Welke kleding dragen jullie op je chopper?

matrox

MF'er
4 dec 2002
93
0
Belgie-kempen
Ik ben vandaag gaan kijken voor kleding voor op mijn Dragstar. Ik moet zeggen ik vind de meeste lederen kleding afschuwelijk, onhandig, veel te warm... Ik vraag me af of het echt nodig is om bvb een lederen broek te dragen op een chopper, is het enkel voor de show of echt wel nodig? Een lederen veterbroek kan ik nog inkomen of een chap (om over een broek aan te trekken lijkt me handig voor in de zomer, een korte broek onderaan, makkelijk uit te doen bij een pitstop...) Is het nodig om een broek te kopen met bescherming in of is dit overdreven voor een chopper? En dan die jas, een lederen of een uit stof, met of zonder bescherming? Ik zie het niet zitten om me in de zomer in te pakken alsof ik naar de noordpool rijd met mn moto, ja nu kan je het wel gebruiken maar das niet mijn bedoeling, met dit weer stap ik gewoon in mn wagen :) Het liefst van al gewoon een jeans met een makkelijke jas over 8-) Wat doen jullie aan op de chopper met beter weer?
 
ik rij altijd met een pak aan
rij geen chopper
maar motor is motor
dus beschermende kleding dragen
want als je gaat lig je open
en dan kan je misschien nooit fouten maken
een ander maakt ze wel en neemt je mee ;)
 
Je kunt beter wel beschermende kleding dragen, chopper of niet. Van gewoon textiel blijft niks over na een valpartij, lekker een broek waar polyester in zit, dat smelt zo lekker weg in je huid.
Ik heb wel eens speciale spijkerbroeken gezien, maar daarin zitten altijd nog protectoren. Ik ken veel chopper-lui die allemaal leer dragen (je hebt ook zomer-jassen van leer) da\'s toch niet zo gek?
 
Tja, smaken verschillen, als ik iemand met korte broek op de motor zie, neem ik diegene toch al minder serieus. En bij veterbroek al helemaal (chap :? ). Iemand die gaat motor rijden, omdat ie in de kroeg heeft gehoord dat dat stoer is. Maar goed, kan natuurlijk.

Blijft over je bescherming, zoals hierboven al gezegd. Volgens mij is er beschermende kleding in alle soorten en maten, je gaat natuurlijk niet in race pak op een cruiser. Als je maar geen veter jas neemt ;) .
 
Kijk eens rond voor een goede leren broek in jeansmodel. Wl goed dik leer uitzoeken. Ziet er nog redelijk normaal uit, kniesliders heb je toch niet nodig en als je onderuit gaat beschermt het nog goed tegen schaafplekken.

Een goeie textiel motorjas is in de zomer niet overdreven warm (behalve bij 30 graden stilstaan voor het stoplicht, maar dan is het in je blote reet ook warm :P )
 
Ik ben met een scootertje onderuit gegaan en had al serieuse brandplekken op mijn armen en handen (road rash :9 ) Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou nooit op gelijk wat voor motor stappen zonder beschermende kledij.
 
Na wat confronterende foto\'s op dit forum van een aantal forse schaafwonden (tot op het bot), datzelfde weekend een leren broek gekocht (leren jas droeg ik al).
In de winter draag ik een motorbroek.

Een schuivertje is ook op een cruiser zo gemaakt dus ik ga niet meer zonder bescherming de deur uit. Maar ja dat moet iedereen voor zich weten!
 
Geef eens 1 goede reden waarom het wel op een racer en niet op een chopper nodig zou zijn.

Snelheid doet er niet toe. (ook met 50 doet over het asfalt schuiven zeer)
Je hebt evenveel kans om aangereden te worden.
Je kunt net zo makkelijk omvallen.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
 
Jullie moeten niet denken dat ik in men bikini op mn motor ga zitten hé maar al dat dik ongemakkelijk leder gedoe vind ik ook maar niets
 
Op donderdag 09 januari 2003 22:26 schreef matrox het volgende:
Jullie moeten niet denken dat ik in men bikini op mn motor gaan zitten hé maar al dat dik ongemakkelijk leder gedoe vind ik ook maar niets
Dan neem je gemakkelijk leder. :)
 
als je maar kleding koopt die gemaakt is voor motorrijden! de keus is aan jezelf, maar het is niet fijn als je tot op het bot afgeschaaft wordt bij een valpartij! alle voorgaande antwoorden zijn eenduidig: gewoon goede kleding aanschaffen!

het is je eigen lijf (en leven!)
 
Ik les nog, maar voel me al een stuk prettiger met goede beschermende kleding aan (Cordura broek en jas met goretex en uitritsbare voering). Reden: ik weet hoe walgelijk pijnlijk schaafwonden zijn! Ben ooit met 30km/u met racefietskleding van mijn trapfiets tegen het asfalt gegaan met vers fijn en scherp grind :( :( Nauwelijks schade aan mijn fiets, maar pijn dat die schaafwonden doen :r :( Absoluut niet leuk. Dus van chopper tot supersport: altijd beschermende kleding.

Of zoals een MF-er hier ergens als onderschrift zegt: Liever in het pak met zweet dan geen vel op m\'n reet.

BTW: Motorkleding zit altijd warm als je past in de winkel... Alá Grace Brothers warenhuis: trekt wel weg als je gaat rijden :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een leren broek en een leren jas aan (en helm). En in de zomer een spijkerbroek met leren jas. Zit best lekker en is veilig.
 
Ik heb gewoon een leren broek en een leren jas aan (en helm). En in de zomer een spijkerbroek met leren jas. Zit best lekker en is veilig.
Lekker veilig.
Een spijkerbroek verbrand als je valt en je bot wordt gewoon weggeschaaft.
 
Draag wat je zelf wilt. Als jij niet in leer wilt doe je het niet. Ik rij zelf ook niet zo beschermd.
Maar denk niet dat het niet hoeft omdat je op een chopper rijdt. Daar kun je net zoveel schade aan je lichaam mee rijden als een racer.

En ga niet mekkeren dat je zoveel pijn of littekens hebt wanneer je onderuit bent gegaan.
 
Ik vraag me af of het echt nodig is om bvb een lederen broek te dragen op een chopper, is het enkel voor de show of echt wel nodig?


Jaren geleden ben ik onderuit gegegaan met 100KMu. Kleding: leren jack en spijkerbroek. Bovenlichaam was ok op wat blauwe plekken na. Van de schaafplekken op mijn benen heb ik nog maanden last gehad.

Tegenwoordig draag ik een lederen jeans, vrij dik leer zonder protectoren, en een leren jack ook zonder protectoren. Ook ik rij een Dragstar en ook ik gebruik in de winter liever het koekblik. De motor gebruik ik over het algemeen alleen als het mooi weer is. De kleding is absoluut niet hinderlijk als je rijdt, ook niet als het warm is. Het is zelfs comfortabeler dan vrijetijdskleding.

Mijn advies is: ALTIJD beschermende kleding, als je rijdt is dit veilig en comfortabel.

groet, Frank
 
Ook op een chopper gewoon beschermende kleding. Al moet ik zelf toegeven (nu schaam ik me, maak me niet af ajb) dat ik nog ik spijkerbroek rij. Wel met lederen jas, kisten, goeie handschoenen, dus da \'s al meer dan menigeen, natuurlijk. Ik heb onlangs een motorbroek gepast maar die zat niet goed. Mijn voornemen is om dit jaar een goeie broek te kopen, maar de centjes moeten het wel even toelaten. Ik weet het, niet slim, maar dat risico neem ik zelf bewust...
 
Ook op een chopper (al dan niet verzaagd ,))is het noodzaak om beschermende kleding te dragen. Er zijn er natuurlijk altijd bij die dit niet stoer/cool vinden, maar die hebben tot op heden dan ook waarschijnlijk nog niets meegemaakt. Zelf heb ik een speciale zwarte overbroek voorzien van diverse beschermingsstukken van Evolution (ook behoorlijk waterdicht) waar ik ´s zomers de losse binnenvoering uithaal. Bevalt me heel erg goed doordat ik hem zo over mijn normale broek aan kan doen. Als jack heb ik een zwarte (geen leren) jas van Dainese met diverse protectiestukken incl rug protectie. :}
en verder ............ :] :] :] :] :]
 
Op een chopper ga je net zo hard op je bek als op een racer. Ik ga er even vanuit dat je alleen \'s zomers rijdt: leren broek en jas kopen dus! En wat voor model dat moet je helemaal zelf weten, zorg er alleen voor dat het goed dik leer is een niet iets van een H&M modieuze flutbroek |( .
En voor de bescherming geldt eigenlijk hetzelfde: het is puur een extra stukje veiligheid. Dan vangen je protector de klap op en niet je knie/elleboog etc. Koop iig leer, dan blijft het vel tenminste zitten waar het hoort!
 
Met mijn motor ongeluk afgelopen maart droeg ik een textiele broek + jas. ben er nog redelijk vanaf gekomen. Maar omdat ik onder de textiele broek mijn spijkerbroek droeg, was mijn heup wel een beetje geschaafd. Als het nu alleen maar daar bij was gebleven was ik blij ;)

Maar sinds dat ik weer kan rijden, ben ik als eerste een leren broek gaan kopen(gewoon bij heintje gerikke). Dat zit veel strakker om het lichaam en dient, denk ik, beter als een 2de huid dan textiel. De jas was wonder boven wonder niet beschadigd van mijn ongeluk. dus die draag ik gewoon.

Ik draag dus het hele jaar door een leren broek en een textiele jas. Verder denk aan LAARZEN! Deze zijn heel erg belangrijk!

greetz Sander & suc6 bij het kopen van je kledij
 
Klopt een spijkerbroek is niet veilig... ik bedoelde ook die leren broek. Maar in de zomer is die voor mij veeeeeel te warm dus dan rij ik in een spijkerbroek. (en dan ben je inderdaad kwetsbaarder)

Wat is warm? Zolang je rijdt voelt leer zelfs koeler aan dan een spijkerbroek. De stralings van de motor die wel door je spijkerbroek gaat, wordt tegengehouden door een leren broek.

Maar je moet het zelf weten :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan