Wave discs uit China

Slakky

MF veteraan
21 apr 2006
2.256
1
zwaagdijk
Zoals de titel luidt. Heeft iemand ervaring met de wave discs uit China.
Ik vind dit er super goed uitzien en zou graag zo'n set aanschaffen. :Y :Y
Nou is de prijs aantrekkelijk maar zou de kwaliteit ook zo goed zijn? :?
Ik ben het ermee eens dat er met remmen niet geknoeid moet worden.
Maar ben ook van mening dat een gerenormeerde verkoper via Ebay het risico niet neemt om rommel te verkopen.
Graag ervaringen en meningen hierover.

Hier nog even een link over welke schijven het gaat.
http://cgi.ebay.nl/NEW-FRONT-BRAKE-...ryZ10490QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 

Spiegler=ABM

Onder de merknaam Spiegler wordt zowel het 'retro-wave' als 'peak' model geleverd. ABM alleen 'peak'. Ik vind die 'peak' ook minder mooi, maar gemonteerd ziet het er niet verkeerd uit.

In de Spiegler-catalogus staat zelfs een ABM-remklauw, maar achterstevoren gefotografeerd (het staat wel netjes in de omschrijving), zodat je het merk niet ziet.

Remleidingen, kroonplaten, enz. zijn voor zover ik kan zien ook hetzelfde.

Misschien dat het ooit twee verschillende bedrijven waren en heeft de één de ander overgenomen of in ieder geval de merknaam gekocht.
full
 
Laatst bewerkt:
Spiegler=ABM

Onder de merknaam Spiegler wordt zowel het 'retro-wave' als 'peak' model geleverd. ABM alleen 'peak'. Ik vind die 'peak' ook minder mooi, maar gemonteerd ziet het er niet verkeerd uit.

In de Spiegler-catalogus staat zelfs een ABM-remklauw, maar achterstevoren gefotografeerd (het staat wel netjes in de omschrijving), zodat je het merk niet ziet.

Remleidingen, kroonplaten, enz. zijn voor zover ik kan zien ook hetzelfde.

Misschien dat het ooit twee verschillende bedrijven waren en heeft de één de ander overgenomen of in ieder geval de merknaam gekocht.
[afbeelding]


ik heb ze op mijn sm, ik ben er wel tevreden van.
 
Mooier is lang niet altijd beter, net zoals duurder dat niet hoeft te zijn.
Eén ding weet ik echter wel; op mijn fiets komen geen vreemde onderdelen, of ze moeten van aantoonbaar betere kwaliteit zijn dan origineel.
 
Ik vind Braking anders redelijk prut. Die schijven slijten als een idioot. Ik heb ze gehad, en had in 10.000km al ¼mm van de schijf af. Dat is dus de helft tot aan de limiet. Die krengen zijn niet gehard dus een beetje remblokken vreten ze zo op. En ze remmen ook nog niet eens beter dan origineel.


vaag, een collega van me heeft er dik meer dan 10.000 mee gereden, en ze zijn nog echt niet op.
Ze remmen op zijn motor wel iets beter dan de standaard schijven, maar zijn motor stuurt wel veel beter met die braking schijven.
 
de beren uit china bevatten gevaarlijke stoffen (uit de handel genomen)
de beren en poppen uit china , daar flikkeren de plastic ogen uit (uit de handel genomen)
een auto (nageaapte opel frontera) voldeed aan geen een veiligheidseis (mocht uiteindelijk niet verkocht worden in europa)
de wavediscs uit china ....................................(word niet eens in de handel genomen in europa)

hieruit blijkt dat er uit china onbetrouwbare troep komt , wieweet uit wat voor matriaal die schijven bestaan , waarschijnlijk een slechte legering.

voorlopig koop ik niks uit china voor mijn motor en zeker geen remschijven. :X :X :X :X :X
 
Kijk hier was ik naar op zoek. Duidelijk een no go voor de chinezen.

Ik ben trouwens ook verbaast over de rare opmerkingen die sommige mensen geven.
Je vraag om advies en ervaringen en je word behandeld of je debiel bent. :? :?
Beetje jammer |( |(

Weet iemand nog meer merken behalve Galfer,Peak en Braking?
Zou ook wel ander model wave willen. Ook goedkope adressen hiervoor zijn welkom natuurlijk.

Hoi,
Galfer zou ik zowieso niet nemen. Die schijnen nogal vlot te roesten, maar emmen verder goed. Je hebt ook mensen die om het roesten niet malen natuurlijk. ABM is ook goed, maar de peak-schijven (met de losse floaters) rammelen flink. Ook hier mensen......etc.
Braking.....nooit klachten gehoord.
 
de beren uit china bevatten gevaarlijke stoffen (uit de handel genomen)
de beren en poppen uit china , daar flikkeren de plastic ogen uit (uit de handel genomen)
een auto (nageaapte opel frontera) voldeed aan geen een veiligheidseis (mocht uiteindelijk niet verkocht worden in europa)
de wavediscs uit china ....................................(word niet eens in de handel genomen in europa)

hieruit blijkt dat er uit china onbetrouwbare troep komt , wieweet uit wat voor matriaal die schijven bestaan , waarschijnlijk een slechte legering.

voorlopig koop ik niks uit china voor mijn motor en zeker geen remschijven. :X :X :X :X :X

de meeste motor en autofabrikanten kopen onderdelen in china, gewoon OEM.
het is dus heel goed mogelijk dat zo'n chinees fabriekje een batch voor eigen handel meedraait.
dan heb je dus gewoon brembo kwaliteit voor de halve prijs.
helaas is het ook mogelijk dat je een schijf van gerycelde colablikjes koopt -O-

het is gewoon even afwachten tot je de goede van de slechte chinesen kan onderscheiden.
40 jaar terug zou je ook geen motor gekocht hebben van Lilac of megura.
tegenwoordig is het juist een van de topmerken.
 
De Bering schijven zijn ook :9~ :9~

Wel vreemd dat Brembo nog wel het oude wave motief van Braking gebruikt.
Of is het andersom? Zou Brembo geen last met brekende schijven hebben?
 
Aan het eind van die Add!!! "YOUR SATISFACTION IS OUR DUTY" krijg je meer het idee van dat ze hoofdzakelijk in vrouwelijk "vlees" handelen!!! ;) ;) ;) ;)

Merkloze producten uit china? Is gewoon bagger! Nooit aan beginnen. Ze maken daar ook heus wel goede producten, zoals de pakken van Arlen ness, die toch echt wel onder de kwaliteit-producten mogen behoren. Maar staat er geen merk op of is het een chinees merk, gewoon niet aan beginnen. Mijn leven is me toch liever dan die schamele 4 á 5-honderd euro die ik uit zou sparen. :Y :Y :Y :Y

Grtz Eagle.
 
Ik denk dat je een goede keus maakt met een a-merk te kopen. Hier een stukje wat ik van een VTR forum heb geplukt, kun je lezen wat voor ervaring men heeft met zo'n Chinese bamischijf....ehh remschijf

I bought the rear "wave" disc for my VTR from this same company. I thought Hey, 50GBP and it's much lighter and blingy so...
I got it, put it on, and basically have NO rear brake now. I have the same pads in there as before. I figured it was just a matter of breaking in the surface...and it may still be, BUT, I have ridden the freeway for miles with the rear brake applied, down long hills to a stop (well, trying to stop) using only the rear brake, thinking to break it in. It now has a couple of semi polished rings on each side...not even across the whole swept area...still no braking at all. I can stand on the pedal/lever and can feel a vague slowing but if these were on the front...and the same friction...I'd be dead now.
I don't know what material they used to make these but......something is wrong here.


Hoop dat dit genoeg is om dit sprookje de wereld uit te helpen... :W
Altijd nieuwe remblokken monteren, ik lees ook dat ze niet de hele schijf aangrijpen.
Wat een amateur die gast. :z

En jammer dat de Chinezen te goed materiaal gebruikt hebben.
Er remt op straat niets beter dan het oude gietijzer. :}
Wordt wel lekker bruin als ze ook maar een uurtje stilstaan. O-)
 
ehm, heb nu chineze zooi op de motor, zit er net op met nieuwe blokken en gereviseerde Tokico's + stalen leidingen, heb ze nog niet echt kunnen testen aangezien ik de blokken nog moet inremmen en het weer ook niet meezit (vorige ABM schijven zijn kromgetrokken door overhitting als het gevolgen van teveel pekel in mijn tokico's.....)


even geen betere foto dan na het wegspoelen van de pekeltroep na de rit (opgehaald bij garage na remrevisie, nieuwe voorvork en nieuwe kettingset)
schijf2.JPG


opmerkingen van garage: schijven paste op de milimeter nauwkeurig, zowel qua diameter, als offset en boutafstand en gatgrootte

mijn ervaring na 1 rit op zeiknat wegdek met een hoop pekel en -1 graad celsius (met 1 noodstop... stomme koekblikkers): geen vreemd remgedrag; gewoon zoals ik verwacht van een tokico 6v met stalen leiding: hendel iets intrekken en je staat zowat gelijk still en hebt een pijnlijk zaakje (bij die noodstop) ;)

wat ik er voor betaald heb? 150e de set via ebay.
 
Laatst bewerkt:
ehm, heb nu chineze zooi op de motor, zit er net op met nieuwe blokken en gereviseerde Tokico's + stalen leidingen, heb ze nog niet echt kunnen testen aangezien ik de blokken nog moet inremmen en het weer ook niet meezit (vorige ABM schijven zijn kromgetrokken door overhitting als het gevolgen van teveel pekel in mijn tokico's.....)


even geen betere foto dan na het wegspoelen van de pekeltroep na de rit (opgehaald bij garage na remrevisie, nieuwe voorvork en nieuwe kettingset)
[afbeelding]

opmerkingen van garage: schijven paste op de milimeter nauwkeurig, zowel qua diameter, als offset en boutafstand en gatgrootte

mijn ervaring na 1 rit op zeiknat wegdek met een hoop pekel en -1 graad celsius (met 1 noodstop... stomme koekblikkers): geen vreemd remgedrag; gewoon zoals ik verwacht van een tokico 6v met stalen leiding: hendel iets intrekken en je staat zowat gelijk still en hebt een pijnlijk zaakje (bij die noodstop) ;)

wat ik er voor betaald heb? 150e de set via ebay.


150e is niet veel geld! Hoop datje er veel plezier van hebt. Het ziet er netjes uit. Had je ook nieuwe seals gebruikt bij je klauwrevisie? (Dat weet ik niet meer? en wat kostte dat?

24 seals :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan