Welke kleding dragen jullie op je chopper?

Dit zou ik van de zomer nog wel willen kopen.
Een flakes helm, maar dan met zwarte flakes..

[afbeelding]


ik heb deze:

burnt orange flake

Bellcustom500-3.jpg


Bellcustom500-2.jpg
 
Ik ben 3 keer gevallen.

2x met alleen spijkerbroek maar wel beschermende jas, 1x met spijkerbroek en stoffen jas..


Alle 3 de keren heb ik nooit iets aan me benen gehad, behalve een klein gaatje in me spijkerbroek, maar de laatste keer toen ik geen jas droeg, heb ik toch wel de meeste schade opgelopen. (klapte met me schouder tegen de stoeprand) Resultaat: gebroken schouder, terwijl daar juist protective pads zitten.


Mijn ervaring is dus:

Draag IIG ALTIJD een beschermende jas.
 
mwa, zwager vorig jaar, in volledig pak, valt, ook op stoeprand, schouderblad ook stuk..
stoeprand is de schuldige wss, niet de kleding...
 
een keer met spijkerbroek onderuit gegaan.
kon maand later nog steeds spijkerstof uit mijn wond plukken. Lelijk litteken herrinerd me eraan om wel met bescherming te rijden.
 
Ik droeg een Revit Maverich. Deze had ik gekocht omdat ik met mijn oude textielen broek tegen de uitlaat was gaan staan. De Revit is een leren broek met inzetstukken van Kevlar. Heb twee weken gelden de broek uitgeleend en je raadt het al het kevlar zit op de uitlaat i.p.v. op de broek. Broek naar zijn grootje. Nu keb ik een "goedkope" Difi (motoport) Hawk leren broek gekocht. Helemaal leer dus. Heeft iemand ervaring met deze broek?
 
Ik ben 3 keer gevallen.

2x met alleen spijkerbroek maar wel beschermende jas, 1x met spijkerbroek en stoffen jas..


Alle 3 de keren heb ik nooit iets aan me benen gehad, behalve een klein gaatje in me spijkerbroek, maar de laatste keer toen ik geen jas droeg, heb ik toch wel de meeste schade opgelopen. (klapte met me schouder tegen de stoeprand) Resultaat: gebroken schouder, terwijl daar juist protective pads zitten.


Mijn ervaring is dus:

Draag IIG ALTIJD een beschermende jas.

mijn ervaring is:

nooit op je bek gaan.

heb ik al geleerd in de brommertijd.. krijg je alleen maar schade van aan jezelf, je kleding, en ergste nog: je motor.
 
Heb een Alpinestars leren broek met protectoren erin en een Bering stoffen jas, ook met protectoren erin. Trek meestal ook mijn Sidi laarzen aan. Heb 1 keer met sneakers gereden, maar vond het 3x niks. Doe mij maar gewoon stevige laarzen.

Jas heeft wintervoering, maar 's winters rij ik toch niet. Pekel en chroom is geen goede combinatie.
 
spijkerbroek met kevlar erin, kniebeschermers( die trouwens heel vervelend zitten)
Nylon protectie jas, merk weet ik niet en hoge laarzen.
Ben meer een rondje om de kerk-rijder en rijd vaak niet harder dan 60 km per uur.
 
ik heb zelf ook een leren jas en spijkerbroek aan...
maar het is wel verstandiger om een leren broek of speciale motor spijkerbroek aan te schaffen..

#gaatzichorienterennatienjaaropmotorbroek
 
Terug
Bovenaan Onderaan