welke benzinepomp (carburateur problemen)

Jasper2takt

MF'er
22 feb 2020
204
52
beste lezers
eerst mijn setup
.125CC motor 4 takt 4 bak(versnellingen werken niet meer)
.22mm carburateur
.elektrische benzinepomp(pompt constant tijdens rijden)
.12Volt batterij dat niet wordt opgeladen tijdens rijden.
nu mijn probleem. ik heb dus een 125cc op een zelfbouwproject. een soort mini traktor(trekker) maar ik heb hier een probleem mee. er hangt een benzinetank onderaan het voertuig en de benzine wordt met een elektrische benzinepomp naar de carburateur gepompt. voordat het de carburateur ingaat is het eerst met een T stuk verbonden waarbij de ene slang gaat naar de carburateur en de andere slang keert terug naar de benzinetank(retourlijding). maar mijn probleem is ten eerste als ik de batterij net heb opgeladen geeft de pomp meer druk dan wanneer de batterij bijna leeg is. als de batterij volledig is opgeladen loopt de benzine via de overloop van de carburateur maar als de batterij bijna leeg is loopt het er niet uit. ookal zit er er een T stuk op. nu na 1 jaar tijd ben ik het wel zat en zoek ik een oplossing. ik zit te kijken voor een benzinepomp te kopen dat je moet aansluiten op de arterventilatie en zo wanneer de motor draait wordt de benzine naar de carburateur gepompt. als ik zoiets zou bestellen en rechtstreeks aan de carburateur verbind zou dit dan werken zodat de benzine druk altijd hetzelfde is tijden stationair draaien? hieronder een foto van het voertuig en de pomp (die ik zou bestellen) waarover ik het heb. alvast bedankt.
Screenshot_2020-10-26-21-35-50.png
Screenshot_2020-10-26-21-40-08.png
Afbeelding1.png
 
Heel simpel een vacuumpomje van een kart gebruiken, ja. Niet aansluiten op je carterventilatie, maar op je inlaatspruitstuk. Als je daar nog geen aansluiting hebt , spruitstukje er af, gaatje boren ,draad tappen en een pijpje er in schroeven met wat locktite. Zal wel even lastiger zijn om te starten na een poosje staan.. Of even op de tankopening blazen tot de carb. weer vol is
 
Mss niet helemaal relevant.
Ik rijd al een paar jaar met mijn Volvo 340 met een elektrisch alie benzinepompje zonder problemen. Zonder retourleiding. Volgens mij is een retourleiding iets voor injectiemotoren waar meer druk op de leiding nodig is.

 
Mss niet helemaal relevant.
Ik rijd al een paar jaar met mijn Volvo 340 met een elektrisch alie benzinepompje zonder problemen. Zonder retourleiding. Volgens mij is een retourleiding iets voor injectiemotoren waar meer druk op de leiding nodig is.


Of om vaporlock te voorkomen alleen is de retour dan wel aanmerkelijk kleiner qua diameter
 
ofwel geeft jouw pomp teveel druk (hij is bijvoorbeeld voor een injectiesysteem) ofwel sluit jouw vlotter niet goed.
Indien probleem 2 dan blijf je het probleem van overlopende carburateur houden met een andere pomp.
Een retour is niet nodig. Ik rij al jaren met oude auto's met daarop een simpele (lage druk) benzinepomp. Slaat gewoon af als de vlotter af sluit,

Met een kart (vacuum) pomp heb ik geen ervaring. Maar ik ben zelf juist naar een elektrische gegaan omdat ik het doorstarten na een paar weken stilstand zat was.

Is het iets om de tank boven het blok te maken? Dat werkt het meest storingsvrij lijkt mij.
 
Membraanpompje nemen. Automaterialenzaak, opgeven dat je een oudere autoproject hebt, bijvoorbeeld n VW kever. Zo’n pompje heeft 2.5 meter opvoerhoogte, = nauwelijks overdruk, puur aanvoer, en sloop je je vlotternaald niet mee, betrouwbaar en op moment dat er tegendruk is slaat ie af.
 
Beste
Ik heb zoals jullie al weten zo'n ali benzinepompje. Er staat dat deze een druk heeft van 3 tot 6 psi. De pomp slaat niet af als je de benzine tegenhoud. De carburateur is niet het probleem omdat ik al eens een banzinetank van een grasmaaier er heb op geplaatst en dan had hij het probleem niet van overstromen. Ik denk nu toch dat ik die benzine tank zal hoger plaatsen dat de carburateur(minste problemen). Zoals moetten doorstarten zal geen probleem meer zijn dan en overlopende carburateur ook niet meer. Lijkt dit jullie de gemakkelijkste mannier?
 
mij lijkt dat het eenvoudigste ja.

Ik denk dat ik weet wat voor benzinepomp jij bedoeld. Die blijft inderdaad draaien (geluid maken) maar als het goed is blijft hij geen benzine door pompen als de vlotter dicht gaat, In de pomp zou een veerbelaste klep moeten zitten die dan open gaat. Dan maakt de pomp een iets ander geluid. Misschien zit die klep vast,
 
mij lijkt dat het eenvoudigste ja.

Ik denk dat ik weet wat voor benzinepomp jij bedoeld. Die blijft inderdaad draaien (geluid maken) maar als het goed is blijft hij geen benzine door pompen als de vlotter dicht gaat, In de pomp zou een veerbelaste klep moeten zitten die dan open gaat. Dan maakt de pomp een iets ander geluid. Misschien zit die klep vast,
Ja het zou wel kunnen dat deze klep vast zit want als ik de slang dichthoublijft de pomp pompen en spuit de benzine er overal uit uit de slang. Die pomp is ook an verschillende keeren vast gelopen I.v.m vuilte in mijn benzine. Ik zal de benzine tank hoger zetten dan mijn carburateur. Bedankt voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan