Wel of geen gekleurde ventieldoppen in Duitsland?

Geweldig dit zeg!!

Boete voor ongekeurde ventieldoppen is €450
Ik zou gelijk voor carbon ventieldoppen gaan, scheelt weer gewicht
 
Ik zou zelf niet met ongekleurde ventieldoppen rond gaan rijden, echt levensgevaarlijk! Desnoods spuit je er zelf met een spuitbusje een mooie E-kleur op, maar direct goedgekleurde doppen kopen is natuurlijk voordeliger.
 
;)
full
 
het gaat nu om gekleurde dopjes en die hoeven niet met een ketting vast te zitten
ik geloof dat je die met Loctite moet vast zetten
 
Laatst bewerkt:
Je mag ongekeurde ventieldoppen ook gebruiken, alleen dan moet je ze vastzetten met loctite 480


:Y

Bij duitse tankstations kan je bij de kassa een brander huren om de dopjes los te stoken als je de banden op wil pompen.

veiligheid staat hoog in het vaandel bij de oosterburen.
 
zorg er wel voor dat als je andere ventieldoppen neemt je wiel weer opnieuw word uitgebalanceerd :Y echt heeeel belangrijk kijk ook even voor dopjes met een TUV keur die zijn goedkoper en zijn altijd toegelaten in Duitsland, mestal zijn het die zwarte dopjes.





_O- ik lach me kapot hier
 

En dat bedoel ik maar!
Alsof met olijfolie iets mis kan gaan |(
Gelukkig is die gekkenclub dit keer toch nog tijdig bij zinnen gekomen:


http://www.elsevier.nl/Europese-Uni...annetjes-restaurants-gaat-niet-door-1262897W/


andere quote in dit verband:

"Met de intrekking van het plan tracht de Europese Commissie de imagoschade voor de Europese Unie te beperken. Dat zal amper helpen. Het kwaad is geschied: de olijfolie-saga illustreert de tomeloze regelzucht van de Unie.Jaarlijks fabriceren nationale ambtenaren en politici in Brussel honderden regels waarvan de meeste de publiciteit nooit halen. Het blijkt maar weer eens hoe noodzakelijk het is de stofkam te halen door het Europese regelwerk."

Denk in dit verband ook aan de Motor-APK.
 
Schijnt dat je bij grenspassage met ongekeurde ventieldopjes, 3 maanden quarantaine riskeert. Ik zou het er niet op wagen.. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan