Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3


Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
 
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk

Bij de kruising kan er van de rechter of linker kant nog net ff een door het net op rood gesprongen verkeerslicht rijden, meestal met een flinke gang. Net als jij flink wegtrekt!
 
Bij de kruising kan er van de rechter of linker kant nog net ff een door het net op rood gesprongen verkeerslicht rijden, meestal met een flinke gang. Net als jij flink wegtrekt!

Blind weg sprinten is nooit slim, of je nou vóór of tussen de auto's staat. Maar ik vind je voorbeeld des te meer rede om juist tussen de auto's te staan. Dan kan je nog op de rem mocht er een idioot door rood knallen. Dan kom je weer tussen de auto's terecht in plaats van dat ze achter op je rijden.
 
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Niet zo moeilijk met de sv650, aangezien je geen zorgen moet maken dat het voorwiel omhoog komt vanaf de tweede versnelling.
En in de eerste moet je gewoon met 4k toeren wegtrekken zodat het voorwiel net niet van de grond komt.
Hoe krachtiger de motor, hoe moeilijker maar daar hebben ze tegenwoordig traction control voor.
 
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Best lastig ... wat ik gevonden heb van mijn GSX 750 F, zou die in 3.9sec de 100 halen.
Slechts weinig auto's doen beter.

Toch ... een krachtige auto met automaat en 87 elektronische hulpmiddelen ... laat die maar gaan zeg ik

Het is hier eerder al aangehaald door iemand, het enige wat die hoeven te doen is, gaspedaal vloeren, en het daar gewoon houden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daarom moet je ook altijd met je ogen open vertrekken


Zo moeilijk is het niet
 
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?

Het is op een motor inderdaad een stuk lastiger, maar met iets meer dan 49k weer en geen weer kilometers op mijn SV, weet ik ondertussen wel een beetje, hoe ik deze fiets redelijk snel van z'n plek krijg.

Maar in mijn betreffende sprint was het binnen 10 meter de bocht om, dus kon ik zorgen dat ik al in de 2e versnelling zat en het dus alleen een kwestie van open trekken was.
En zo kwam de M3 in deze specifieke sprint te kort.
 


Dan staan bij mijn auto de achterwielen mooi te spinnen en gooit ie de kont wat heen en weer, maar snel vooruit gaan doet ie niet.
 
Dan staan bij mijn auto de achterwielen mooi te spinnen en gooit ie de kont wat heen en weer, maar snel vooruit gaan doet ie niet.
Zal dan nog een auto zijn zonder al die elektronische hulpmiddelen.
Als ik zie hoe "snel" mijn 1.6HDI automaat uit de startblokken schiet met amper 110PK en voorwielaandrijving, kan ik me bij minimum 250PK automaat met achterwielaandrijving wel wat voorstellen.

snel tussen aanhalingstekens omdat het niet is als in een M3 of AMG uiteraard, het blijft maar een lichte diesel met Franse automaat, en tegen zelfs een wat lichtere motor kan ik niet tegenop. Maar hij trekt toch behoorlijk door, zal niet spinnen, en schakelt op het ideale moment. Menig automobilist kan toch wel eens verast opkijken als je op een rond punt "voor iemand inrijdt" maar die persoon eigenlijk toch niet gehinderd wordt ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren haalde ik een Audi RS6 Station die stond te wachten voor het verkeerslicht.
Lamp ging op groen en ik reed normaal weg.
Zag in mijn lampen spiegels dat de man mij zat te pushen.
Ik liet mijn gas langzaam zakken en schakelde 2x terug tot het moment dat meneer wilde inhalen.
Even vol gas tot de 100 (waar dat ook op de N-weg mocht) en weer even wachten op meneertje.
Draaide me demonstratief om op de motor met 2 lossen handen om vervolgens nog een keer veel te snel voor hem naar de 100 te gaan.
Geloof dat die daarna begreep dat pushen of inhalen geen zin had
 
Laatst bewerkt:
Dus op een weg waar je 100 mag, ga je bewust (veel) langzamer rijden, en als je dan ingehaald word ga je hard optrekken naar de 100? En dat meerdere keren?

Goede reclame voor ons motorrijders
 
Dus op een weg waar je 100 mag, ga je bewust (veel) langzamer rijden, en als je dan ingehaald word ga je hard optrekken naar de 100? En dat meerdere keren?

Goede reclame voor ons motorrijders
Eeuh, ik rijd gewoon netjes 100 en meneer de Audi bestuurder komt op mijn kont rijden en wilde inhalen op een doorgetrokken streep.
Daaropvolgend liet ik mijn gas los tot +/- 70 (ik zag dat er achter hem geen auto zat) om afstand te creeeren en gaf weer gas.
Zo duidelijker?
 
Audirijders zijn testosteronbommen, gelijk de kop in drukken dat gedrag.
Dus goed gedaan.
 
Al eventjes geleden maar bij een rondritje,
toen ik bij een verkeerslicht naar voren filterde stond ik naast een barrel...
(Ekkersrijt Eindhoven)
Oude BMW E30, zag er van buiten nogal afgeleefd uit...

Zo eentje maar dan afgeleefd.


Licht ging op groen en ik rij 'normaal' weg, sneller dan de Renault links van mij want ja, slapende dinosaurier achter t stuur.
Maar de BMW rechts van me was een beetje getuned.
"Sprintje" heeft ie gewonnen van mijn NC750x... 2e verkeerslicht ging ie ook driftend de bocht door.
Met piepende banden ging ie er vandoor.... en het enige wat ik me bedacht was, zo... die heeft er weer een litertje brandstof door gegooit.
 
ik kom zulke koekblikkers geregeld tegen.
meestal ga ik niet op ''de uitdaging'' om sneller te zijn, in.
maar heel af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan.

zo ook vandaag:
ik reed over de rondweg-noord in Amersfoort.
naast mij bij het stoplicht kwam een (hoorbaar getunde) Mini cooper staan, met drie jonge petjes er in.
de bestuurder had mij al in het oog en speelde met z'n gas, zo van ''kom maar op als je durft''.
de weg voor ons was leeg, en bij groen ging hij er luid grommend vandoor. (en dat ding was écht snel).
ik was hem desondanks snel voorbij, en na een overwinning-handgebaar naar de petjes-raket was de kous af.
althans, voor mij dan.
toen ik keurig afremde om voor te sorteren bij het volgende verkeerslicht, kwam petjes-raket snel langszij en bleef door razen...
een verkeerslicht verder waren ze al uit het zicht verdwenen.

was wel even leuk, maar bedacht toen dat het ook een les was om het (op die weg) niet weer te doen: oom agent wil er nog wel eens rondhangen met z'n camera...

Gr.
Lonewulf
 

Inderdaad een oud hok zonder electronische poespas, 213pk en 357Nm, gewone standaard bak met standaard motor (waar ik woon hangen ze geen 1.8 in een auto, maar een 3.8 of mijn geval 4 liter als standaard)
 
Laatst bewerkt:

Werkte hij toevallig in Den Haag?
 
Vandaag een of andere opgefokte BMW turbodiesel. Mijn XT verloor het vanaf 90km/h. Hij speelde wel vals want we reden al 50-60 en ik was eigenlijk gewoon rustig aan het inhalen toen hij ineens vol gas gaf. Jammer dat ik niet op de SV reed.
 
Werkte hij toevallig in Den Haag?
Nee. In Puurs, deelgemeente van Bornem (België).
En deels in Frankrijk, in het zuiden aldaar kan je tot op de dag van vandaag nog wel regelmatig een Franse old timer opkopen voor een laag bedrag, en vind je ook nog veel onderdelen.
 

Bedankt voor de gratis rijles

Ikzelf ging ook meestal ervoor staan. Nu ik jou berichtje lees zat ik er eens over na te denken en ik volg jouw advies en zal er voortaan tussen gaan staan Dank
 

Hallo, ik won...
Ik wapperde nog wat met mijn rechterbeen om de overwinning te vieren... daar ben ik achteraf niet trots op.