Welk smeermiddel voor voor as voorwiel- en as achterwiel.

sukayaho

MF veteraan
22 feb 2023
1.161
1.332
Zuid Limburg.
Ik rij een Kawasaki zzr1400 van 2014.
Nu ga ik hier aan sleutelen .
Remblokken verwisselen .
Ketting met tandwielen(kettingwielen) vervangen.
Gelijk ook meteen een hoop boutjes vervangen voor titanium van pro bolt.
Voor verfraaiing motor.
En meteen voorband en achterband laten vervangen.
De velgen breng ik er dan los heen.

Nu mijn vraag.
De as die uit voorwiel komt.
En de as die uit achterwiel komt.
Waar smeer je die mee in als je die weer terug plaatst.
Ik heb even geen idee?.
Er moet wel vet op maar wat?
Heb hier wel een pot kogel lager vet van kroon oil staan.
Maar geen idee of die op de assen gesmeerd kan worden.
En ik neem aan dat er een dun laagje op moet en niet veel.
Hoor en lees het wel.
Alvast bedankt voor de adviezen als die komen.
 
Bij mij zelden tot nooit.
Ik heb nog een doos vol met denk ik 50 zakjes met titanium bouten en moeren erin en een fiets compleet afgemonteerd met Probolt maar geen antisize,alleen bij hele grote moeren.
Ik heb geen idee?
Heb het besteld bij nr1motor.
En ook wat bij pro-bolt zelf.
Overal zat het er netjes bij geleverd.
Denk de afdeling die de verpakking maakte waren niet helder genoeg op dat moment.
Of iemand stuurt het door zonder even na te controleren zit dat antisize er wel bij
 
Ik rij een Kawasaki zzr1400 van 2014.
Nu ga ik hier aan sleutelen .
Remblokken verwisselen .
Ketting met tandwielen(kettingwielen) vervangen.
Gelijk ook meteen een hoop boutjes vervangen voor titanium van pro bolt.
Voor verfraaiing motor.
En meteen voorband en achterband laten vervangen.
De velgen breng ik er dan los heen.

Nu mijn vraag.
De as die uit voorwiel komt.
En de as die uit achterwiel komt.
Waar smeer je die mee in als je die weer terug plaatst.
Ik heb even geen idee?.
Er moet wel vet op maar wat?
Heb hier wel een pot kogel lager vet van kroon oil staan.
Maar geen idee of die op de assen gesmeerd kan worden.
En ik neem aan dat er een dun laagje op moet en niet veel.
Hoor en lees het wel.
Alvast bedankt voor de adviezen als die komen.
Dat vet is prima. Dun laagje en schroefdraad niet. Suc7
 
Honda vindt het niet nodig.
Ik wel.
Ben ik eigenwijs ja soms best wel.
Deze blokbout komt nu uit m.n Honda 2022.
Smeer er lkr. Vet op,nu ben ik vast m.n garantie kwijt.
20230225_135551.jpg
20230225_135557.jpg

Zo droog als de kontvan sinterklaas.
Gaat je geheid problemen geven want deze bouten corroderen in het alu van je blok vast.
 
Dit is nummer 2 die zat iets lager.
Haal ze er één. Voor één. Uit.
Dan zal nummer drie die het meeste water opvangt er nog witter uit zien.
Ff voor de beeldvorming moest ze hiermee losrammelen zo vast zaten de moeren aangedraaid.
20230225_141102.jpg
20230225_141410.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je mag het zowat geen motor noemen maar het is wel een honda met 4000 km op de klok. Bj.2022
Dat kan nooit kloppen want motor komt uit Schijndel bij bepaalde motorzaak oplichter schijnt het?

Laatste blokbout en achterbrugbout.
mijn advies vooral niet smeren.
Heeft de motorgarage ook nog wat te doen over 4 jr ofzo.
20230225_142757.jpg
 
Honda vindt het niet nodig.
Ik wel.
Ben ik eigenwijs ja soms best wel.
Deze blokbout komt nu uit m.n Honda 2022.
Smeer er lkr. Vet op,nu ben ik vast m.n garantie kwijt.Bekijk bijlage 1852180Bekijk bijlage 1852181
Zo droog als de kontvan sinterklaas.
Gaat je geheid problemen geven want deze bouten corroderen in het alu van je blok vast.
Moet het blok van zo'n jonge motor er al uit?
 
Moet het blok van zo'n jonge motor er al uit?
Nee dat niet maar ik heb wel liefde voor techniek.
En dat ontbreekt er bij het gross van het publiek aan.
Ik ga in ieder geval niet mee in deze weggooi maatschappij.
De prijzen van energie zakken alweer.
En we slaken een diepe zucht en gaan weer vrolijk door met verspillen.
Zo draag ik m.n kleine kiezelsteentje bij.
 
Welk aanhaalmoment?
Die van het wphb kun je sowieso al vergeten…
Kun je dan een bepaalde factor aanhouden?

Zoek gelijk dan even uit wat dit met het aanhaalmoment van de boutjes doet.
Zie schermafbeeldingen..
Pro-bolt zegt zelf dat ik aanhaalmomenten moet gebruiken zoals voorgeschreven in wphb.
De winkel die ik erover gebeld waar ik de bouten etc gekocht heb.
Had dit ook bij pro-bolt nagevraagd en komt met zelfde verhaal.
Ik heb geen idee waarom KwaSuz dan schrijft dat ik aanhaalmomenten wphb wel kan vergeten.
Pro -bolt zegt anders.

Screenshot_20230226-133554.png

Screenshot_20230226-133621.png

Screenshot_20230226-133609.png
 
"Verzeker een zelfs aankoop wanneer het passen." Vertaalt door een Koreaan?
Gaan we op alle slakken zout leggen met taal fouten
Feit is wel dat de bewering van KwaSuz over een ander aanhaalmoment ivm met anti size middel erop niet klopt.
Pro- bolt zegt toch anders en ik wphb moet volgen.
En even dit Pro -bolt is Engels/Amerikaans.
De omschrijving heb ik van Nederlandse pro-bolt site afgehaald .
Wist niet dat er hier gestruikeld werd over een taalfoutje.
 
Er is een schema met aanhaalmomenten. Droog en gesmeerd. Dat is verschillend.

Een aftermarket bedrijf kan iets anders voorschrijven voor hun product. En dat is prima, het is namelijk ook hun verantwoordelijkheid dat het goed zit.

Zo ook met bijv banden. Oem een bandenspanning in het boek. Maar als michelin of pirelli iets anders zeggen voor hun specifieke band, dan is daar een reden voor.
 
Gaan we op alle slakken zout leggen met taal fouten
Feit is wel dat de bewering van KwaSuz over een ander aanhaalmoment ivm met anti size middel erop niet klopt.
Pro- bolt zegt toch anders en ik wphb moet volgen.
En even dit Pro -bolt is Engels/Amerikaans.
De omschrijving heb ik van Nederlandse pro-bolt site afgehaald .
Wist niet dat er hier gestruikeld werd over een taalfoutje.
Ach ja, vallen over een vertaaldingetje, maar zelf een grammaticale fout maken..
Niets van aan trekken maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan