En als je bij de staandehouding (zo heet dat toch?) je dB-killer meteen kunt monteren, wat dan? Als je verlichting niet goed is en je maakt het ter plekke, is het verder wel goed, dacht ik.
Het E-keurmerk zit trouwens op de demper en niet op de dB-killer, dus dan kunnen ze de demper toch niet in beslag nemen, of wel?
O, ik niet. Ik laat die gewoon thuisja das makkelijk
ik heb namelijk altijd een standaard demper op mn rug gebonden
Op zaterdag 01 februari 2003 08:54 schreef NitroMax het volgende:Ik heb wel een pesthekel aan die "snelle" autootjes met die bonkherrie ( of heet dat ook muziek? ) die 's nachts langsrijden, maar dat zal wel zijn omdat ik motorgeluid wèl mooi vindt en die dreunmuziek niet ( en de leeftijd natuurlijk, als ze langskwamen met de Golden Earring, Deep Purple, Uriah Heep of zo was het opeens een stuk minder erg)
Ach...tuurlijk vinden ze dat goed......en als je te hard hebt gereden en ze laten je stoppen zeg je gewoon, terwijl en omdat, je NU toch niet te hard rijd....???Vinden ze dan ook plotseling goedIk wil mijn dB-killer onder duo-kapje meenemen en mocht oom agent erover beginnen, dan ram ik de killer er in. Dan is het "mankement" toch opgelost, of trappen ze daar niet in?
Echter, het toerental moet electronisch gemeten worden, ze mogen niet op je toerenteller kijken en ongeveer bij 6250 rpm het gas vast houden. Nu komt de clou, de kabel waar de sensor opgezet moet worden (om het toerental electronisch te bepalen) zit zo goed verstopt dat de kuip eraf moet om er bij te kunnen.
Echter, het toerental moet electronisch gemeten worden, ze mogen niet op je toerenteller kijken en ongeveer bij 6250 rpm het gas vast houden. Nu komt de clou, de kabel waar de sensor opgezet moet worden (om het toerental electronisch te bepalen) zit zo goed verstopt dat de kuip eraf moet om er bij te kunnen.
Vervolgens wordt er een sensor geplaatst naast de motorfiets, die in staat is de electrische pulsen van de bobine op te vangen en op die manier het toerental van de motor kan registreren.
Volgens mij hebben ze dat kabeltje zelf niet nodig, meten ze gewoon het veld rondom je bobine- of bougiekabel. Al weer een reden minder om Kawa te rijden
Ik wist niet dat Kawasaki het enige merk is dat nog bougies gebruikt, de rest van jullie rijdt op diesel zeker
Op zaterdag 01 februari 2003 20:51 schreef Baksteen het volgende:Ach...tuurlijk vinden ze dat goed......en als je te hard hebt gereden en ze laten je stoppen zeg je gewoon, terwijl en omdat, je NU toch niet te hard rijd....???Vinden ze dan ook plotseling goed
Het bonnetje wat je krijgt voor overbodig en ruimschoots lawaai maken door stilstaand "gassen" of het knoerthard zetten van radio's in koekblikjes of met piepende bandjes optrekken is een bonnetje in verband met een gedraging die door de bestuurder word uitgevoerd. Bon gaat over gedrag bestuurder, onafhankelijk van het voertuig.
Het bonnetje voor teveel lawaai uit je pijp is ingevolge het voertuigregelement, daarin staat omschreven waaraan het voertuig, je motor, moet voldoen. Daarin staat vermeld bv hoe breed een motor mag zijn, op welke plaats knipperlicht, waar kentekenplaat, hoeveel profiel op de band en dus ook hoeveel lawaai er uit je uitlaat mag komen. Bon voor het voertuig, onafhankelijk van (welke) bestuurder. Bestuurder is verantwoordelijk voor hegeen hij op/in rondrijdt !!! Rijdend op een motor van een ander zal de bon dus op JOUW naam komen te staan !!!!
Dus het rijden met een voertuig dat niet 100% wettelijk in orde is, is al strafbaar. Ook zonder APK bijvoorbeeld, dit is toch een zaak voor de eigenaar/kentekenhouder?Geld trouwens ook voor de verzekering, leen je motor en blijkt hij onverzekerd kan JIJ en de eigenaar een bon krijgen daarvoor !!!!!Even navragen dus maar!!!
Op zondag 02 februari 2003 01:29 schreef Van Oekel het volgende:Maar het niet voldoen aan bepaalde voertuigreglementen zal toch niet leiden tot inbeslagname als je dit ter plekke kunt verhelpen?Mmh, ingewikkeld. Als ik het goed begrijp is de bekeuring als je gewoon rustig met je teveel geluid producerende demper aan het toeren bent dus voor de motor en niet voor de bestuurder (simpel gezegd). Maar de bestuurder moet hem betalen (duh!) ook al is het zijn/haar motor niet.Dus het rijden met een voertuig dat niet 100% wettelijk in orde is, is al strafbaar. Ook zonder APK bijvoorbeeld, dit is toch een zaak voor de eigenaar/kentekenhouder?
1e: zeker wel, in sommige gevallen als het gebrek gevaak veroozaakt of zou kunnen veroorzaken zelfs erg snel. Maar wat vaker zal voorkomen als er met het voertuig iets niet goed is is inname van het kentekenbewijs. Je krijgt dan een bepaalde tijd 14 dagen, om e.e.a. te (laten) repareren en kan dan het voertuig weer laten zien aan de verbalisant of een technisch specialist. In ernstiger gevallen zal het zelfs zo zijn dat je de reparatie bij het RDW moet laten controileren voor je je paparassen terugkrijgt. Enne.....geen papieren betelkend in die tussentijd dus ook niet rijden !!!!!!
2e Mmhhjjaa, zo zou je 't ongeveer kunnen omschrijven. Het is een gebrek aan de voertuigeisen. En de bestuurder is verantwoordelijk voor wat hij bestuurd.
3e Ja, had de eigenaar in orde moeten maken. (Tegenwoordig krijg je trouwens ook van de RDW computer automatisch een bonnetje thuisgestuurd als je je blik niet op tijd APK't.) In principe zal de bestuurder verantwoordelijk worden gehouden voor gecontateerde gebreken. En soms is het een gebrek dat idd duidelijk is en wat de bestuurder zelf had kunnen zien en dus z'n conclusie had moeten trekken. Soms ligt 't wat moeilijker maar onthoud maar dat de bestuurder verantwoordelijk gehouden zal worden.
Bovenstaande geld voor in het algemeen. In bovenstaande zijn kleine stukjes van heel veel verschillende wetten, regelingen , verordeningen e.d. door elkaar geworsteld. Als je alles precies omschreven zou willen lezen kom je op een aantal duizenden bladzijden terecht, met dagelijks aanvullingen en veranderingen door uitspaken van rechters in allerlij zaken. Ik weet 't niet meer precies maar als leerling op de politieschool ben je ongeveer een week of 6 met verkeerszaken bezig om zover tekomen dat je net genoeg weet om de meest voorkomende dingen te begrijpen. En dan weet je echt nog meer heeeeeel weing......
Baksteen wordt er verschil gemaakt tussen permanente voertuigeisen en gebruikerseisen van het voertuigreglement m.b.t. van de geverbaliseerde?
De een voor de houder/eigenaar, de ander voor de bestuurder?
met dit weer zit ik niet in de tuin,Moet je bij mij in voortuin op zondag een gesprek proberen te beginnen kan je lachen want dan moet je na iedere 2 woorden ff pauzeren. De ene week is van 08:00 tot 19:00 de HD club hier en de week erop zit de Duc club hier. Dan begin je wel enig begrip te krijgen voor de geluid mauwers hoor. Kan ze niet geheel meer ongelijk geven.