Mei 2010, maar heb er inmiddels al wel 23000km mee gereden. Waarvan veel in echt rotweer. Het is een C3 met standaard pinlock overigens.Hoe oud is ie? Op een gegeven moment moeten ze vervangen worden.
Pinlock kun je overzetten op het nieuwe vizier?Mei 2010, maar heb er inmiddels al wel 23000km mee gereden. Waarvan veel in echt rotweer. Het is een C3 met standaard pinlock overigens.
Ik wilde eigenlijk wachten met een nieuw vizier/pinlock tot na de winter vanwege de pekelaanslag.
Er zijn winter handschoenen die een soort ruiten wisser op de wijsvinger hebben zitten. Die heb ik vroeger gehad, ze zijn ideaal.Gisterenavond was het zwaar aan het sneeuwen, welke truuks zijn er om het vizier sneeuwvrij te houden? (jaja, wissen met de hand)
Dat kan. Maar beter is het om gewoon een nieuwe pinlock te kopen. Zo duur is dat spul niet.Pinlock kun je overzetten op het nieuwe vizier?
Ik heb ook een wisser op m'n linker handschoen, zit op de duim, werkt perfectEr zijn winter handschoenen die een soort ruiten wisser op de wijsvinger hebben zitten. Die heb ik vroeger gehad, ze zijn ideaal.
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.
stuurmoffen werken ook perfect. Ik heb ze elke winter gemonteerd op de motor. Je hoeft ze trouwens niet te kopen in de shop van de link; het ging mij alleen om het plaatje.Heeft iemand nog een handkappen tip?
Ik rij sinds deze week met de wintervoering in mijn broek en een trui onder mijn jas, totaal staat nu op: Thermohemd, t-shirt, trui, thermovoering, regenliner, jas en col voor de bovenkant en onderbroek(echt waar) spijkerbroek, wintervoering, broek (regenliner niet uitneembaar).
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.
En ik zag toch twee mede(st)rijders vanochtend, Nieuwerkerk a/d IJssel - Rotterdam-Zuid.
Of iets goedkoper: KLIKstuurmoffen werken ook perfect. Ik heb ze elke winter gemonteerd op de motor. Je hoeft ze trouwens niet te kopen in de shop van de link; het ging mij alleen om het plaatje.
Ik rij sinds deze week met de wintervoering in mijn broek en een trui onder mijn jas, totaal staat nu op: Thermohemd, t-shirt, trui, thermovoering, regenliner, jas en col voor de bovenkant en onderbroek(echt waar) spijkerbroek, wintervoering, broek (regenliner niet uitneembaar).
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.
En ik zag toch twee mede(st)rijders vanochtend, Nieuwerkerk a/d IJssel - Rotterdam-Zuid.
Hehe, bij -10 zal het me een zorg zijn dat ik voor aap rij.... Ik heb lekker warme handenToch zou ik even goed hier kijken. Handvatverwarming voor €55,00! En geen ping pong spul, maar gewoon een goede (ongetwijfeld kan het nog beter(oxford hoor ik men vaak over), maar deze is wel in vier standen te verstellen).
Ik merk nu dat warme handen er voor zorgt dat je minder verkrampt op de motor zit. Dat zorgt er bij mij voor dat ik na een uur snelweg rijden nog gewoon kan remmen bij het stoplicht vlak na een afslag! Een stukje veiligheid voor tijdens het rijden en ook bij het afremmen, echt een aanrader!
En de prijs... Tsja ongeveer twee keer de goedkopere genoemde stuurmoffen, maar je rijd niet voor aap en je hoeft niet te kloten om je handen weer in de mof te moffelen!
Wegens aanschaf van verwarmde handschoenen heb ik deze te koop liggen, verleden jaar gebruikt.Of iets goedkoper: KLIK
En dan zie je toch klootzakken rijden met alleen de voorruit een beetje schoon.....aaargh.
Vanmorgen de eerste pekelrit, maar dat was te verwachten. Verder redelijk fris - 1 boven nul om 05.50 in het hoekje bij m'n garage. Wegen waren goed te doen. Ik zag nog wel wat hagel liggen op de spitsstrook bij Bodegraven van die hagelbui van gisteren boven Gouda e.o. Ik had die bui zien hangen om ca. 16.30 en dacht die ook nog mee te krijgen, gelukkig niet. Ik weet niet wat ik anders had gedaan. Motor op vluchtstrook en wachten? Doorrijden met 5 cm ijs op de weg zal ook niet lukken. 50 km file richting Utrecht, je moet er niet aan denken en er doorheen rijden zal ook niet echt lukken.
Vanmiddag terug en dan vanavond of morgen effe afspuiten met koud water. We houden de sneeuwradar maar goed in de gaten.
Greetz, kowalski.