Carburateur

Kaloy98

MF'er
4 mei 2021
37
11
Beste,

Deze vraag is namens een vriend, gaat om een kawasaki die in zijn toeren blijft hangen als je een keer gas geeft. Is ook onregelmatig. Krijgt geen valse lucht met remreiniger gecontroleerd. Vlotters zijn nieuw vervangen maar dat heeft niet geholpen. Heeft iemand tips? En las ook iets over een O-ring kan iemand wellicht meer uitleg erbij geven?
Alvast bedankt!
 
Heb je nou al gekeken naar het gedrag van de gasschuiven (of vacuüm throttle slides)?
houd nu maar op, als je niets kent van CV carbu's kan je er beter over zwijgen.
CV = Constant Velocity.
de vlinder/gasklep bepaalt gewoon de hoeveelheid gasdoorstroming, de gasschuif zorgt ervoor dat bij alle gasklepstanden de snelheid (= velocity) hetzelfde (= constant) blijft.
 
Ik ben jou niet.
Een hersenbeschadiging na een verkeersongeval zorgt dat ik aan alles twijfel.
En spelling is daarbij een belangrijk ding.
Volgens mij heb ik het als een open vraag gesteld.
Ik mis referentie en beweeg qua spelling over een dunne lijn.
Daar probeer ik te blijven leren.
Wat is goed en wat is fout is dan lastig. ;)
;)
Sorry, ik wist niet dat je een hersenbeschadiging hebt.

Overigens zie ik geen fouten in je post. 👍
 
Deze werken ook soepel, even de carburateur er af gehaald en deze draai soepel. Geen hapering of iets
Dat boutje is inmiddels vast gedraaid
Hoe zie je/controleer je dat?

Er is iets mis met de carburateurs en jij doet alsof alles goed gecontroleerd is.
Zelfs door een "monteur'.
Dat is nogal vreemd.
 
Ik dacht dat CV staat voor Constant Vacuum, maar wie ben ik?
Dat dacht ik eigenlijk ook. Maar ze bestaan beide schijnbaar, constant vacuum en constant velocity:

  • Constant vacuum carburetors (also called variable choke carburetors), whereby the throttle cable is connected directly to the throttle cable plate. Pulling the cord caused raw gasoline to enter the carburetor, creating a large emission of hydrocarbons.[14]
  • Constant velocity carburetors use a variable throttle closure in the intake air stream before the accelerator pedal operated the throttle plate. This variable closure is controlled by intake manifold pressure/vacuum. This pressure-controlled throttle provides relatively even intake pressure throughout the engine's speed and load ranges.
Carburetor - Wikipedia
 
Ik dacht dat CV staat voor Constant Vacuum, maar wie ben ik?

jij bent Hans en je bent mis, net zoals zovelen op het internet. (kijk maar eens naar de manier waarop ge gasklep in het filmpje open : bij geen enkele CV carbu draait de gasklep in die richting ! genoeg reden om niet verder te kijken naar het filmpje)
carbu's met een gasklep en vacuum-gestuurde gasschuiven erachter zijn wel degelijk Constant Velocity carbu's ;)
 
Mss de snelheid van de lucht langs de naald?
Constant vacuum klopt ook niet, dat varieert volgens mij meer, om de gasschuif op en neer te laten gaan.
De Duitsers noemen het een gleichdruck Vergaser en dat heeft te maken met de constante onderdruk in de Venturi ter hoogte van de mengkamer (uitmonding gasnaaldbus/ gasnaald).
De wet van Bernoulli is duidelijk: in de venturi (versmalling) gaat de lucht sneller stromen. Als gevolg daarvan ontstaat er ter plaatse een grotere onderdruk en een hogere zuigdruk in de sproeier (wet van behoud van energie).
De luchtsnelheid is ter hoogte van de mengkamer (is Venturi en gasnaaldbus/gasnaald) steeds gelijk en wel 40-50 m/s. Die conclusie kan ook uit onderstaande formule getrokken worden.
Beide begrippen kloppen dus!

Hoe gaat het eigenlijk met het probleem van de topic starter?
IMG_3783.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Onderdeel onderaan 16126. Deze schuif zit vast een het membraan. Het zijn niet de vlinderkleppen die direct de luchtstroom sturen, maar juist deze schuiven. Bij de ene cv carburateur cilindrisch van vorm en bij deze uitvoering vlak zo te zien. Een vlakschuifcarburateur heette dat in "mijn" tijd.
Nee als de vlinderkleppen dicht zijn komt er geen lucht in de cilinder...de schuiven regelen alleen de brandstoftoevoer
 
cabulerator of cabrateur (hoe heet zo'n ding eigenlijk?) weet nooit meer iemand terug te vinden.
Ram er maar iets in. Hoe sommigen dat uit hun toetsenbord weten te krijgen. :X
Ergste is nog dat het zelfs de topic-titel betreft.

Mss kan de mod de titel van dit topic aanpassen?
 
Nee als de vlinderkleppen dicht zijn komt er geen lucht in de cilinder...de schuiven regelen alleen de brandstoftoevoer
Wat je zegt klopt inderdaad. De vraag is natuurlijk of de vlinderkleppen echt dicht zijn.
Via de stationair regeling zou er mengsel de cilinders in moeten stromen en ik weet niet of bij afwijkingen het toerental dan zo hoog oplopen kan. Dat is dan stationair. Ik ben benieuwd hoe het onder belasting zal zijn.
Op een willekeurige foto van zo’n zelfde carburateur zag ik dat de stationair toerental schroef net zo ver ingedraaid was dan die van de TS’er.
Verder moet er een reden zijn dat de motor zonder dat daar om wordt gevraagd 3000tpm gaat/blijft draaien. Ik ken die bewuste carburateur niet en weet ook niet welke kanaaltjes er precies aanwezig zijn en hoe die in relatie met andere onderdelen gesitueerd zijn.

Ik mis nog een hoop informatie om hier verder over na te kunnen denken. Misschien komt dat nog.
 
Wat je zegt klopt inderdaad. De vraag is natuurlijk of de vlinderkleppen echt dicht zijn.
Via de stationair regeling zou er mengsel de cilinders in moeten stromen en ik weet niet of bij afwijkingen het toerental dan zo hoog oplopen kan. Dat is dan stationair. Ik ben benieuwd hoe het onder belasting zal zijn.
Op een willekeurige foto van zo’n zelfde carburateur zag ik dat de stationair toerental schroef net zo ver ingedraaid was dan die van de TS’er.
Verder moet er een reden zijn dat de motor zonder dat daar om wordt gevraagd 3000tpm gaat/blijft draaien. Ik ken die bewuste carburateur niet en weet ook niet welke kanaaltjes er precies aanwezig zijn en hoe die in relatie met andere onderdelen gesitueerd zijn.

Ik mis nog een hoop informatie om hier verder over na te kunnen denken. Misschien komt dat nog.
misschien moet je voortaan eerst over de materie nadenken voordat je stellig een reply neerzet...
Of vlinderkleppen sluiten kun je wel HOREN, laat je gas maar los, en je hoort ze dichtvallen, want er zit een behoorlijke veer achter, hoor je dat niet ( terwijl de motor uit is) dan zit het waarschijnlijk in de kabelbediening, hoor je dat wel , dan eerst de aanslag controleren van de vlinderklep...dan vacuum/synchronisatie controleren, als dat goed is , dan Carburateurs op basis instellingen zetten...
 
misschien moet je voortaan eerst over de materie nadenken voordat je stellig een reply neerzet...
Of vlinderkleppen sluiten kun je wel HOREN, laat je gas maar los, en je hoort ze dichtvallen, want er zit een behoorlijke veer achter, hoor je dat niet ( terwijl de motor uit is) dan zit het waarschijnlijk in de kabelbediening, hoor je dat wel , dan eerst de aanslag controleren van de vlinderklep...dan vacuum/synchronisatie controleren, als dat goed is , dan Carburateurs op basis instellingen zetten...
Ik heb een andere conclusie getrokken. Ik kan beter dit forum verlaten. Nu weet ik weer waarom ik al die tijd dit forum niet meer heb bezocht. Het kan natuurlijk aan mij liggen, mijn communicatie naar anderen, de interactie onder elkaar en/of de interpretatie van elkaars berichten. Hoe dan ook, mij bevalt het niet. Veel plezier en geluk met elkaar.
 
Ik heb een andere conclusie getrokken. Ik kan beter dit forum verlaten. Nu weet ik weer waarom ik al die tijd dit forum niet meer heb bezocht. Het kan natuurlijk aan mij liggen, mijn communicatie naar anderen, de interactie onder elkaar en/of de interpretatie van elkaars berichten. Hoe dan ook, mij bevalt het niet. Veel plezier en geluk met elkaar.

Het filmpje geeft mij te kennen dat dit hangende toerental wordt veroorzaakt door gasschuiven die open blijven staan.
Deze gasschuiven worden als gevolg van onderdruk geopend en moeten met behulp van veerdruk en buitenluchtdruk weer kunnen sluiten.
kijk wat je hierboven schrijft..je hebt het over gasschuiven die er niet in zitten, en aan die gasschuiven verbind je ook nog een conclusie..
En over het algemeen zijn de mensen hier die KENNIS HEBBEN best wel bereid een rookie te helpen of van advies te voorzien, en bij een paar corrigerende opmerkingen ga je er toch nog tegen in..
Mijn zoon had een draai om zijn oren gekregen als hij dat zou doen, net als ik van mijn vader/moeder/opa ook een draai om de oren had gekregen als ik zonder kennis van zaken even een ander zou vertellen waarom iets niet werkt..

En nu trek je de conclusie dat je dit forum beter kunt verlaten omdat je voorzichtig terecht gewezen wordt, maar je zou moeten concluderen dat je hier HEEL VEEL kunt leren waar je nu nog een , laten we het voorzichtig zeggen, totaal van alle kennis gespeende mening over hebt..
maar heb het vermoeden dat ik dit net zo goed tegen mijn demente oma had kunnen vertellen....
 
Ik heb een andere conclusie getrokken. Ik kan beter dit forum verlaten. Nu weet ik weer waarom ik al die tijd dit forum niet meer heb bezocht. Het kan natuurlijk aan mij liggen, mijn communicatie naar anderen, de interactie onder elkaar en/of de interpretatie van elkaars berichten. Hoe dan ook, mij bevalt het niet. Veel plezier en geluk met elkaar.
Ik denk dat ik het - vanuit jouw oogpunt- wel begrijp.
Ik heb nog 1 tip voor je;

Breng 'm naar een motorzaak.

Niet lullig of gemeen bedoeld.
Wel oprecht en welgemeend!
 
TS meldt: De monteur heeft er naar gekeken.
Dat doet de buurvrouw ook als ze voorbij komt gefietst.

Als het technisch inzicht gelijk is aan de carbulator, die weer gesyMchroniseerd moet worden, dan heb ik nu geen hoop meer.
Reeds gemeld: Breng die motor naar een fatsoenlijke motorzaak voor reparatie.
Mss moet toch @Maarten79 dat maar gaan doen, want anders gaat ook dat weer mis.
 
Wat je zegt klopt inderdaad. De vraag is natuurlijk of de vlinderkleppen echt dicht zijn.
neen, dat is niet de vraag. als ze écht toe zouden zitten blijft de motor niet draaien.
Via de stationair regeling zou er mengsel de cilinders in moeten stromen en ik weet niet of bij afwijkingen het toerental dan zo hoog oplopen kan. Dat is dan stationair. Ik ben benieuwd hoe het onder belasting zal zijn.
iemand met ervaring kent het antwoord hierop wel
Op een willekeurige foto van zo’n zelfde carburateur zag ik dat de stationair toerental schroef net zo ver ingedraaid was dan die van de TS’er.
Verder moet er een reden zijn dat de motor zonder dat daar om wordt gevraagd 3000tpm gaat/blijft draaien. Ik ken die bewuste carburateur niet en weet ook niet welke kanaaltjes er precies aanwezig zijn en hoe die in relatie met andere onderdelen gesitueerd zijn.
iemand met ervaring weet dat wel want ze werken allemaal op dezelfde manier.
Ik mis nog een hoop informatie om hier verder over na te kunnen denken.
dat je informatie tekort komt is ondertussen al ruim bevestigd.
Misschien komt dat nog.
wie weet ? met de jaren ? maar 1 ding is zeker : vanzelf komt het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan