die apparaten hebben een hekel aan lage toeren rijden en dat betekent dat je dus constant hoog in toeren
moet gaan zitten om het rijdbaar te houden,gevolg is een hoop herrie wat je niet in dank afgenomen zal worden.
Daarnaast is er nog de versnellingsbak met overbrengingsverhoudingen die heel kort zijn,op de weg houd dat in dat je
constant aan het schakelen ben,het zuipt daardoor benzine.
Wat ik op het filmpje zie is hoe ik tegen motorrijden aan keek toen ik 16 was. Hij probeert bovendien indruk te maken op een bromfietser, en is bang van bochten (dat was ik niet op mijn 16e).Dat ik constant moet schakelen vind ik juist wel leuk. ik denk dat iedereen daar wel verschillend in is. ik rijd zelf nu een cbr1000 met yoshimura race uitlaat waar behoorlijk veel geluid uit komt en schakel hem ook op korte stukjes heel snel op. dan hoor je mwop,mwop,mwop mwoop, beetje alsof je opgevoerde brommer rijd., en dat vind ik juist zo gaaf eraan. beetje laten blazen en snel rammen met de pook en spelen met de power en steeds gas geven. het geluid daarintegen is wel veel lawaai en daar heb je altijd wel aandacht mee. maar ik kan niet ver hiervandaan de polder in en af en toe een zandpad of akker pakken als er geoogst is . gewoon beetje genieten deze zomer met de crossmotor. ik zie het niet als een vervoersmiddel voor lange ritten maar meer als een stuk speelgoed.
als ik dit filmpje zie krijg ik al helemaal zin erin. wie herkent het?
[video=youtube]
Omdat die niet zo wild zijn en een kleine 250cc rijd heel wat soepeler dan een 500cc .Waarom is een 250 beter rijdbaar dan een 500?
2Takt stinkt.
Heb je eerst al eens gekeken of een honda 250 überhaupt een kenteken heeft? De enige die je zal zien staan zijn omgebouwde crossers. Waarmee je dus een short range gearing zal hebben, en het hoge onderhoudsinterval.
Een KTM de exc range zijn de weg legale crossmotor (enduro) deze hebben een langere gearing en iets minder hoog onderhoudsinterval.
De rest heeft al gesproken hoe dramatisch een 2 takt rijdt met constante toeren. En als je in de hoge toeren blijft rijden staat vanzelf oom agent wel heel vaak om de hoek door al het geklaag.
Ik zou een cr500 al uit je hoofd laten als je dat niet gewend bent. Je kan het vermogen niet gebruiken en is er geen hol aan.
Een 300 is over het algemeen krachtiger onderin en rijdt wat soepeler, qua vermogen zal hij iets sterker zijn, hij heeft immers 50cc meer. Maar wat vooral anders is is hoe veel soepeler het vermogen naar boven komt.
Als je niet kan inzien waarom een 250 soepeler rijdt zou ik sowieso niet beginnen aan een 500.
Voor de rest denk er aan dat je niet zomaar een boer zijn land opknalt ook al heeft hij dit geoogst. Als er iets is waar ze niet tegen kunnen is dat het wel.