Je hebt gelijk! Hoewel 't volgens de specs op autoweek.nl overigens maar 38pk scheelt tussen de 924 en de 944. Met 163pk en ruim 1200kg heb je niet zo'n bijzondere motorfiets nodig om daarvan te winnen.
Als je een beetje kan rijden blijf je die tot pakweg 120km/u nog voor met zelfs een Dauville ...
Maar dat je van ze wint komt niet altijd omdat je een krachtiger voertuig hebt hoor.
Als ik het werk verlaat heb ik meteen twee snelwegwissels van driekwart.
Google Maps
Onkangs reed er een Ducati kweetniwavoortype, maar hij klonk "hongerig", berijder in vol circuitpak met kneesliders en al erop, en trok lekker door in toeren.
Hij moest ook richting Luik bleek zo.
Normaal neem ik die twee wissels aan 80 á 90 wegens verkeer en nog niet warme banden. Maar die Ducatirijder schoot me voor, nog voor de eerste wissel, maar in die bocht ga ik hem buitenom voorbij ... ik denk in mijzelf zo van
Het volgende rechte stuk kwam hij weer over me heen, houdt naast me even in en keek mij aan, maakte niets gebaar en ik kon zijn gelaatsuitdrukking niet zien. Zwart vizier, ja zo zwart dat je er echt niets doorheen zag. Hij kijkt weer vooruit en trekt het gas weer open. Ik accelereer ook, maar kan hem met moeite weer bijbenen ... tot voor die volgende bocht waarvoor hij in de remmen gaat terwijl de auto's voor hem nog ver verwijderd zijn.
Kon het niet laten, en ging hem rechts (ander baanvak) voorbij, weer naar links net voor het gearceerd vak begint (maar dus wel al lang een volle witte lijn ligt
) en start aan de bocht van R0 naar E40. Normaal tegen max 90, nu een tikkeltje over de 120. Eens op de E40 terug gezakt naar ongeveer 95km/u, duurde nog een drietal km voor hij mij weer voorbij kwam ...
Ik heb een sporttoer (GSX F 750), ga vlot door de bochten (zolang het droog is
), doch ben lang geen bochtenkoning. Ik had toch verwacht dat deze duc rijder mij met de vingers in de neus had kunnen achterlaten (gezien de motor en de uitrusting van de rijder). Leek me niet dat hij niet wilde vanwege voorzichtig zijn om de motor niet kapot te rijden, want er was weinig verkeer en op de rechte stukken trok hij er goed vandoor ...
Wat ik maar bedoel is, het is niet omdat je wint het ook aan je voertuig ligt.
Een sportmotor kan ik meestal zelfs niet volgen in een goede bocht, laat staan ze achterlaten.
A wise man said once "it's not the car you have to consider, but the driver!"
Of zoiets (mijn Engels is niet perfect
)
En dat is net zo met motoren
Ik had het hier nog niet gemeld omdat het topic erover gaat welke
auto je er probee4de uit te trekken.
Ik zie het wel dikwijls met 'dikke bakken' of tuning cars, als ik een uitrit of wissel van een snelweg nader en zij daar ook af moeten, ze dan komen
bumperkleven wielkleven, want ja, ik heb de gewoonte vrij rustig te rijden. Sommigen gaan dan nog wat zigzaggen om u te laten voelen dat ge een *s*hole zijt. En dan ... dan komt de bocht, en blijven ze plots kweetniehoeveel achter, terwijl ik géén bochtenkoning ben, en zij te stom zijn om te beseffen en te voelen dat een auto sneller door de bocht kan dan een motorfiets