Uiteraard ooit de hm 50 gehad. Echter bedoelde ik het niet zozeer of ze bestaan, maar wel over of je ze ook makkelijk kan vinden/ kopen in Nederland.Ben je bekend met de HM Honda 250?
≥ Ktm 300 exc - Motoren | KTM - Marktplaats.nl
Ktm exc 300 1992
Zuiger kop en cilinder 6 uur oud.
Motor staat op kenteken.
Het frame is afgelopen jaar helemaal gepoedercoat en helemaal uit elkaar geweest.
Remt, schakelt en rijdt prima.
Lijkt me een mooi ding!
Maar wel een hele snelleKlinkt nog steeds als een brommer
Ik heb vroeger altijd Honda 2 takt brommer gereden en 2 takt blokjes uit elkaar gehaald van voornamelijk MT en MB
ben dus veel meer bekend met 2 takt dan 4 takt. mijn laatste 2 takt was een Honda MT8 met 110cc malossi. dat was echt een machtig ding voor die tijd,
en net wat je zegt over de motorbeleving ,het geluid van 2 takt is veel feller en klinkt agressiever door het hoger toerental
al vind ik 4 takt soms ook wel bruut klinken. vooral met van die harde na verbrandings klappen in de uitlaat.
wat het gaat worden weet ik nog niet. wat het niet gaat worden weet ik al wel . en dat is geen belachelijke hoge prijzen gaan betalen.
in de eerste instantie kijk ik toch voor een Honda CR250 op kenteken. een CR 500 wil ik ook wel voor een mooie prijs. en alles wat ik daarbij tegenkom van andere merken met een goede prijs zal ik zeker ook mee overwegen.
en net wat je zegt over de motorbeleving ,het geluid van 2 takt is veel feller en klinkt agressiever door het hoger toerental
Heb een KTM 300exc gehad als eerste motor.
Ree ermee op straat met kenteken.
Door de powervalve heb je ook veel kracht onderin de toeren, dat hebben de meeste andere 2 takjes niet .
Na een half jaar was ik er wel klaar mee.
Op den duur ging ik me ergeren aan de herrie, het mengen van brandstof, het hoge brandstof verbruik, trilling, instabiel op hoge snelheid ,160km rijden is eng op zoon ding.
Had zelfs me tandwielen aangepast om er normaal mee op straat te kunnen rijden.
Heb er best plezier mee gehad maar voor nooit meer een 2 takt
Klinkt nog steeds als een brommer
En een 1 cilinder 500cc al helemaal niet,4 takten draaien juist hogere toerentallen bij gelijke cilinderinhoud om er nog een beetje vermogen uit te kunnen krijgen.Je hoeft niet perse van tweetakten te houden en
Dat toerental is echt niet zo, hoor...
Mijn RD250LC (2T) houdt er mee op bij 9500, de FII(2T) bij 10000 waar mijn FZR1000(4T, '94!!) 11500rpm en een FZR 250 RR (waar ik trouwens nog naar op zoek ben) 18500keer om de as heen draait
Ja leuk,is alleen een injectiemodel en die zijn onbetrouwbaar,ze zijn niet voor niets omgebouwd naar carburateurs.
Cr500 ga je echt niet tegenkomen voor weinig geld. Dat kun je vergeten helaas.
Cr250 op kenteken zijn er zeker wel te vinden, maar hou rekening met een sleutelbudget. De meeste zijn inmiddels bejaard en hebben wel wat liefde nodig. Behalve die op marktplaats, die hebben namelijk allemaal net een volledige blokrevisie gehad.
Ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een KTM 300 exc. deze is geheel in originele staat. hij vertelde mij dat er al 2 kijkers waren geweest maar wilden ermee over straat in de stad rijden en hij raad dit af vanwege het geluid en dat de politie je daarvoor kon bekeuren. maar zo´n enduro is toch goedgekeurd voor op de weg met de uitlaat die erop zit?. zit km teller en kenteken op dus als je dan niet te hard rijd binnen bebouwde kom kunnen ze je wettelijk gezien vanwege het geluid toch niks maken?
Ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een KTM 300 exc. deze is geheel in originele staat. hij vertelde mij dat er al 2 kijkers waren geweest maar wilden ermee over straat in de stad rijden en hij raad dit af vanwege het geluid en dat de politie je daarvoor kon bekeuren. maar zo´n enduro is toch goedgekeurd voor op de weg met de uitlaat die erop zit?. zit km teller en kenteken op dus als je dan niet te hard rijd binnen bebouwde kom kunnen ze je wettelijk gezien vanwege het geluid toch niks maken?