Weer of geen weer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het :] ging goed vanochtend. Beetje vochtig wegdek, maar geen gladheid tegengekomen. Wel wat frisjes onderweg. Niet eens hoeven stoppen om m'n handen te warmen aan m'n motorblok.
Nu hopen op een zelfde goede :] vanmiddag.
 
Vandaag vanaf 30 km van huis, toch in de sneeuw gereden (de sneeuwradar gaf wel smeltende sneeuw aan, maar de buienradar gaf ook regen aan, deze keer is het de sneeuwradar die "gelijk had"). Gelukkig bleef de sneeuw niet liggen, maar ze bleef wel aan mijn scherm en vizier kleven, dus iedere paar honderd meter (laatstes stuk was 35 km file!!) even met de hand over het vizier om de boel vrij te maken.

Als je al denkt dat chauffeurs in de regen "blind" zijn en geen rekening houden met motorrijders, dan moet je eens in de sneeuw door de file proberen te rijden. Gelukkig goed aangekomen.

Ik ontdek nu wel een klein "nadeeltje" van motormoffen. Als je iedere paar honderd meter je hand gebruikt om je vizier sneeuwvrij te maken, wil dat ook zeggen dat je iedere paar honderd meter "in de mof" moet kruipen met je hand...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag vanaf 30 km van huis, toch in de sneeuw gereden (de sneeuwradar gaf wel smeltende sneeuw aan, maar de buienradar gaf ook regen aan, deze keer is het de sneeuwradar die "gelijk had"). Gelukkig bleef de sneeuw niet liggen, maar ze bleef wel aan mijn scherm en vizier kleven, dus iedere paar honderd meter (laatstes stuk was 35 km file!!) even met de hand over het vizier om de boel vrij te maken.

Als je al denkt dat chauffeurs in de regen "blind" zijn en geen rekening houden met motorrijders, dan moet je eens in de sneeuw door de file proberen te rijden. Gelukkig goed aangekomen.

Ik ontdek nu wel een klein "nadeeltje" van motormoffen. Als je iedere paar honderd meter je hand gebruikt om je vizier sneeuwvrij te maken, wil dat ook zeggen dat je iedere paar honderd meter "in de mof" moet kruipen met je hand...

Nog geen sneeuw gezien gelukkig :]

Moffen moet ik niet, om de reden die jij geeft ;)
Gewoon handkappen, heerlijk :Y
Rij nog met m'n dunne, wel waterdichte, handschoenen en dat gaat prima (50km snelweg per enkele reis is vooralsnog geen probleem).

Zag net op sneeuwradar wel dat er aardig wat sneeuw aankomt, dat het maar in Belgie blijft :+
 
Wat een ongelofeloos klote weer vanmorgen.
Mijn pak is waterdicht dus dat is mooi, maar die $##@% koekblikkers

Ruiten schoonmaken??? waar is dat nodig voor.
Spiegels? Ook al van die overbodige accessoires.

Ik heb rond om Rotterdam een enorme prak van die natte regen/sneeuw/troep op mijn pletterpet gekregen.

Kou vond ik reuze meevallen.
Het ziet er nu een stuk beter uit buiten

:]
 
Hier aan de BE kust is ook geen weer:
Webcam beeld vandaag 12u00:


full
 
Laatst bewerkt:
Hier aan de BE kust is ook geen weer:
Webcam beeld vandaag 12u00:


[afbeelding]

Ziet er wel prachtig uit. Ik zou er nog heen rijden om er een foto van te maken :)
In de winter een stukje strandwandelen vind ik ook altijd leuk (maar dan ga ik er niet op de motor naartoe natuurlijk..).
 
Wat een ongelofeloos klote weer vanmorgen.
Mijn pak is waterdicht dus dat is mooi, maar die $##@% koekblikkers

Ruiten schoonmaken??? waar is dat nodig voor.
Spiegels? Ook al van die overbodige accessoires.


Ik heb rond om Rotterdam een enorme prak van die natte regen/sneeuw/troep op mijn pletterpet gekregen.

Kou vond ik reuze meevallen.
Het ziet er nu een stuk beter uit buiten

:]
Ik kan je helemaal volgen, Bikkel, richtingaanwijzers idem dito. En dan maar klagen dat je overal doorheen slalomt. Het is soms de enige manier om te overleven tussen die slaapkoppen. :(
Ik was gelukkig net voor die natte sneeuw - pakweg een kwartiertje, bleek - en hopelijk is het vanmiddag net als nu.
Ik heb m'n sweatshirt ingeruild voor de binnenvoering in m'n jas (nu weer gewoon t-shirt lange mouw eronder), broek is nog zonder. Gerbings zoek ik dit weekend op en ik trek het kabeltje alvast vanonder m'n zadel naar boven - als dit weer doorzet tenminste - dan kan ik ze meteen gebruiken als de sneeuw daar is. Als het echt gaat vriezen overdag heb ik nog wat extra's over om het vol te houden (genoemd sweatshirt, voering in broek, helmmuts, verwarmde handschoenen).

Greetz, kowalski.
 
Gisteravond op weg van werk naar huis een wat slappe versie van natte sneeuw op m'n dak gekregen, maar stelde weinig voor. Vanochtend was het vooral wat mistig.

Zonet wat natte sneeuw, maar inmiddels is het weer droog in Assen. Zal dus wel weer een probleemloze rit naar Groningen worden over 20 minuutjes. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uit gaat zien. Het is m'n eer te na om met de trein te gaan, dus ik moet en zal weer op de VTR :)

Komend weekend wordt er wat serieuzere sneeuw verwacht. Misschien maandag maar met een collega meerijden. Een echte bikkel ben ik namelijk niet ;)
 
Ik heb m'n sweatshirt ingeruild voor de binnenvoering in m'n jas (nu weer gewoon t-shirt lange mouw eronder), broek is nog zonder. Gerbings zoek ik dit weekend op en ik trek het kabeltje alvast vanonder m'n zadel naar boven - als dit weer doorzet tenminste - dan kan ik ze meteen gebruiken als de sneeuw daar is. Als het echt gaat vriezen overdag heb ik nog wat extra's over om het vol te houden (genoemd sweatshirt, voering in broek, helmmuts, verwarmde handschoenen).

Greetz, kowalski.

Ik heb alleen nog maar mijn winterhandschoenen opgezocht, maar denk dat ik vanavond maar eens op zoek ga naar mijn windstopper colletje.
Binnenvoering in jas vind ik nog niet nodig, zo koud is het nog niet.
Ik moet 30km enkele reis en dat is nog goed te doen.

:W :]
 
Zag net toch echt toen ik uit het raam keek zo'n prachtig (not!) vrachtwagentje over de dijk gaan met een bak achterop en zwaailichten aan :(

Dat wordt de komende tijd een winterslaap voor de hornet :?
 
Laatst bewerkt:
Zag net toch echt toen ik uit het raam keek zo'n prachtig (not!) vrachtwagentje over de dijk gaan met een bak achterop en zwaailichten aan :(

Dat wordt de komende tijd een winterslaap voor de hornet :?
Ik ben er inderdaad ook al een paar van tegen gekomen!
Vanmiddag (na 2 dagen m'n motor te hebben!) m'n motor in een stalling gezet...
'k zit te wachten op wat warmer weer!
 
Gisteren voorlopig voor het laatst gereden. Ben vanmorgen in de auto gekropen bij mijn carpoolmaatje terwijl het vandaag eigenlijk prima te doen was... Vrees dat de Bleed voorlopig onder het zeiltje staat. Met kans op sneeuw/gladheid hou ik het toch echt voor gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan