Welk type band kies jij ??

Welke banden gebruiken jullie ??

  • Michelin Power Pilot

    Stemmen: 82 50,6%
  • Pirelli Diablo

    Stemmen: 21 13,0%
  • BridgeStone BT014

    Stemmen: 24 14,8%
  • Continental Sport Attack

    Stemmen: 10 6,2%
  • Dunlop Qualifyer

    Stemmen: 8 4,9%
  • Metzeler Sportec M3

    Stemmen: 1 0,6%
  • BridgeStone BT020

    Stemmen: 6 3,7%
  • Pirelli Corsa

    Stemmen: 10 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    162
Ik ga van super corsa's naar waarschijnlijk BT002 street. Een straatband die te vergelijken is met power 2ct. (dus ook dual compound).
Alleen iets goedkoper als de power.

Waarschijnlijk volgende maand gaat het gebeuren.

I'll let you know....
 
Zeer interessant om al jullie ervaringen te lezen. BIj mij is het een drama heb de motor een half jaar en vanwege de financien nog geen nieuwe banden. De combinatie die er op ligt is SCHRIK NIET: achter een Michelen Macadam en voor een Dunlop ( type weet ik zo niet). IN een beetje bocht klappert het stuur en als er ook maar een stukje grind ligt stuitert de band achter. Zeer weinig vertrouwen dus.... EN das best jammer als beginner die toch wel naar een kneedown wil werken. b.t.w. de motor is een Kawasaki ZXR 750
 
Zeer interessant om al jullie ervaringen te lezen. BIj mij is het een drama heb de motor een half jaar en vanwege de financien nog geen nieuwe banden. De combinatie die er op ligt is SCHRIK NIET: achter een Michelen Macadam en voor een Dunlop ( type weet ik zo niet). IN een beetje bocht klappert het stuur en als er ook maar een stukje grind ligt stuitert de band achter. Zeer weinig vertrouwen dus.... EN das best jammer als beginner die toch wel naar een kneedown wil werken. b.t.w. de motor is een Kawasaki ZXR 750
wat kost meer?

- setje banden
of
- een kapotte motor of nog erger je leven?

harder en schuiner willen alle motorrijders, pas je materiaal er op aan...dan blijf je zelf lang heel en je motor ook.
 
(Afbeelding)

Al had ik het iets politiek correcter gezegt O-)

In de trend van :
Begin even rustig ,wen aan de motor etc
Totdat je niet iedere keer verrast wordt door je tweewieler en gewend ben aan het gedrag van je motor :Y
En dan pas GAS erop })

Oké oké rustig beginnen snap ik. Ik hoop zelf ook meer dan 50km te kunnen rijden. Maar ik verwacht niet een hele set banden op te rijden als een vaatdoek.
En kom op het is maar een 400, de combi r6+W!cked had pas echt dodelijk geweest.

Maar nog steeds heb ik geen idee. Metzeler of pirelli?
 
Oké oké rustig beginnen snap ik. Ik hoop zelf ook meer dan 50km te kunnen rijden. Maar ik verwacht niet een hele set banden op te rijden als een vaatdoek.
En kom op het is maar een 400, de combi r6+W!cked had pas echt dodelijk geweest.

Maar nog steeds heb ik geen idee. Metzeler of pirelli?
welke metzies of pirelli's? zijn 20 soorten...
 
Oké ik zat idd al meer aan de pirelli's te denken deze kosten ook minder dus dat is alleen maar mooi mee genomen natuurlijk.

En ik heb net even gekeken op de site die NapO in z'n sig heeft staan en daar komen ze er ook beter uit dan de M3 (en dat is de opvolger van M1 als ik het goed heb) Dus dan ga ik volgende week die er wel onder laten zetten.

En dan maar wachten op die extra stempel in m'n papiertje
 
is er wat mis met conti sportattack dan? heb ze op mijn srad zitten, rijdt goed naar mijn idee,(rij heel weinig in de regen en ga ook niet plat door de bocht met droog weer dan)
 
is er wat mis met conti sportattack dan? heb ze op mijn srad zitten, rijdt goed naar mijn idee,(rij heel weinig in de regen en ga ook niet plat door de bocht met droog weer dan)

Als je je banden niet, of niet echt, 'tart' maakt het mijn inziens niet zoveel uit welk type je onder je motor gooit. Er zijn geen echt slechte banden meer (correct me if I'm wrong!) volgens mij. De ene bied alleen wat meer grip en de ander houdt het wat langer vol...
 
Begin dit jaar stonden er op mijn SRAD750 nog Metzelers, vooraan een sporttec, achteraan - jawel -een Z6 roadtec. Voor op de weg voldeed dat prima.

Voor circuitsessies heb ik er nog een set BT-14's opgelegd die ik nog over had...niet slecht maar weinig "communicatie" en voor gemengd gebruik erg sletig.

Nu heb ik er MPP op liggen, en dat is voor mij gewoon in alle omstandigheden een goede set.
 
Laatst bewerkt:
is er wat mis met conti sportattack dan? heb ze op mijn srad zitten, rijdt goed naar mijn idee,(rij heel weinig in de regen en ga ook niet plat door de bocht met droog weer dan)
sportattacks goeie band :) goeie levensduur veel grip...
 
Als je je banden niet, of niet echt, 'tart' maakt het mijn inziens niet zoveel uit welk type je onder je motor gooit. Er zijn geen echt slechte banden meer (correct me if I'm wrong!) volgens mij. De ene bied alleen wat meer grip en de ander houdt het wat langer vol...
er zijn ook geen slechte banden meer...daar heb je gelijk in.
ene meer grip bij regen als de andere, op droog maakt het allemaal niet uit...
 
* trap * O-)

Afgelopen 30.000 km heb ik met Pirelli Diablo's gereden. Gewoon een erg prettige band, goede grip, goede levensduur en ook goed bij nat wegdek.

Nu voor het eerst Pilot Powers (2CT) gemonteerd. Gisteren de eerste 200 km gereden. De MPP's geven veel vertrouwen. Binnen 10 km waren de banden ingereden op een klein randje na.

Nieuwe banden vergelijken met een setje opgereden Diablo's is altijd lastig, maar ik heb het idee dat de MPP's wel beter zijn. Geen wereld van verschil, maar ze voelen gewoon net iets beter.
 
Ik zit te twijfelen : |(
Of deze maand een nieuwe helm aanschaffen ,heb last van m'n nek met de oude (nieuwe wordt een HJC HQ-1 *O* )

Of deze maand de rubbers vervangen naar MPP's (eindelijk)
Heb nog voldoende profiel op de BT's :Y ,alleen met nat wegdek glij ik alleen maar met die krengen B|

Keuze's |( :X

:+
 
Ok, ik ben bijna om. Had al vaker gehoord dat de MPP's een goede keus zijn voor de VTR, maar hoe zit het met de levensduur. Haal nu met de BT's zo'n 10 tot 12000 kilometers (en ja, ik ben absoluut geen rossi :P )

Levensduur met mpp is niks mis mee.
Wegens veel snelweg km altijd BT014 voor en BT020 achter gehad en die gingen als set +/- 11000 km mee.
Toen ze de laatste keer weer is op waren gekozen voor mpp voor en achter en die zitten er op dit moment alweer ruim 9000 km onder en kunnen vermoedelijk nog wel tussen de 1500 en 2000 km mee.
 
Ik heb een BT020 achter en een BT014 voor.
Dit omdat ik vrij veel snelweg KM's maak en de BT020 dan lekker lang meegaat! *O* BT014 voor om toch wat betere grip te hebben met lekker bochtjes maken! :]


Levensduur met mpp is niks mis mee.
Wegens veel snelweg km altijd BT014 voor en BT020 achter gehad en die gingen als set +/- 11000 km mee.
Toen ze de laatste keer weer is op waren gekozen voor mpp voor en achter en die zitten er op dit moment alweer ruim 9000 km onder en kunnen vermoedelijk nog wel tussen de 1500 en 2000 km mee.
Gaan de MPP's zo lang mee met Snelweg KM's????? :?
 
Gaan de MPP's zo lang mee met Snelweg KM's????? :?

Yep.
Gebruik de motor voor woon/werk +/- 110 km per dag
Heb nu na die 9000 km nog een millimeter of 2 tot het slijtnokje en het middenvlak is zelfs nog redelijk rond te noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan