Water/Laser snijden?

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik heb een kentekenplaathouder getekend in Autocad en nu ben ik op zoek naar iemand die deze in 3 mm dik aluminium kan uitsnijden. Iemand die dit kan of iemand kent die dit kan doen?
 
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit kunnen
waarschijnlijk zijn er via google wel wat bedrijven te vinden :?

Had een bedrijf in de buurt geprobeerd maar de prijs was zo absurd hoog dat ik er daar makkelijk 1 voor kan kopen... Zal wel te maken hebben met het feit dat ze geen interesse hebben in particulieren.
 
Laatst bewerkt:
Kies wel een goede alu-soort die taai genoeg is of zorg door een juiste nabehandeling voor deze taaiheid. Heb ook een kentekenplaathouder uit alu laten snijden met een laser en deze is gescheurd :). Zo'n ding krijgt nogal wat trillingen te verduren :)
 
Kies wel een goede alu-soort die taai genoeg is of zorg door een juiste nabehandeling voor deze taaiheid. Heb ook een kentekenplaathouder uit alu laten snijden met een laser en deze is gescheurd :). Zo'n ding krijgt nogal wat trillingen te verduren :)

Ik rijd geen koffiemolen he :P Naaimachines trillen toch net iets minder dan zon Duc.
 
Kies wel een goede alu-soort die taai genoeg is of zorg door een juiste nabehandeling voor deze taaiheid. Heb ook een kentekenplaathouder uit alu laten snijden met een laser en deze is gescheurd :). Zo'n ding krijgt nogal wat trillingen te verduren :)
kan ook scheurinitiatie door kerfwerking zijn geweest?
dan zou je eerder aan machinale nabewerking moeten denken (rand glad maken).
 
kan ook scheurinitiatie door kerfwerking zijn geweest?
dan zou je eerder aan machinale nabewerking moeten denken (rand glad maken).

Dat is gedaan. Tuurlijk kan het alsnog kerfwerking geweest zijn maar ik denk eerder dat er een materiaalsoort gebruikt is die er niet helemaal tegen bestand is geweest.

Moraal van deze testcase: zorg voor een materiaalsoort die ertegen bestand is ;)
 
Dat is gedaan. Tuurlijk kan het alsnog kerfwerking geweest zijn maar ik denk eerder dat er een materiaalsoort gebruikt is die er niet helemaal tegen bestand is geweest.

Moraal van deze testcase: zorg voor een materiaalsoort die ertegen bestand is ;)
In dat geval zal een taaiere soort het doorscheuren ook slechts kunnen vertragen..
 
Had een bedrijf in de buurt geprobeerd maar de prijs was zo absurd hoog dat ik er daar makkelijk 1 voor kan kopen... Zal wel te maken hebben met het feit dat ze geen interesse hebben in particulieren.

mja, kosten om de machine te laten lopen, terug te verdienen, instelkosten (=tijd) e.d, mannetje wat de boel in de gaten houdt maken maken enkelstuksproductie zelden rendabel.. maar goed, met een boormachine, metaalzaagje, slijpschijf en een beetje schuren zijn dergelijke dingen ook te maken.

Hier nog een adres iig - prijzen weet ik niet:
http://www.nancyklomp.nl/waterstraalsnijden_watersnijden
 
Laatst bewerkt:
In dat geval zal een taaiere soort het doorscheuren ook slechts kunnen vertragen..

Ik rij al jaren rond met een zelfgemaakt 3mm dik ALU kentekenplaathouder. (nu al op 3 motoren gehad) en er is nog nooit iets afgebroken! Zelfs niet bij 2 Yamaha XT600 eencilinder motoren. :] En geloof me die trillen heel erg :P
 
Laatst bewerkt:
Lasersnijden kanten zetten walsen en lassen van plaatwerk. RVS Staal en aluminium plaat bestelt u bij Tummers Plaatbewerking

hier laat ik ook mn onderdeeltjes maken. qua prijs erg gunstig, ook voor onderdelen in 1-voud.

DSC_0241.jpg


IMG_3401.jpg
 
Kan misschien wel wat voor je betekenen. Ben lasertechnician en snij wel eens wat voor de motorrijder.
Rvs t/m 10 m/m
Alu t/m 8 m/m
Staal t/m 15 m/m

Stuur ff een pbtje.

full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan