Wegpiraat

Dit soort verkeersdebielen kunnen we missen als pijn in je reet.

Spiegelen of niet, wat kan je er aan doen als er zo'n grijze container met een pleurisgang achteropkomt.

Als de politie hier niks aan kan doen dan hoop ik van ganser harte dat de natuur met dit soort golems afrekent. Bij voorkeur een eenzijdig ongeval.
 
Wat dan in dit geval? Dus jij vindt dat als ze gewoon rechtdoor was gereden het wel goed is dat die vent zo inhaald?

Als zij rechtdoor was gereden had ze niet op de linkerhelft gereden.

Geen richting aangeven en niet spiegelen maar wél de linkerhelft van de weg gebruiken om een simpel weggetje naar rechts in te slaan. Jullie zien 't kennelijk allemaal niet, maar zij wijkt íneens uit naar links. Die gast haalt inderdaad met flinke snelheid in, maar ging er vanuit gewoon de linkerberm te kunnen gebruiken. Als de voorste motorrijder dan ineens naar links gaat, ttssjaa.

Als je in je spiegels had gekeken en je weet dat er iemand achter je rijdt, en je rijdt ook nog met zo'n sufkuttentempo, dan weet je dat de mogelijkheid bestaat dat die persoon in gaat halen.

Dus.
 
Wat dan in dit geval? Dus jij vindt dat als ze gewoon rechtdoor was gereden het wel goed is dat die vent zo inhaald?

Persoonlijk zou ik op zo'n weg links van het midden rijden, wat het in theorie moeilijker maakt om in te halen, maarja. Richting aangeven of plaats op de weg zeggen lang niet alles bij zo'n figuur. Dit was geen eenmalige misser van die bestuurder; hij heeft gewoon een verkeerde instelling, als je het mij vraagt.

(Je moet namelijk hoe dan ook niet zo dicht langs tweewielerbestuurders scheuren, ookal doen ze in jouw ogen 10 dingen fout.)
 
Laatst bewerkt:
hoe hard reden julie daar trouwens? 30 ofzo?
waarschijnlijk mag je daar, minstens 60 of mischien zelfs 80....

dan mag je wel wat meer rechts houden als je daar niet bekend bent en die B&B aan't zoeken bent.
Zodat andere mensen er normaal langs kunnen.
 
Wat de hell..

iemand die zo rijd, is ook maar de vraag óf je daar ruzie mee wilt..

En klagen over het niet spiegelen :') waarom zou je spiegelen op zo'n weg, al zat er iemand achter me zou ik m nog niet laten passeren op dat smalle klote strookje, bij een oprit ben je de eerste.. spiegelen had geen fuck uitgemaakt, hij was er hoe dan ook rakelings langs gegaan met een belachelijk snelheidsverschil.

richting uitzetten is wel een goede gewoonte.. niet dat t ene fuck had uitgemaakt.
 
De weg is zo breed dat er 1 auto kan rijden dus je verwacht niet dat er iemand gaat inhalen. Mijn vrouw rijdt voor mij en hoorde van mij dat er wat aan kwam. Ze begint met de beweging om rechts af te slaan. een mijn inziens normale beweging.

Ook ik had hem niet zien aankomen. De weg is 300 meter lang en na twee honderd meter gaan wij dus rechtsaf.

Voor mij een wegpiraat.
 
Als zij rechtdoor was gereden had ze niet op de linkerhelft gereden.

Geen richting aangeven en niet spiegelen maar wél de linkerhelft van de weg gebruiken om een simpel weggetje naar rechts in te slaan. Jullie zien 't kennelijk allemaal niet, maar zij wijkt íneens uit naar links. Die gast haalt inderdaad met flinke snelheid in, maar ging er vanuit gewoon de linkerberm te kunnen gebruiken. Als de voorste motorrijder dan ineens naar links gaat, ttssjaa.

Als je in je spiegels had gekeken en je weet dat er iemand achter je rijdt, en je rijdt ook nog met zo'n sufkuttentempo, dan weet je dat de mogelijkheid bestaat dat die persoon in gaat halen.

Dus.

:N

B| Volgens mij ben jij gewoon een automobilist met een verkeerde instelling zonder A rijbewijs...

Edit: "Gewoon" door de berm zegt ie ook nog... 8-)
 
Laatst bewerkt:
De weg is zo breed dat er 1 auto kan rijden dus je verwacht niet dat er iemand gaat inhalen. Mijn vrouw rijdt voor mij en hoorde van mij dat er wat aan kwam. Ze begint met de beweging om rechts af te slaan. een mijn inziens normale beweging.
Normale beweging? Als je de linkerweghelft nodig hebt om een bochtje naar rechts te maken zou ik eens aan je rijtechniek gaan werken.
Ook ik had hem niet zien aankomen. De weg is 300 meter lang en na twee honderd meter gaan wij dus rechtsaf.

Voor mij een wegpiraat.

Maargoed. Trouwens, als je vrouw al van jou moet horen dat er wat aan komt.... Lekker bezig.

Mensen die de boel ophouden haal je gewoon in, zo simpel is het. Jullie houden die 4x4 op, dus haalt hij in. Ik heb een bloedhekel aan mensen die 30 rijden waar 80 toegestaan. Zijn het nog motorrijders ook. Snap je toch niks van?
 
Als ik jullie zo stapvoets zie rijden, midden op de rijbaan, dan heb je imho niet echt op je spiegels gelet, anders zouden jullie wel uiterst rechts gaan rijden, terwijl jullie de hele rijbaan maar even in beslag nemen.....
En misschien heeft de bestuurder van de auto wel een hele dringende reden om zich zo te gedragen....
En zie de bestuurder van de voorste motor nu ook niet echt kijken, knipperlicht gebruiken, voorsorteren, maar een slinger naar links maken om makkelijker in te sturen....

Komt van 2 kanten he veilig rijden
 
:^

Inderdaad, wat een motorrijdersbrillen hebben we hier op zeg. De voorste motorrijder doet echt álles fout wat je met afslaan fout kunt doen, maar nee hoor, iedereen joelt naar de automobilist die gewoon van A naar B wil en niet opgehouden wil worden.

Stapvoets rijden, geen knipperlicht, niet spiegelen en ONVERWACHTS UITWIJKEN NAAR DE LINKERHELFT, en dus jezelf vóór de inhalende automobilist werpen...

Lekker bezig.
 
Hmmmm die had haast....

zo rij je normaal niet.. levensgevaarlijk :X

Gokje: -vrouw aan het bevallen? of familielid in het ziekenhuis? Zo rij je niet als je op weg bent naar de tennisclub :N

[me]of hij is kneiterstoned[/me]
 
Inderdaad BMWtoerer ben het helemaal met je eens.

Als Matrix en zijn vrouwtje eerst even bij hun eigen ten rade gaan wat jullie "verkeerd" doen en dan een situatie indenken als alles wel normaal en goed ging dan zou die jeep echt wel anders ingehaald hebben denk ik zomaar ;)
 
Je hebt geleerd om voor te sorteren aan de rechterkant van de weg (om daar niet ingehaald te worden door hinderlijke figuren), wat jij en jouw vrouw doen is rechts van het midden rijden (brommerstijl?) en bij de bocht stuurt zij meer naar links. Voor hetzelfde geld had de jeep na jou z'n stuur omgegooid om d'r rechts in te halen en dan had je echt een bloedbad. Had je het theoretisch correct aangepakt:

1. De juiste plaats op de weg (op dezelfde breedte als de autobestuurder): dan had hij achter jou aan moeten sluiten.
2. De juiste manier voorgesorteerd: dan had hij zelfs met z'n deuren wijdopen jullie voorbij kunnen rijden.

Laat het een waarschuwing zijn dat automobilisten misbruik van je maken zodra ze de kans zien. Jij moet voorkomen dat die "gaten" er komen.

En ja, deze gast is gestoord en als het mij was overkomen dan had ik (achteraf) ook graag z'n autosleutels en rijbwijs ingenomen en gesloopt. Als je daar een paar dagen blijft kun je overwegen om een screenshot te maken en op te hangen bij verschillende supermarkten met je telefoonnummer: iemand zal toch wel zijn aso rijdende buurman erin herkennen? Jullie laten steken vallen maar die automobilist is gewoon levensgevaarlijk bezig.
 
Laatst bewerkt:
:^

Inderdaad, wat een motorrijdersbrillen hebben we hier op zeg. De voorste motorrijder doet echt álles fout wat je met afslaan fout kunt doen, maar nee hoor, iedereen joelt naar de automobilist die gewoon van A naar B wil en niet opgehouden wil worden.

Stapvoets rijden, geen knipperlicht, niet spiegelen en ONVERWACHTS UITWIJKEN NAAR DE LINKERHELFT, en dus jezelf vóór de inhalende automobilist werpen...

Lekker bezig.


dus als een oud vrouwtje in de rollator de weg oversteekt dan sjees jij haar met 80 ook voorbij omdat jij nietopgehouden wilt worden :/

vind niet dat ze wat verkeerd doen.
de weg is gewoon retesmal en dan is de veiligste plek niet naast de berm....

en gezien de passerende snelheid van die 4x4 reed hij al niet een tijdje achter de motorrrijders maar kwam die gewoon met die asosnelheid er al aan.

hij kon beter eerst zijn claxon gebruiken als die zo haast had en daarnaast kun je als persoon niet de hele tijd spiegelen...

ik ben zelf ook iemand die wel eens rechts inhaalt en doorgetrokken strepen mee pakt om langzamen in te halen maar nooit op deze asociale manier |(
 
Als er geen strepen op de weg staan mag je de gehele weg gebruiken.

Er wordt ook gemeld langzaam tempo maar voor twee honderd meter geef je niet vol gas in de remmen en afslaan. Zeker niet als je zoekende ben.

Er was totaal geen ruimte om in te halen. en als je schrikt dan vergeet je misschien je knipperlicht.

Ik rij al zo'n 30 jaar motor meer dan 15.000 km p/jaar schadevrij.

Ik kan een wegpiraat redelijk herkennen.
 
Je had dit...........je had dat...............

gelukkig is het goed afgelopen en kon iedereen gewoon zn weg vervolgen ;)
 
Ok, ik ben het wel met bovenstaande eens...

Maar al deed mevrouw alles verkeerd wat ze kon doen op dat moment... Dan rechtvaardig het nog niet om zo in te halen! Wat een gelul zeg! Als we dan toch gaan zeiken... Weet je wel officieel hoeveel ruimte er tussen beide weggebruikers in moet zitten als je wilt inhalen? Als je dan toch gaat zeuren zou je zelf nog geen fietser hier in mogen halen...
 
Als zij rechtdoor was gereden had ze niet op de linkerhelft gereden.

Geen richting aangeven en niet spiegelen maar wél de linkerhelft van de weg gebruiken om een simpel weggetje naar rechts in te slaan. Jullie zien 't kennelijk allemaal niet, maar zij wijkt íneens uit naar links. Die gast haalt inderdaad met flinke snelheid in, maar ging er vanuit gewoon de linkerberm te kunnen gebruiken. Als de voorste motorrijder dan ineens naar links gaat, ttssjaa.

Als je in je spiegels had gekeken en je weet dat er iemand achter je rijdt, en je rijdt ook nog met zo'n sufkuttentempo, dan weet je dat de mogelijkheid bestaat dat die persoon in gaat halen.

Dus.

:')

Ik ga er vanuit dat je hier met een geniale manier van sarcasme reageert. Anders kom je wel HEEL dom over. ;)

Anyhow.... jammer dat hij de sloot niet raakte....
 
Terug
Bovenaan Onderaan