Jasper2takt
MF'er
- 22 feb 2020
- 204
- 52
beste lezers
eerst mijn setup
.125CC motor 4 takt 4 bak(versnellingen werken niet meer)
.22mm carburateur
.elektrische benzinepomp(pompt constant tijdens rijden)
.12Volt batterij dat niet wordt opgeladen tijdens rijden.
nu mijn probleem. ik heb dus een 125cc op een zelfbouwproject. een soort mini traktor(trekker) maar ik heb hier een probleem mee. er hangt een benzinetank onderaan het voertuig en de benzine wordt met een elektrische benzinepomp naar de carburateur gepompt. voordat het de carburateur ingaat is het eerst met een T stuk verbonden waarbij de ene slang gaat naar de carburateur en de andere slang keert terug naar de benzinetank(retourlijding). maar mijn probleem is ten eerste als ik de batterij net heb opgeladen geeft de pomp meer druk dan wanneer de batterij bijna leeg is. als de batterij volledig is opgeladen loopt de benzine via de overloop van de carburateur maar als de batterij bijna leeg is loopt het er niet uit. ookal zit er er een T stuk op. nu na 1 jaar tijd ben ik het wel zat en zoek ik een oplossing. ik zit te kijken voor een benzinepomp te kopen dat je moet aansluiten op de arterventilatie en zo wanneer de motor draait wordt de benzine naar de carburateur gepompt. als ik zoiets zou bestellen en rechtstreeks aan de carburateur verbind zou dit dan werken zodat de benzine druk altijd hetzelfde is tijden stationair draaien? hieronder een foto van het voertuig en de pomp (die ik zou bestellen) waarover ik het heb. alvast bedankt.
eerst mijn setup
.125CC motor 4 takt 4 bak(versnellingen werken niet meer)
.22mm carburateur
.elektrische benzinepomp(pompt constant tijdens rijden)
.12Volt batterij dat niet wordt opgeladen tijdens rijden.
nu mijn probleem. ik heb dus een 125cc op een zelfbouwproject. een soort mini traktor(trekker) maar ik heb hier een probleem mee. er hangt een benzinetank onderaan het voertuig en de benzine wordt met een elektrische benzinepomp naar de carburateur gepompt. voordat het de carburateur ingaat is het eerst met een T stuk verbonden waarbij de ene slang gaat naar de carburateur en de andere slang keert terug naar de benzinetank(retourlijding). maar mijn probleem is ten eerste als ik de batterij net heb opgeladen geeft de pomp meer druk dan wanneer de batterij bijna leeg is. als de batterij volledig is opgeladen loopt de benzine via de overloop van de carburateur maar als de batterij bijna leeg is loopt het er niet uit. ookal zit er er een T stuk op. nu na 1 jaar tijd ben ik het wel zat en zoek ik een oplossing. ik zit te kijken voor een benzinepomp te kopen dat je moet aansluiten op de arterventilatie en zo wanneer de motor draait wordt de benzine naar de carburateur gepompt. als ik zoiets zou bestellen en rechtstreeks aan de carburateur verbind zou dit dan werken zodat de benzine druk altijd hetzelfde is tijden stationair draaien? hieronder een foto van het voertuig en de pomp (die ik zou bestellen) waarover ik het heb. alvast bedankt.