welk merk is het goedkoopst

wie o wie

  • Honda

    Stemmen: 11 27,5%
  • Suzuki

    Stemmen: 18 45,0%
  • Kawasaki

    Stemmen: 3 7,5%
  • Ducati

    Stemmen: 5 12,5%
  • Aprillia

    Stemmen: 1 2,5%
  • Yamaha

    Stemmen: 2 5,0%
  • BMW

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cagiva

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    40

Ice^

MF'er
27 aug 2002
233
0
België
ik zie nu al verscheidene mensen spreken over "dure onderhouds beurten" en vroeg me nu es af welk merk nu relatief het goedkoopste in onderhoud is

denk wel dat de jap goedkoper zijn dan den italiaantjes
 
Ligt er ook aan hoeveel technische hoogstandjes je hebt op je motor......


Ik heb een ouder model, maar sommige dingen kunnen ook in de papieren lopen.....hoewel dat niet afweegt tegenover de nieuwere modellen, en of je wat zelf kan doen......
 
Honda spant wat duurzaamheid aangaat absoluut de kroon. (Dat moet objectief zijn, want ik rij Yamaha)

De merken ontlopen elkaar tegenwoordig niet veel meer maar zeker vroeger was Suzuki eigenlijk een weggooimotor, ook de goedkoopste.
 
Euhm, laat ik het zo zeggen. een grote beurt voor mijn Falco kost zo rond de 450 tot 500 euro. Ik vindt dat een klap geld, maar ik weet niet hoeveel een grote beurt bij andere merken kost, en om de hoeveel km dat moet gebeuren? da's denk ik ook wel belangrijk...
 
Destructief onderhoud is het goeiekoopst, wat kapot gaat vervangen.
 
Honda is het minst arbeidsintensief (jammer genoeg wordt meestal niet werkelijke werktijd van een monteur gefaktureerd, maar het 2voudige), maar de onderdelen prijzen zijn :r
BMW is vreselijk arbeidsintensief, met goedkope onderdelen prijzen.
Een oude MZ is zowel qua loon als onderdelen het goedkoopst.
 
Gewoon zelf je onderhoud uitvoeren aan een YAMAHA.
Is dan het gunstigste omdat europees distributiecentrum hier vlak bij Schiphol gehuisvest is.
Onderdelen hoevel dus niet gauw met de roeiboot uit japan te komen :+
 
Honda is het minst arbeidsintensief (jammer genoeg wordt meestal niet werkelijke werktijd van een monteur gefaktureerd, maar het 2voudige), maar de onderdelen prijzen zijn :r
BMW is vreselijk arbeidsintensief, met goedkope onderdelen prijzen.
Een oude MZ is zowel qua loon als onderdelen het goedkoopst.

Honda niet intensief? Zeker nog niet aan een VFR gesleuteld....
 
ik zie nu al verscheidene mensen spreken over "dure onderhouds beurten" en vroeg me nu es af welk merk nu relatief het goedkoopste in onderhoud is

denk wel dat de jap goedkoper zijn dan den italiaantjes

En wéér wordt mijn geliefde Triumph vergeten in de poll..... '(
Een T595 of 955i blok schijnt bij goed onderhoud onverwoestbaar te zijn en dus héél veel probleemloze kilometers aan kan!

Maar toch, eerlijk is eerlijk, ik denk toch ook dat de Japanners (iets) gunstig(er) afsteken qua onderhoud. Zal ook wel te maken hebben met de hogere verkopen (en daardoor betere beschikbaarheid van onderdelen en expertise) van deze fietsen.
 
Op zondag 10 augustus 2003 13:14 schreef NielsVR het volgende:
Jawa?

Toch niet ook een JAWA Fan. Ik moet eens "het grote JAWA fanclub topic" openenen.

Die Jawa's lopen nog op afgedankte frituurvet volgens mij.
Alleen kan dat kickpedaaltje wel snel slijten hoor.
 
En wéér wordt mijn geliefde Triumph vergeten in de poll..... '(
Een T595 of 955i blok schijnt bij goed onderhoud onverwoestbaar te zijn en dus héél veel probleemloze kilometers aan kan!

Maar toch, eerlijk is eerlijk, ik denk toch ook dat de Japanners (iets) gunstig(er) afsteken qua onderhoud. Zal ook wel te maken hebben met de hogere verkopen (en daardoor betere beschikbaarheid van onderdelen en expertise) van deze fietsen.


ja ik heb maar een beperkt aantal plaatsen dus heb ik de meest voorkomende merken genomen van dit forum

ps Triumph daytona vind ik wel echt :9~
 
Ik moet zeggen dat mijn HD toch ook een echte lowbudgetbike is.
Als je niks om glimmende adelaartjes enzo geeft, dan is het echt goedkoop.
Gewoon omdat het technisch niks voorsteld bij een moderne jap.
Ik moest destijds een nieuwe remschijf hebben. Dat koste me 60 gulden. Daar heb je volgens mij bij weinig andere merken een remschijf voor. Maar goed het is bij mij ook maar een rond stuk ijzer. niks zwevend of geperforeerd.
De aanschaf van een HD daarentegen is wel fucking duur.
 
Ik mis MV Augusta in de poll....

En Laverda ook trouwens.

Voor de rest zou ik zeggen...let the good times roll, en koop 'n Kawa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan