We blijven bezig: SV650S of Fazer

Men neme een 2-euromuntstuk. De kant met het mannelijk geslachtsdeel erop is Fazer. De kant met het vrouwelijke geslachtsdeel (Ik vind Bea een muts) staat voor de SV650.

Gooi het muntje in de lucht en laat 'm op de grond vallen. De kant die naar boven ligt, die motor moet het maar worden.
 
Ik vind de SV650S mooier dan de Fazer (dat is makkelijk zeggen, want ik heb er zelf een).

Ik heb nooit op een Fazer gezeten en ken dan het rijgedrag dan ook niet. De SV wel, maar de (rij-) eigenschappen ervan heb je hiervoor al gelezen.

Nu we het toch over de SV650S hebben... ik wil hem verkopen. Heb je misschien interesse? Bouwjaar: april 2000. Kleur: rood. Gereden km: 19.847 Bijzonderheden: achterkant is verbouwd, mooooi 'kontje', rode buddycover, ovale BSM Vampire-uitlaat. (Origineel materiaal ook nog aanwezig.)

Om je een indruk te geven :9~

misc.php


misc.php
 
Ik vind de SV650S mooier dan de Fazer (dat is makkelijk zeggen, want ik heb er zelf een).

Ik heb nooit op een Fazer gezeten en ken dan het rijgedrag dan ook niet. De SV wel, maar de (rij-) eigenschappen ervan heb je hiervoor al gelezen.

Nu we het toch over de SV650S hebben... ik wil hem verkopen. Heb je misschien interesse? Bouwjaar: april 2000. Kleur: rood. Gereden km: 19.847 Bijzonderheden: achterkant is verbouwd, mooooi 'kontje', rode buddycover, ovale BSM Vampire-uitlaat. (Origineel materiaal ook nog aanwezig.)

Om je een indruk te geven :9~

misc.php


misc.php

Wat ga je nu rijden?
 
Ik ben nu op weg met een SV en ik moet zeggen, hij is wel sterk vanonder maar als je van een T-Cat komt mis je toch wat, en zoveel sterker onderaan voelt hij niet aan, hij rijdt ietsjes te glad naar mijn zin.

Opgooien zal dus niet nodig zijn, het zal wel de fazer worden, ofwel een zwarte ofwel de rood-zwarte sportversie.
 
Ik ben nu op weg met een SV en ik moet zeggen, hij is wel sterk vanonder maar als je van een T-Cat komt mis je toch wat, en zoveel sterker onderaan voelt hij niet aan, hij rijdt ietsjes te glad naar mijn zin.

Opgooien zal dus niet nodig zijn, het zal wel de fazer worden, ofwel een zwarte ofwel de rood-zwarte sportversie.

Wat vind jij onderaan? Zelfs een GSX-R750 valt tegen onder de 5000 toeren... Als je niet met beleid gas geeft dan verslikt ie zich zelfs. Het lijkt mee te vallen, dacht ik ook, maar wat is het irritant als je het gewent bent.
 
Wat vind jij onderaan? Zelfs een GSX-R750 valt tegen onder de 5000 toeren... Als je niet met beleid gas geeft dan verslikt ie zich zelfs. Het lijkt mee te vallen, dacht ik ook, maar wat is het irritant als je het gewent bent.

Duidelijker gesteld: je krijgt nergens een schop, dus hij voelt wat gladjes aan. Zal wel anders zijn bij grotere twins.
En is het normaal dat hij sneller trekt in 2e dan in 1e (voelt toch zo aan) ?
Misschien moet ik nog wennen aan twins (wil zelf ooit wel een aprilia falco of duc). Ze hebben wel het beste geluid, maar het zal nog niet voor direct zijn dat ik er op 1 zal rondrijden.
 
Duidelijker gesteld: je krijgt nergens een schop, dus hij voelt wat gladjes aan. Zal wel anders zijn bij grotere twins.
En is het normaal dat hij sneller trekt in 2e dan in 1e (voelt toch zo aan) ?
Misschien moet ik nog wennen aan twins (wil zelf ooit wel een aprilia falco of duc). Ze hebben wel het beste geluid, maar het zal nog niet voor direct zijn dat ik er op 1 zal rondrijden.

Nee idd, volgens mij is dat wel zo. Bij een 4 cilinder komt het vermogen soms wat vreemd erin (wat jij zegt met een schop). Dat hoor je inderdaad nooit met Twins. Misschien iets wat bij die karakters hoort?

Ik vind het in ieder geval lekker. Als je die 'schop' krijgt in een bocht, wordt je niet blij, moet je dus serieus rekening mee houden met deze 'beperking'. Dat is alleen rechtuit leuk. Een vloeiende lijn is wel zo prettig. En een 4 cilinder voelt zo spoepel aan vergeleken bij een Twin.

Maar harder trekken in z'n tweede versnelling. Nee dat niet volgens mij...
 
Als je die 'schop' krijgt in een bocht, wordt je niet blij, moet je dus serieus rekening mee houden met deze 'beperking'.

Dan zorg je toch dat de fiets in het juiste toerenbereik zit.

Verder heb ik geen ervaring met de fazer of de sv, maar ik ben gewoon een vierpitter-fan, dus ik zou sowieso voor de fazer gaan.
 
Ik heb vernomen dat als je met een SV lange wheely's treks er geen olie meer wordt rond gepompt omdat de olie pomp aande voorkant van het carter zou zitten !!!!!!
 
Als je die 'schop' krijgt in een bocht, wordt je niet blij, moet je dus serieus rekening mee houden met deze 'beperking'. Dat is alleen rechtuit leuk.
Als je rustig op het gas gaat, valt die schop ook wel mee in de bochten... Je moet niet volgas de bocht doorgaan, want dan hakt het vermogen er plotseling wat harder in (Bij de mijne rond de 7 en nog een keer rond de 9-10 duizend toertjes), maar hoe vaak hoek je nou volgas? Meeste klaverbladbochten gaan tussen de 6000 en de 10000 toeren en zolang je niet vol aan het gas hangt, merk je weinig van de schop...
Rechtuit gooi je het gas los en dan merk je hem wel... da's juist de lol van een dergelijke stap in versnelling... Is niet bij alle 4-cilinders zo duidelijk merkbaar, btw... Een ZZR600 heeft daar minder last van, bijvoorbeeld... Een GSX-F600 is ook redelijk lineair...

Aan de andere kant:
Een SV is waarschijnlijk wel wat meer lineair in het optrekken dan een Fazer (ken alleen de SV), maar dat is nou niet bepaald storend, toch? Oke, je krijgt niet echt het gevoel van extra versnelling in een bepaald toerengebied, maar toch gaat het allemaal hard genoeg om je niet snel te vervelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan