops gedaan en telkens zonder probleem rechtop gebleven.
Met een klassieke scooter was dat nooit gelukt. Ik zou zelfs durven stellen dat ABS bij een Fuoco geen meerwaarde zou hebben.
Het is dus een andere rijstijl en dat is wennen. Dat heb ik al als ik een tijdje niet meer met de Fuoco heb gereden en andersom.
 
T-max dan hé... En niet omdat ie meer kan of veiliger zou zijn.
Met een Fuoco rijden is pure fun en bij slechte weersomstandigheden heb je gewoon meer zekerheid, en kan je meer risico's nemen. Alleen rijd ie niet altijd... Je kan er niet op rekenen en dat is zijn grootste minpunt.
 
T-max dan hé... En niet omdat ie meer kan of veiliger zou zijn.
Met een Fuoco rijden is pure fun en bij slechte weersomstandigheden heb je gewoon meer zekerheid, en kan je meer risico's nemen. Alleen rijd ie niet altijd... Je kan er niet op rekenen en dat is zijn grootste minpunt.

Je bedoelt natuurlijk dat de jouwe niet altijd reed???

Als je een T-Max eigenaar die een maandag exemplaar heeft ditzelfde vraagt zegt ie geheid Fuoco...

Bovendien verdenk ik jouw verdeler van niet al te veel kennis over de Fuoco dus of je dit de scooter nu aan kunt rekenen, dat betwijfel ik ten zeerste!!!
 
Sinds ik mijn Fuoco heb gekocht zijn er heel wat verdelers de revue gepasseerd. En ik moest vaststellen dat geen enkele echt verstand had van die nieuwe driewiel-techniek. De fuoco heeft dus maanden ter herstelling geweest. Heb er nu eentje gevonden die het denk ik wel kan of dat hoop ik tenminste.
Maar het zal nog even duren voor ik er weer vertrouwen in heb. Ik heb het gevoel van wat zal het morgen weer zijn en gaat ie starten? Dat is niet wat ik van een scooter verwacht.
Maar zoals ik al zei als ie rijd, rijd ie fantastisch. En kan op slechter en winters wegdek heel wat meer dan een klassieke scooter. Al is het een andere rijstijl en moet je even wennen aan zijn kunnen.
In een maandag exemplaar, daar geloof ik niet in. En het kan en mag ook niet bij een moderne fabriek. Maar daar hebben we het hier ooit al eens over gehad.
 
Laatst bewerkt:
Als we nu samen vaststellen dat de verdelers er niet al te veel kennis van hebben kun je dan volhouden dat dit aan de scooter gelegen heeft dan wel dat de scooter slecht is???

Ik bedoel er zijn er velen die er naar alle tevredenheid op rijden zonder al te veel problemen...
 
Jammer dat als je een scooter of motor of wat dan ook koopt, je niet terecht kan bij je dealer voor de expertise die je wel mag verwachten.
Oke, de ene scooter is wat betrouwbaarder als de andere, je moet ook geluk hebben.

Ik heb voor de Tmax gekozen omdat ik al wat ervaring had met Yamaha.
Eerst de YP125 Majesty, geen storingen gehad, toen de YP250 Majesty, ook geen enkele reparatie, beide fietsjes waren toch 7 jaar oud, en ik reed er met gemak 10.000 met de 125 en 15.000 met de 250, binnen 11 maanden mee (winter door gereden).

Ik wilde toen de 400, maar die had te weinig meerwaarde t.o.v de 250 ( voor mij dan he...)
dus besloot ik de portemonnee maar te trekken voor een Tmax, omdat deze zo geroemd werd voor zijn rijkwaliteiten.Maar hij zou duur zijn in onderhoud en brandstofverbruik.

Ik heb 'm nu inmiddels 4 jaar, en de teller staat op 42.500, oke, er zijn er die meer kilometers maken, maar ik gebruik 'm vrijwel alleen voor woon/werk.En als er sneeuw ligt of het ijzelt, dan pak ik de Subaru, die is daar beter voor toegerust, en geloof me, die heeft ook een geweldige funfactor.

Er zitten wat tunings-spulletjes op de max, en misschien daarom zit het verbruik zo rond de 1:18 gemiddeld. Maar dat ding gaat echt als de brandweer.Ik rij echt de banden tot aan de rand op, en zit geregeld met de middenbok aan de grond. Hij heeft me nog nooit verrast met een rare beweging, de wegligging is fenomenaal. Alhoewel, van de week sloeg het achterwiel bij 50km/u ineens door tijdens accelereren, het was iets vochtig.... en de max zette een stapje opzij... maar dat was juist extra vermakelijk.

Er is ook nog nooit wat stuk gegaan in de tijd dat ik er mee rij. Zelfs nog geen lampje.
Kosten van onderdelen vallen me reuze mee.

Remblokset voor: €26.95/set (2 sets nodig)
Remblokset achter:€34,95
Remschijf voor:€143,-
Remschijf achter:€149,-
Oliefilter:€10,95 (om de 10.000km
CVT snaar:€92,-(kun je makkelijk 30.000km mee rijden, zelf wisselen is eenvoudig.
Bougie: €7,95
Setje variorollen €45,-, gaan ongeveer 30.000km mee
met een set banden rij ik 13.000-15.000 km, net zover als met de remblokken.
 
Laatst bewerkt:
Als we nu samen vaststellen dat de verdelers er niet al te veel kennis van hebben kun je dan volhouden dat dit aan de scooter gelegen heeft dan wel dat de scooter slecht is???

Ik bedoel er zijn er velen die er naar alle tevredenheid op rijden zonder al te veel problemen...

Ik vind ook de gebruikte materialen niet echt denderend en eens je het uit mekaar hebt gehaald lijkt het nooit meer echt te passen? In vergelijking met mijn Sym's zitten deze goedkope Taiwanezen beter en steviger in mekaar.
Het hangt er ook vanaf waarvoor je hem gebruikt. Maar als je zoals ik minimum 35000km per jaar rijd, voldoet de Fuoco niet.
De perfecte fun scooter voor de zomerse weekends zou ik hem noemen. Maar zeker niet voor ettelijke dagelijkse kilometers woon werk-verkeer.
 
Der zijn er zat Mordan die er dagelijks mee rijden woon werk en met veel plezier, 100.000 KM voor deze blokken is geen uitzondering zelfs...
 
Terug
Bovenaan Onderaan