Buellbloke
Gedigitaliseerde lul
- 27 jan 2011
- 9.541
- 4.192
Als ik tot 130 op de teller in loop, zoals het feit is van afgelopen woensdag, dan is 170 een meer dan reële inschatting.
Los van reactie vermogen etc.
Bij een wedstrijd op papier doet een 99 SV 650N, de 0-100 in 1 seconde sneller dan de genoemde M3.
In de paar seconde van 0-170 zal dat verschil nog niet gedicht zijn, daarna wordt het een ander verhaal.
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk
Bij de kruising kan er van de rechter of linker kant nog net ff een door het net op rood gesprongen verkeerslicht rijden, meestal met een flinke gang. Net als jij flink wegtrekt!
Daarom moet je ook altijd met je ogen open vertrekkenBij de kruising kan er van de rechter of linker kant nog net ff een door het net op rood gesprongen verkeerslicht rijden, meestal met een flinke gang. Net als jij flink wegtrekt!
Niet zo moeilijk met de sv650, aangezien je geen zorgen moet maken dat het voorwiel omhoog komt vanaf de tweede versnelling.Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Best lastig ... wat ik gevonden heb van mijn GSX 750 F, zou die in 3.9sec de 100 halen.Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Blind weg sprinten is nooit slim, of je nou vóór of tussen de auto's staat. Maar ik vind je voorbeeld des te meer rede om juist tussen de auto's te staan. Dan kan je nog op de rem mocht er een idioot door rood knallen. Dan kom je weer tussen de auto's terecht in plaats van dat ze achter op je rijden.
Daarom moet je ook altijd met je ogen open vertrekken
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Best lastig ... wat ik gevonden heb van mijn GSX 750 F, zou die in 3.9sec de 100 halen.
Slechts weinig auto's doen beter.
Toch ... een krachtige auto met automaat en 87 elektronische hulpmiddelen ... laat die maar gaan zeg ik
Het is hier eerder al aangehaald door iemand, het enige wat die hoeven te doen is, gaspedaal vloeren, en het daar gewoon houden ...
Zal dan nog een auto zijn zonder al die elektronische hulpmiddelen.Dan staan bij mijn auto de achterwielen mooi te spinnen en gooit ie de kont wat heen en weer, maar snel vooruit gaan doet ie niet.
Tot er eens een full-automaat 5.0L V8 of hoger meespeeltBen op m'n ZZR1400 nog geen enkel koekblik tegengekomen die me weet te verslaan.
Dus op een weg waar je 100 mag, ga je bewust (veel) langzamer rijden, en als je dan ingehaald word ga je hard optrekken naar de 100? En dat meerdere keren?Gisteren haalde ik een Audi RS6 Station die stond te wachten voor het verkeerslicht.
Lamp ging op groen en ik reed normaal weg.
Zag in mijn lampen dat de man mij zat te pushen.
Ik liet mijn gas langzaam zakken en schakelde 2x terug tot het moment dat meneer wilde inhalen.
Even vol gas tot de 100 (waar dat ook op de N-weg mocht) en weer even wachten op meneertje.
Draaide me demonstratief om op de motor met 2 lossen handen [afbeelding] om vervolgens nog een keer veel te snel voor hem naar de 100 te gaan.
Geloof dat die daarna begreep dat pushen of inhalen geen zin had
Eeuh, ik rijd gewoon netjes 100 en meneer de Audi bestuurder komt op mijn kont rijden en wilde inhalen op een doorgetrokken streep.Dus op een weg waar je 100 mag, ga je bewust (veel) langzamer rijden, en als je dan ingehaald word ga je hard optrekken naar de 100? En dat meerdere keren?
Goede reclame voor ons motorrijders
Zal dan nog een auto zijn zonder al die elektronische hulpmiddelen.
Als ik zie hoe "snel" mijn 1.6HDI automaat uit de startblokken schiet met amper 110PK en voorwielaandrijving, kan ik me bij minimum 250PK automaat met achterwielaandrijving wel wat voorstellen.
snel tussen aanhalingstekens omdat het niet is als in een M3 of AMG uiteraard, het blijft maar een lichte diesel met Franse automaat, en tegen zelfs een wat lichtere motor kan ik niet tegenop. Maar hij trekt toch behoorlijk door, zal niet spinnen, en schakelt op het ideale moment. Menig automobilist kan toch wel eens verast opkijken als je op een rond punt "voor iemand inrijdt" maar die persoon eigenlijk toch niet gehinderd wordt ...
Een nonkel van mij heeft ooit een Citroën 2CV6 gehad met +300PK.
... Oke, die +300pk werd niet uitgebraakt door de voorin liggende twee cilinder boxer van 650cc, maar wel door de achterin liggende Porsche boxer motor. Maar uiterlijk was er amper wat te zien aan dat geitje! Wel was het raar als je binnen in keek, die had twee versnellingspoken ...
Ging beestig goed rechtdoor, en ook in de bochten, voor zover de originele bandjes het aankonden
... het was ook alles behalve legaal, maar toendertijd kon je nog wel eens iets uithalen
Nee. In Puurs, deelgemeente van Bornem (België).Werkte hij toevallig in Den Haag?
En auto's trekken niet zijwaarts op. Het grootste voordeel is dat je niemand opfokt, hoogstens dat een mannetje zich uitgedaagd voelt. Daarbij ontneem je ook de automobilist zijn lolletje niet.
Stel je bent een amateursprinter. Je bent lekker aan het trainen. Dan ineens komt er iemand die beter is dan jij, en die gaat pal voor je neus staan. "Ja, ik ben toch sneller dan jij!". Voelt niet lekker he? Gewoon ernaast staan. Dat is het enige legale, het veiligste en het vriendelijkste. Ik weet niet wat je nog meer kan wensen.
De Tesla won? Is niet echt een schande. Niet alleen extreem snel, maar ook maximaal instant koppel en een superdirecte tractie controle. Wil je op de motor je theoretisch beschikbare vermogen echt maximaal naar het asfalt krijgen dan moet je ook nog wel een beetje kunnen rijden. Die Tesla rijder hoeft alleen maar het acceleratiepdedaal te vloeren en het daar te houden.