Welke 125cc/250cc crossmotor goed en betrouwbaar ?

De yamaha's yz hebben niet echt bullet proof versnellings bakken. 2 en 3e versnelling en vorken zijn niet echt stevig.
Kan ook door mijn rijstyle komen .... Maar ken er meerdere die het hebben of hebben gehad.
Als je goed koppelt en.schakeld zal het ongetwijfeld.langer mee gaan
 
ok bedankt in iedergeval voor alle reakties tot zover zoals je ziet heb ik er wel degelijk iets aan !

Ik speur rustig verder en loop net deze KTM 300 tegen het lijf:
http://link.marktplaats.nl/464528938
ziet er ook zeer netjes uit... Kerel vroeg meteen of ik wel wist waar ik aan begon omdat het volgens hem echt een ZEER snelle motor was.. heb nog niet op een 300 2takt gereden wel op een ktm 250 2 takt (van 2010) en neem aan dat dit toch wel redelijk in de buurt moet komen?
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt in iedergeval voor alle reakties tot zover zoals je ziet heb ik er wel degelijk iets aan !

Ik speur rustig verder en loop net deze KTM 300 tegen het lijf:
http://link.marktplaats.nl/464528938
ziet er ook zeer netjes uit... Kerel vroeg meteen of ik wel wist waar ik aan begon omdat het volgens hem echt een ZEER snelle motor was.. heb nog niet op een 300 2takt gereden wel op een ktm 250 2 takt (van 2010) en neem aan dat dit toch wel redelijk in de buurt moet komen?

Ik heb er nooit op gereden, maar heb juist gehoord dat ze iets soepeler rijden dan een SX250.
En ik vind een SX250 van 2010 een zeer giftige motor, dus als je daar mee uit de voeten kunt.
En is de 300 wel in SX uitgebracht???
Is deze niet alleen met kenteken uitgebracht? (EXC)
Als dat wel zo is, is hij zeer waarschijnlijk vriendelijker van karakter dan een SX250.
 
Hahahah het zit me ook niet mee he het lijkt wel of er bij al die motors addertjes onder het gras zitten B|
 
Bij Paashuis motors staat een hele nette honda 250 van 1996.Lijkt mij op het eerste gezicht een goed ding net iets te duur voor zo'n motor maar ik denk dat er geen bijkomende kostten zijn.Motor staat er al lang.
 
300sx is wel uitgebracht. Heeft iets langere versnellingen dan de 250, maar ook meer vermogen. Zou het wel een heel goed alternatief vinden...maar ben zelf niet zo KTM liefhebber.
 
Bij Paashuis motors staat een hele nette honda 250 van 1996.Lijkt mij op het eerste gezicht een goed ding net iets te duur voor zo'n motor maar ik denk dat er geen bijkomende kostten zijn.Motor staat er al lang.

En die wordt niet meer minder waard in de toekomst.. let op mijn woorden!
 
Laatst bewerkt:
Bij Paashuis motors staat een hele nette honda 250 van 1996.Lijkt mij op het eerste gezicht een goed ding net iets te duur voor zo'n motor maar ik denk dat er geen bijkomende kostten zijn.Motor staat er al lang.


Ziet er wel goed uit idd die motor... prijsje wel wat aan de hoge kant voor dat jaar.
Maar grootste nadeel is dat het echt precies de andere kant van nl is voor mij ik zit namelijk in de buurt van alkmaar..
 
Die yamaha schiet ook niet op.. ik heb die jongen aan de lijn gehad en hij is achterover geslagen in de 5de versnelling bij een wheelie zijn stuur is krom en kappenset is kapot en hij heeft nog geen nieuw stuur en kappenset en hij wil zonder de schade te herstellen 2300 euro hebben. en als ie hem maakt komt er 300 bij. 2600 euro dus voor een schade motor :N

heb zelf een yz 250,is mn 2e yz 250 en bevalt mij super,en een crosser die een keer achterover is gegaan kun je niet echt een schade fiets noemen vind ik,geloof mij maar dat een honda of suzuki van circa bj. 2000 ook nodige valpartijen en klappen heeft meegemaakt(het is een crosser en geen wegmotor),kappen setje heb je voor 100 euro compleet nieuw en kan altijd later nog als je iets ruimer met je budget zit.vering van zon yz is super,vermogen is super en stuurt ook goed.
 
300sx is wel uitgebracht. Heeft iets langere versnellingen dan de 250, maar ook meer vermogen. Zou het wel een heel goed alternatief vinden...maar ben zelf niet zo KTM liefhebber.

Zou die ook het karakter hebben van een EXC300???
Want dat leek mij wel een mooie motor, lekker veel en soepel vermogen!
Maar als het echt een SX is en dan nog meer cc, hou je dan maar vast!!!

Ik vind persoonlijk zo´n Honda met stalen frame heel mooi :9
 
Ff een vergelijking yussen een tm 250 en tm 300...
De 300 loopt toch echt wel een klap harder als de 250,dit zal dus naw bij ktm ook wel zo zijn...
 
mja ben zelf geen kleine jongen.. (184cm en 95 kilo) en ik kon die KTM 250 toch wel echt goed aan moet ik zeggen.. dus opzig is het denk ik wel de moeitte waard om op ze minst te gaan kijken.. hoop dat ik even een aanhangertje kan charteren voor zondag ofzo :9 want achter in de citroen berlingo word krap denk ik? _O-
 
Laatst bewerkt:
Je kunt altijd kijken, en ziet er op de foto wel mooi uit!
En er staat vraagprijs, dus misschien kun je nog wat van de prijs afpraten.

Lijkt me wel een moeilijkere motor om weer kwijt te raken, als hij je niet bevalt.
Een Honda kun je bijna aan iedereen verkopen, en een KTM ook nog wel, maar een SX300.

Maar goed het is jouw geld, en als je hem mooi vind moet je het gewoon doen natuurlijk.
Heb je wel iets anders dan anderen.
 
300sx is wel uitgebracht. Heeft iets langere versnellingen dan de 250, maar ook meer vermogen. Zou het wel een heel goed alternatief vinden...maar ben zelf niet zo KTM liefhebber.

volgens mij is de 300 alleen in de xc en de exc versie uitgebracht,de exc is de enduro met lange bak en slappe vering en de xc (crosscountry)is net wat andere bak enduro tank 18inch achterwile en crossveringl,de xc is in de usa populair en hier volgens mij niet eens uitgebracht,wel is hier de sx 300 kit leverbaar en dan heb je een sx 250 met 300 kit .
heb het hier over de recente modellen,oudere types weet ik niet hoe dit zit.
voor jouw budget zou ik persoonlijk naar een honda cr bouwjaar 2000/2001 kijken.
 
Hahah pff gaat echt lekker zo. staan er ook nog motors te koop waarvan de gegevens wel kloppen :P

http://link.marktplaats.nl/542565436
Deze man heeft in iedergeval eindelijk gereageerd.
denk dat dit gezien de vele onderdelen die aangeboden worden en wat ik er allemaal bij krijg ook geen verkeerde deal is... en dan houdt ik nog wat geld over om hem na te laten kijken en eventueel dingen vervangen.

Maar klopt dat bouwjaar enzo verder wel?
 
Laatst bewerkt:
Ja, bouwjaar klopt waarschijnlijk wel, maar kan ook van 1997-1998 zijn?
Prijs is ook niet verkeerd.
Het is maar wat je wilt, het is het eerste model met alu frame.
Dus wel opletten op slijtage plekken, daar waar je met de laarzen het frame raakt.
Dat hij niet bijna doorgesleten is?
Heb het al eerder gezegt, maar persoonlijk zou ik dan eerder gaan voor het model 1996.
Ik vind het stalen frame mooier dan het 1e model alu frame, en die modellen zijn zeer betrouwbaar en geen rare problemen met het frame (frame+achterframe staal).
 
ok ja dan krijg je dit model: http://link.marktplaats.nl/481915867
die is toch meteen alweer stuk duurder terwijl hij wel veel ouder is.
en door de manier waarop hij het zegt twijfel ik al een beetje of er echt nieuwe onderdelen opzitten. het staat er namelijk echt zo tussen als zo een 'standaard zinnetje'
en om eerlijk te zijn ziet deze er ook wat minder netjes uit als die hierboven..

verder ziet deze er vergeleken met die alu frame wel echt robuust en grof uit ja.. dat is wel zeker een pluspunt.
 
Laatst bewerkt:
hmm voor die honda's worden inderdaad wel heel veel onderdelen aangeboden ook..
alleen die '00/'01 word niet zoveel aangeboden.. ik heb nog wel een mooie uit 2004 gevonden:
http://www.speurders.nl/plaatjes/mo...296.html?fh_start_index=45&pc=2025&q=honda+cr lijkt me ook niet verkeerd.

als deze aantoonbaar nieuw spul erop heeft zitten is dit ondanks het verkeerd vermelde bouwjaar wel een goede optie,hoor veel goede dingen over deze bouwjaren.
zoals ik eerder zei zou ik voor een 2000/2001 gaan.dit is er 1.
confronteer hem met het feit dat dit geen 2004 is maar een 2001 en misschien kun je nog wat aan de prijs doen.modellen 2002/2003 zou ik laten staan,deze zijn een stuk minder.
niet al teveel naar plastic delen kijken,deze zijn vrij goedkoop compleet nieuw te krijgen,kijk meer naar voetstepjes,kickstarter,versnellingspook rempedaal,als dit er allemaal los bijhangt heb ik er perssonlijk niet zo veel interesse meer in.ff buddy eraf en kijken of dit netjes is ipv de hele filterbak vol met zand en troep.daar kun je al een beetje aan zien of de eigenaar er secuur mee is.wiellagers/achterbrug/balhoofd ff voelen op speling.
als alles er nejes uitziet is naar mijn mening dit de beste optie.
oudere ktm's zijn nogal bruut de latere vanaf 2007 zijn zeer goed en fijn(heb er zelf 1 gehad)maar deze zijn weer een stuk duurder.
 
ok ja dan krijg je dit model: http://link.marktplaats.nl/481915867
die is toch meteen alweer stuk duurder terwijl hij wel veel ouder is.
en door de manier waarop hij het zegt twijfel ik al een beetje of er echt nieuwe onderdelen opzitten. het staat er namelijk echt zo tussen als zo een 'standaard zinnetje'
en om eerlijk te zijn ziet deze er ook wat minder netjes uit als die hierboven..

verder ziet deze er vergeleken met die alu frame wel echt robuust en grof uit ja.. dat is wel zeker een pluspunt.

Dit vind ik nou een mooie motor!
En de cilinder ziet er wel uit alsof hij onlangs opnieuw genicaseald is.
En als je de tank netjes schoonmaakt, is het wel een mooie motor.
Maar nogmaals, je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt.
En je moet een beetje geluk hebben, want als deze motor echt dit onderhoud heeft gehad.
Ben je eerst wel uit de kosten, en de motor zakt (bijna) niet meer in waarde!
 
Dit vind ik nou een mooie motor!
En de cilinder ziet er wel uit alsof hij onlangs opnieuw genicaseald is.
En als je de tank netjes schoonmaakt, is het wel een mooie motor.
Maar nogmaals, je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt.
En je moet een beetje geluk hebben, want als deze motor echt dit onderhoud heeft gehad.
Ben je eerst wel uit de kosten, en de motor zakt (bijna) niet meer in waarde!

Kwa uiterlijk is het inderdaad echt een hele dikke motor..
ik heb die jonge gesproken en die zuiger is pas 2 uur mee gereden en hij heeft al erg lang niet meer gereden.
maar hij zegt dat hij meteen start en gewoon goed loopt. Het enige minpunt volgens hem was dat de voorvork keeringen lek zijn. volgens hem kwam dit door het lange stilstaan.. maar dit is niet echt mega veel werk toch? voor 1200 kan ik hem eventueel ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Die motor heeft geen voorvorkprotectors, ik weet niet of dat al lang is maar het kan zijn dat er dus steenslag zit op die binnenpoten. En dat door die steenslag de keerringen lek zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan