Komt er wat van deze combinatie?
Bimota zou het frame maken en WCM zou er de KTM motor die vorig seizoen deels door het team van Roberts werd ingezet gebruiken. Alleen hoor ik er zo weinig van en is het zelfs nog niet bevestigd. Weet iemand hier iets meer van??
... Bimota bouwt de allerbeste frames die er zijn en ...
Daarom worden ze zeker ook zo vaak ingehuurd door MotoGP teams....
Honda ( MotoGP en 250 en 125 ), Yamaha ( MotoGP ) en Aprilia ( 250 ) maken de beste frames. De rest zal het niet slecht doen, maar Bimota de allerbeste...
Laten we bimota niet gaan afzeiken, alle hedendaagse supersports zijn voorgeborduurdt op techniek die voor een groot gedeelte door bimota is ontwikkeld. Wat dacht je van het allereerste alu brugframe, monoschokdemper, radiale voorvork....en ga zo nog maar even door!
maar ik had het kunnen weten dat bimota weer de grond in zou worden getrapt....hulde aan de japanse kopieermachines!
Lach niet te hard! Italbikes bekijkt het wel heel positief italiaans maar 98% van de huidige japanse frametechniek is in oorsprong afkomstig (en afgekeken) uit het ontwikkelwerk van een hele serie kleine europese framebouwers.
Een stel italianen die blits gefreesde spulletjes maakten dat innovatiever is dan een r&d afedling van bijv. Honda....yeah right.
Glimmerij en exclusiviteit is niet per sé betere techniek dan de techniek gemaakt door de grootste fabrikanten ter wereld, eerder andersom.
Een stel italianen die blits gefreesde spulletjes maakten dat innovatiever is dan een r&d afedling van bijv. Honda....yeah right.
Glimmerij en exclusiviteit is niet per sé betere techniek dan de techniek gemaakt door de grootste fabrikanten ter wereld, eerder andersom.
Lach niet te hard! Italbikes bekijkt het wel heel positief italiaans maar 98% van de huidige japanse frametechniek is in oorsprong afkomstig (en afgekeken) uit het ontwikkelwerk van een hele serie kleine europese framebouwers.
De japanse frames uit de jaren '60, '70 en zelfs '80 waren niet best....
Maar jij hebt zeker nooit gehoord van Bakker, Spondon, Segale, JJCobas, Martin enzovoort....
Nee kortzichtige italianenliefhebbers, die zijn open minded.
Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.
Ennuh je kent mij niet dus ga mij niet even wijsmaken hoe geschiedenis van motoren in elkaar zit.
Ga maar eens kijken naar waar de patenten liggen e.d., niet bij kleine italiaanse bedrijfjes hoor.
Dat het allemaal wat minder charme heeft, efficienter geproduceerd is met prijsniveau in gedachten etc en geproduceerd is voor de massa, de grootste gemene deler, betekent niet dat het per se mindere technologie is.
Je moet wel heel kortzichtig zijn als je denkt dat de grote fabrikanten niet meer of evenveel kennis in huis hebben dan een paar italianen die nog nooit een goed lopend product hebben voortgebracht, ook niet in de racerij. Dat ze dat op een andere manier gebruiken, voor de massa ipv een paart kortzichtige italianengekken, ja das heel wat anders.
Maar goed, droom gerust verder over die mooie bimota's. Ik hoor er wel van als ze podium rijden.
Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.
Ga maar eens kijken naar waar de patenten liggen e.d., niet bij kleine italiaanse bedrijfjes hoor.
Laten we bimota niet gaan afzeiken, alle hedendaagse supersports zijn voorgeborduurdt op techniek die voor een groot gedeelte door bimota is ontwikkeld. Wat dacht je van het allereerste alu brugframe, monoschokdemper, radiale voorvork, allereerste productiefiets die werkelijk harder dan 300 kon en aankon en dat in het begin vd jaren 90....en ga zo nog maar even door!
En bimota heeft zeker miskleunen gemaakt, maar ze waren wel pioniers wat betreft techniek in de wegrace en niemand minder dan Massimo Tamburini is mede oprichter van dit roemruchte merk.
maar ik had het kunnen weten dat bimota weer de grond in zou worden getrapt....hulde aan de japanse kopieermachines!
ik trap helemaal niemand de grond in. Zoals al aangegeven word, de japanners kopieren iets en verbeteren het totdat er niet meer te verbeteren valt. Bimota zal gerust goede frames maken, maar als ze de beste frames ter wereld zouden bouwen dan hadden ze niet failliet geweest en waarschijnlijk ook wel in de MotoGP wereld gezeten ( al dan niet met een eigen team of niet ). Het is algemeen bekend dat de Italiaanse machines vlijmscherp sturen, maar ik denk dat Ducati al snel betere frames bouwt dan Bimota. Om van de Aprilia 2 takten nog maar te zwijgen.
@Trax: Gobert won die WSB race omdat hij het minste vermogen had en die race grotendeels in de regen werd verreden. Toen de baan opdroogde verdween zijn enorme voorsprong als sneeuw voor de zon... Tis dat Foggy niet 1 of 2 rondes meer had, want anders had Gobert nooit gewonnen...
Nee kortzichtige italianenliefhebbers, die zijn open minded.
Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.
Ennuh je kent mij niet dus ga mij niet even wijsmaken hoe geschiedenis van motoren in elkaar zit.
Ga maar eens kijken naar waar de patenten liggen e.d., niet bij kleine italiaanse bedrijfjes hoor.
Dat het allemaal wat minder charme heeft, efficienter geproduceerd is met prijsniveau in gedachten etc en geproduceerd is voor de massa, de grootste gemene deler, betekent niet dat het per se mindere technologie is.
Je moet wel heel kortzichtig zijn als je denkt dat de grote fabrikanten niet meer of evenveel kennis in huis hebben dan een paar italianen die nog nooit een goed lopend product hebben voortgebracht, ook niet in de racerij. Dat ze dat op een andere manier gebruiken, voor de massa ipv een paart kortzichtige italianengekken, ja das heel wat anders.
Maar goed, droom gerust verder over die mooie bimota's. Ik hoor er wel van als ze podium rijden.
Je moet maar denken dat Mr. Zed niet wijzer is, als je zulke dingen uitkraamt heb je er gewoon absoluut geen verstand van.............
Heb ik ook maar gedaan, mooi laten lullen die flapdrol!
met alle respect dude, je weet duidelijk veel feiten uit de motorwereld waarvoor
maar voelt dat nou lekker... je eigen arse vol veren stoppen en een ander de grond in schoppen